הסבר(לא כ"כ) קצר
אני לא אכנס להיסטוריה של הנושא, בעיקר כי אני לא מכיר אותה מספיק, אבל היום ישנם המון משחקים, וD&D, או D20(מערכת החוקים שD&D 3 ו3.5 מבוססים עליה) בכלל לא קרובים להיות המשחקים היחידים בשוק, למרות שהם בהחלט שומרים על פופולריות.היום ישנה כמות ענק של משחקים שפועלים בשיטות מגוונות מהשיטות חסרות הקוביות לחלוטין כמו Amber Diceless וNobilis דרך שיטות מבוססות דרגות קלאסיות כמו D20, ושיטות מבוססות אחוזים כמו BRP(שיטת הבסיס של משחק האימה המצויין Call of Cthulhu) או שיטות כישורים אחרות כמו Shadowrun("קח חלק אחד סייברפאנק, חלק אחד קסם, וחלק אחד עולם פוסט אפוקליפטי.ערבב בבלנדר על מהירות בינונית.הגש חשדן") ועד שיטות שבהן משחקים סדרת טלוויזיה או שהשחקנים יכולים להשפיע על העלילה ישירות ולא רק באמצעות פעולות הדמויות. D20, לדעתי האישית, סובלת ממגוון בעיות- שהעיקריות שבהן היא שהשיטה בנוייה באופן בסיסי להיות משחק דיאבלו בלי מחשב מבחינת מכניקה, לדוגמה נקודות הפגיעה הידועות לשמצה("אה, כן עכשיו אתה יכול לספוג פי 2 יותר נזק" בלי שום היגיון פנים עולמי), והעובדה שמבחינה סטטיסטית יש לך סיכוי קבוע(5%) להיכשל באופן קטסטרופלי בלי קשר לרמת כישורי הדמות.אני אישית נוטה לנוע בין שיטות הכישורים השונות לאלה נטולות הקוביות בהעדפות שלי, אבל אם אתם באמת רוצים לשחק משחק אפי של Hack&Slash אז D20 נכתב בדיוק עבורכם.