נאומו של האפיפיור ביד ושם
כל המדינה עצרה נשמתה לשמוע את דברי האפיפיור
לראות האם יגנה את המרצחים הגרמנים , האם הכנסייה תיקח אחריות או תבקש סליחה .
גם אני עצרתי את נשמתי - נושא השואה הרי עצם מעצמותיי , בנפשי הוא .
האפיפיור עורר אמפטיה ברצינותו - בשפת גופו ששידרה הפנמת רצינות הרגע והמעמד .
בנאומו דיבר באופן פרוזאי שלכשעצמו מאוד התחברתי אליו - כמאין שירה על רוע האדם - שהמעשים הרעים הללו אינם פרי יצירתו של הקדוש ברוך הוא .
האפיפיור דיבר על האנושיות שנעלמה , דיבר באופן כללי שמתאים לכל המעשים הרעים בעולם , אמר שלעולם לא עוד
היה דיפלומט להפליא , לא פגע באף אחד , הלך בין הטיפות ויצא כמו גדול לכאורה .
אין לקיחת אחריות על התנהגותו האנטישמית של האפיפיור שליבה שנאה באותם ימים חשוכים , ואין הקאת הנאצים ועוזריהם
אלא קריאה לאלוהים וקריאה לאדם שלעולם לא עוד .
האם זה מספק?
מה בעצם ציפינו ?
האם באמת נכון לנסות לקבל לגיטימציה ממנהיג הנוצרים למה שעברנו ?
מה שהעם שנו עבר , השואה הארורה היא עובדה , אין צורך לקבל לגיטימציה והכרה מאף מנהיג כזה או אחר
עצם הניסיון לכך הוא פתטי בעיני .
מה דעתכם ?

כל המדינה עצרה נשמתה לשמוע את דברי האפיפיור
לראות האם יגנה את המרצחים הגרמנים , האם הכנסייה תיקח אחריות או תבקש סליחה .
גם אני עצרתי את נשמתי - נושא השואה הרי עצם מעצמותיי , בנפשי הוא .
האפיפיור עורר אמפטיה ברצינותו - בשפת גופו ששידרה הפנמת רצינות הרגע והמעמד .
בנאומו דיבר באופן פרוזאי שלכשעצמו מאוד התחברתי אליו - כמאין שירה על רוע האדם - שהמעשים הרעים הללו אינם פרי יצירתו של הקדוש ברוך הוא .
האפיפיור דיבר על האנושיות שנעלמה , דיבר באופן כללי שמתאים לכל המעשים הרעים בעולם , אמר שלעולם לא עוד
היה דיפלומט להפליא , לא פגע באף אחד , הלך בין הטיפות ויצא כמו גדול לכאורה .
אין לקיחת אחריות על התנהגותו האנטישמית של האפיפיור שליבה שנאה באותם ימים חשוכים , ואין הקאת הנאצים ועוזריהם
אלא קריאה לאלוהים וקריאה לאדם שלעולם לא עוד .
האם זה מספק?
מה בעצם ציפינו ?
האם באמת נכון לנסות לקבל לגיטימציה ממנהיג הנוצרים למה שעברנו ?
מה שהעם שנו עבר , השואה הארורה היא עובדה , אין צורך לקבל לגיטימציה והכרה מאף מנהיג כזה או אחר
עצם הניסיון לכך הוא פתטי בעיני .
מה דעתכם ?