מ-ת-מ-ט-י-ק-ה
מספרים??..

yellow cheese

New member
מ-ת-מ-ט-י-ק-ה../images/Emo35.gif מספרים??..

אולי זה המקום <ואולי לא> לציין שאני דיסלקטית במתמטיקה.. טוב נו, עוד לא מאובחנת אבל פשוט דפוקה בזה... אני יכולה לשבת בכיתה/עם מורה פרטי.. להבין ה-כ-ל..ולהגיע הביתה תוך חצי שעה, לפתוח מחברת ופתאום הכל יראה לי סינית!!!!!!! בכל אופן... בהצלחה בפורום
 

חן ל

New member
אולי כדאי שתקראי את זה!../images/Emo132.gif

דיסלקציה זו לא דפיקות.. רק לידיעתך!!! ובכלל בדרך כלל דווקא במתמטיקה הדסלקטים טובים יותר.. החשיבה שלהם מאוד מפותחת! אז להבא אל תשמשי במושגים שאת לא יודעת את פירושם! לדיסלקטים יש פגיעה במערכת במוח שקשורה לקריאה וזה משליך הלאה אבל באופן כללי, שאר המערכות שלהם (כמו חשיבה..) מפותחים יותר מכל בן אדם נורמלי!
 

twigy

New member
אני לבטוח שהחשיבה שלהם

מפותחת יותר מכל בן אדם ממוצע, אבל מה שבטוח בטבע אין אחד שיוצא מופסד, אם אתה לא טוב בדבר אחד, אתה תהיה טוב בדבר אחר.
 

חן ל

New member
אני מודיעה לך שכן!

אחי הקטן ילד דיסלקט, כשהוא היה ביסודי היה לו שיעור מיוחד במתמטיקה בו הם עבדו רק על שאלות מילוליות, קשות גם עם נעלמים כיתה ג-ד, בכל אופן כשאימא שלי הייתה עוזרת לו, מקריאה את השאלה, עוד לפני שהיא סיימה הוא היה אומר את התשובה הסופית, הכל תוך חישוב במוח ולך תדע מה הוא עשה... בכל אופן אני יודעת שמה שרשמתי נכון מאוד הבעייה היא שמה שמקשה על דיסלקטים כיום זה היחס או יותר נכון החוסר יחס, ישנם דיסלקטים שצריכים מסגרת מיוחדת וישנם כאלו שיוטב להם להשתלב במסגרות רגילות, אך במסגרות רגילות יש בעייה של חוסר אמצעים.. זה פשוט הרגיז אותי איך שמשתמשים במונח הזה.. אולי כדאי שיתפקחו ויעזרו להם זה לא יזיק!
 

MajorGad

New member
מניסיון אישי

מניסיון אישי ברגע שליקויי למידה כגון הדיסלקטים והדיסגרפים מאובחנים ולמדו להתמודד עם הבעייה שלהם הם יהיו מהתלמידים היותר מובילים בכיתה במתמטיקה
 

twigy

New member
סליחה מה זה מנסיון אישי!?

דברים כאלה אתה לא יכול להסיק במהפרט אל הכלל. נסיון אישי שלך זה נסיון אישי שלך, אצל ילד אחר זה יכול להתבטא לדוגמא בכשרון ציור מופלא או ביכולת ביטוי עצמי בדיבור חזקה ואלף ואחד כישורים אחרים. לא בהכרח מתמטיקה. ואגב כישרון מתימטי ברוב הפעמים זה כישרון נירכש ולא מולד.
 

MajorGad

New member
מהניסיון שלי

אני דיסגרף... אני עכשיו כיתה י"א לומד 5 יח"ל מתמטיקה לפני שאובחני, בכיתה ח, לא הבנתי למה אני לא מצליח כלום בגאומטריה.. כמה שהייתי יושב, לא הייתי מצליח אם זה היה מורכב מ60 אחוז אלגברה 40 אחוז גאומטריה המבחן הייתי מקבל 60 שזה שישים מתוך שישים באלגברה ואפס מתוך 40 בגאומטריה בסוף כיתה ח עברתי איבחון, כי גם נורא התקשיתי בערבית והייתי נכשל בלי קשר לכמה שהתכוננתי היום, אני מהתלמידים המובילים בגאומטריה וטריגונומטריה בכיתה, ועכשיו שהתחלנו ללמוד במרחב אני משתתף באופן קבוע בשיעורים למרות שאין לי ראייה מרחבית... במתכונת האחרונה קיבלתי 98 אם זה מעניין אותך ועשיתי את כל השאלות שקשורות בגאומטריה (שאלות 1, 6 ו-9, כש-6 הייתי בעיית מינ´ מקס´ טריגונומטרית)
 

twigy

New member
אתה יודע

נראה לי שגם אני דיסגרף כי גם לי מעט קשה בגאומטריה ובערבית מעולם לא השגתי ציון עובר. גם אני ב- 5 יום שישי יש לי מתכונת (אגב תבדוק את השאלה ששמתי כאן בקומבינטוריקה)
 

MajorGad

New member
כמה דברים..

דבר ראשון: בהצלחה במתכונת! דבר שני: כדאי לך ללכת לעשות אבחון וחבל שנזכרת רק עכשיו, חבל שלא דיברתי איתך שנתיים קודם =). אבל לא נורא. דבר שלישי: אני לומד תוכנית חדשה, אז אין לי קומבינטוריקה. אז אני מצטער, אבל אינני יכול לעזור לך. אני בטוח אבל שיש פה עוד אנשים נחמדים שמוכנים לעזור...רון חשבון למשל..
 

twigy

New member
תודה רבה..

תראה אני לא חושב שזה חמור אצלי אבל נידלקה לי נורה אדומה כשהזכרת גאומטריה ואז ערבית (עשיתי חיתוך בניהם
).. אממ.. שכחת לציין מה אומר המושג דמוגרף (או איך קראת לזה?)
 

MajorGad

New member
דיסגרפיה - בעייה בקליטה מרחבית

אנשים שיש להם בעייה עצבית, (עצבית, לא מוחית!) זה מתבטא בעיקר כתב מכוער, בעיות במקצועות שדורשים ראייה מרחבית, כתיבה איטית, בעייה בשפה זרה שנייה.
 
גם לי לא הלך בגיאומטריה

אבל לעומת זאת בערבית ישבתי על ממוצע 95 . אני פשוט לא סובל גיאו´ אבל הולך מצוין בטריגו´ ,מה זה אומר?
 

Halfbaked

New member
גם השרשור הזה אינו שייך לפורום

אבל לדעתי הוא נוגע בנושא חשוב, ולא אמחק אותו לעת עתה. עם זאת, אני מציע למשתתפי השרשור להעביר את הדיון לפורום "ADHD לקויות וזכויות", המנוהל על ידי אנשי מקצוע שיוכלו לספק מידע מהימן ועזרה בתחום ליקויי הלמידה. תודה, יובל.
 
למעלה