Ccyclist
Well-known member
בדמוקרטיה שבה מפלגה עם ⅓ מהקולות קיבלה ⅔ מהמושבים בפרלמנט בגלל שיטת הבחירות האזוריות שבה המועמד עם מספר הקולות הגבוה ביותר זוכה במושב - היה אתמול ארוע חשוב - נאום המלך הראשון של ממשלת הלייבור החדשה.
בבריטניה השיטה התפתחה מימי הביניים והלאה, ולכן המלך מקריא בתחילת כל מושב פרלמנט חדש נאום על תוכניותיה של ממשלתו. הוא עושה את זה עם גלימה וכתר על כס מלכות בבית הלורדים, אשתו, המלכה קמילה, בכס נמוך טיפה - לצידו.
בתחום התח"צ ישנן שתי בשורות שפירושן צימצום ההפרטה הכושלת בתחום התח"צ, הפרטה שכבר התחילו לתכנן איך לבטל אותה בתקופת הממשלה השמרנית הקודמת.
"ממשלתו" תקים חברת רכבות לאומית חדשה, בשם האורווליאני שהמפלגה השמרנית כבר בחרה לפני כשנתיים - Great British Railways ( המילה Great משמעותה גם "גדול" וגם "נהדר"). לפי המודל שהוצג כבר בממשלה השמרנית הקודמת - זיכיונות ההפעלה יחזרו מהמפעילות הפרטיות בסוף תקופות הזיכיון (או במקרים יוצאי דופן - ביטול הזיכיון במקרה של חברה כושלת, היו לפחות 4 דוגמאות שאני יכול לחשוב עליהן) ויועברו לחברה הלאומית החדשה. על אף שהשמרנים הכריזו על המתווה - החברה החדשה עדיין לא קיימת.
"ממשלתו" תחוקק גם שהרשויות המקומיות יהיו מעורבות יותר בתחום האוטובוסים. גם זה תהליך שהחל תחת הממשלה השמרנית הקודמת, כשעיריית מאנצ'סטר רבתי קיבלה את השליטה על קווי האוטובוסים שבתחומה, בדומה למודל של TFL הלונדונית. המודל המלא לא ברור כי השלטון המקומי מאד מורכב - יש מספר מקומות עם עיריות גג המאגדות עשרות רשויות, יש ערים העומדות בפני עצמן, יש רשויות מחוזיות באזורים כפריים יותר, ויש שלטון עצמי נבחר מחוץ לאנגליה בסקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד. בכל מקרה המודל מ 1985 שהחברות מחליטות בעצמן על הקווים הראשיים תוך כדי תחרות שהלכה והתמעטה, והעיריות מסבסדות קווים פרבריים או כפריים - כבר לא יחזיק.
אחרי 40 שנה של הפרטה אוטובוסית ו 30 שנה של הפרטה רכבתית - המדינה תחזור להיות מעורבת בתחום שמצליח יותר במקומות כמו לונדון שם מעולם לא היתה הפרטה פרועה.
כתבות בעניין:
בבריטניה השיטה התפתחה מימי הביניים והלאה, ולכן המלך מקריא בתחילת כל מושב פרלמנט חדש נאום על תוכניותיה של ממשלתו. הוא עושה את זה עם גלימה וכתר על כס מלכות בבית הלורדים, אשתו, המלכה קמילה, בכס נמוך טיפה - לצידו.
בתחום התח"צ ישנן שתי בשורות שפירושן צימצום ההפרטה הכושלת בתחום התח"צ, הפרטה שכבר התחילו לתכנן איך לבטל אותה בתקופת הממשלה השמרנית הקודמת.
"ממשלתו" תקים חברת רכבות לאומית חדשה, בשם האורווליאני שהמפלגה השמרנית כבר בחרה לפני כשנתיים - Great British Railways ( המילה Great משמעותה גם "גדול" וגם "נהדר"). לפי המודל שהוצג כבר בממשלה השמרנית הקודמת - זיכיונות ההפעלה יחזרו מהמפעילות הפרטיות בסוף תקופות הזיכיון (או במקרים יוצאי דופן - ביטול הזיכיון במקרה של חברה כושלת, היו לפחות 4 דוגמאות שאני יכול לחשוב עליהן) ויועברו לחברה הלאומית החדשה. על אף שהשמרנים הכריזו על המתווה - החברה החדשה עדיין לא קיימת.
"ממשלתו" תחוקק גם שהרשויות המקומיות יהיו מעורבות יותר בתחום האוטובוסים. גם זה תהליך שהחל תחת הממשלה השמרנית הקודמת, כשעיריית מאנצ'סטר רבתי קיבלה את השליטה על קווי האוטובוסים שבתחומה, בדומה למודל של TFL הלונדונית. המודל המלא לא ברור כי השלטון המקומי מאד מורכב - יש מספר מקומות עם עיריות גג המאגדות עשרות רשויות, יש ערים העומדות בפני עצמן, יש רשויות מחוזיות באזורים כפריים יותר, ויש שלטון עצמי נבחר מחוץ לאנגליה בסקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד. בכל מקרה המודל מ 1985 שהחברות מחליטות בעצמן על הקווים הראשיים תוך כדי תחרות שהלכה והתמעטה, והעיריות מסבסדות קווים פרבריים או כפריים - כבר לא יחזיק.
אחרי 40 שנה של הפרטה אוטובוסית ו 30 שנה של הפרטה רכבתית - המדינה תחזור להיות מעורבת בתחום שמצליח יותר במקומות כמו לונדון שם מעולם לא היתה הפרטה פרועה.
כתבות בעניין:
Highways Magazine - King's Speech: Bills to boost skills and public control of transport
The King has confirmed that the new Government will take action to tackle the skills crisis in England and bring forward legislation to bring bus and rail services more closely under public control.
www.highwaysmagazine.co.uk
King's Speech: Local leaders can take control of bus services
The King has confirmed the new Government will bring forward legislation to bring bus services more closely under public control. At the state opening of Parliament,...
www.themj.co.uk
Rail, buses and train stations: What the King's Speech means for transport
King Charles has revealed the first laws Labour wants to pass
www.manchestereveningnews.co.uk