נאתגר אותכם קצת.

נאתגר אותכם קצת.

לאחרונה גלשתי באתרי מד"ב בעולם ונתקלתי בויכוח מאד מעניין. תחילת הויכוח הייתה בשרשור שהשתלח (ולעניות דעתי בצדק) ב- J.K. Rowling הלא היא מחברת סאגת "הארי פוטר". כותב ההודעה הראשונה טען בתוקף שרולינג התמסחרה לגמרי, ספרים עבי קרס בכלי 700 עמודים שכל ענינם ילדון קטן, סרטים, יומנים, מצעי מיטה, רצועות לכלבים, מה לא?! לאחר כמה הודעות תמיכה (גם שלי, כאמור) הופיעה הפצצה: משתתף נוסף כתב (בתימצות דבריו): מדוע אתם נטפלים רק לרולינג ולא שואלים אותה שאלה ממש על עוד סופר אנגלי שכבר הספיק הרבה יותר מרולינג והתמסחר (לדבריו) לפניה, כמובן מר טרי פראצט. לראיה הכותב הביא רשימה של כל ספרי פראצט (כולל ספרי הילדים והספרים הפוסט "עולם דיסק"), סרטי הטלויזיה שנעשו לפי הספרים, יומנים (כן! גם ל"עולם דיסק" יש יומנים החל מ-1998) ועוד ועוד. לכאורה האיש צודק. דעתי כמו שכתבתי בתגובה: אין ספק שמר פראצט התמסחר אלא(!!!) שבעוד שספריה של רולינג מדברים על ילד, נער שעובר בין העולם האמיתי שלנו לעולם קסום ובו הוא פותר בעיות בעזרת קסמים ולהטוטים הרי שב"עולם הדיסק" הוא למעשה הצגה משעשעת של עולמנו האמיתי באופן "קסום". בעוד שרולינג אומרת לילדים קוראי הספרים שלה שהכל טוב ויפה אם רק תעשו קסם כזה או אחר, מר פראצט מטיף וטוען נגד עוולות רבות בספריו שבהחלט לא מיועדים לילדים קטנים אלא לאנשים שיכולים להבין את הנקודה המסתתרת מאחורי הספרים (כן, חבריה, לספרים של מר פראצט יש נקודה. תמיד!) סוף הויכוח היה שאכן מר פראצט מסחרי לא פחות מרולינג אלא שספריו עשויים יותר טוב, כתובים בצורה טובה יותר ומעל גבי הנט מתנוססת לה התערבות: מי מהספרים של רולינג או של מר פראצט יזכר עוד שנים רבות לצד ספריו של לואיס קרול, אלן פו ודאגלס אדאמס. מה דעתכם?
 

DviRincewind

New member
אין מה להשוות כלל וכלל

ספריה של רולינג הם המוניים ומיין סטרימיים. כמות המרצ'נדייס המגוחכות שיוצאות סביב הארי פוטר נבעו מאותם אינטרסים כלכליים שמניעים את בריטני ספירז ואת הפאוור ריינג'ס- בואו נאכיל את הילדים בכמה שיותר מוצרים שהם יזרקו עוד שנתיים, ונעשה כמה שיותר כסף. זה בכלל לא העיקרון שמניע את פראצ'ט- קודם כל, המסחור סביבו מאוד מאוד מוגבל. כמות הספרים הגדולה היא לא מסחור- זו טענה מגוחכת! כמות המרצ'נדייס המעטה שיוצאת מיועדת לאנשים שבאמת אוהבים את הסדרה ומתחברים אליה, ורוצים לשקוע עוד קצת בעולם שלה. והכי חשוב: פראצ'ט עושה המון המון כסף מהספרים שלו, המון. הוא מכר 10 מליון עותקים מהספרים השונים שלו בבריטניה בלבד. אין לו שום צורך בכסף נוסף, מכאן גם לא במרצ'נדייס, ולכן הוא פשוט לא מוכר את הזכויות. היומנים שהוא מוציא, עד כמה שידוע לי, נכתבו על ידו, ובובות השעווה למיניהן ושאר סוגי מסחור הם בדרך כלל פרי ידיהם של מעריצים ולא של גופי ענק עם אינטרס כלכלי.
 

dino_din

New member
לא נעים לי לספר לך

אבל גם רולינג לא צריכה עוד כסף ! היא אחת הנשים העשירות בבריטניה !! תגובה נוספת תגיע מחר כשיהיה לי כוח :)
 

DviRincewind

New member
נכון...

אבל את זכויות המיסחור היא מכרה ממש בהתחלה לוורנר, לפני שהיא היתה עשירה...
 
פראצ'ט היה מקום ראשון

במכירות עד שרולינג הופיעה בבריטניה.. זה עלול להסביר את הזעם שכולנו רוחשים כלפיה.. אבל היא באמת אינפנטילית, וכותבת עלילה ודמויות שטוחות מאוד. בעוד שטרי מצידו כותב דמויות מלאות נפח, ומשלב הומור משובח בעלילה מתוחכמת, דבר שיוצר ספר מלא רבדים, שמהנה לקרוא בכל פעם מחדש.. ולא תעלומה בלשית חסרת פואנטה שמשעממת כבר בפעם הראשונה , כמו שרק רולינג יודעת ליצור.. וזהו.. מאגנה, מוות למתרגמים, מוות לרולינג, בע"N
 

Lord bigfoot

New member
ובכמה היא מכרה את הזכויות?

כן רבותי וגבירותי חצי מיליון דולר בלבד. זה מה שהיא קיבלה על זכויות המיסחור על הארי פוטר. אז זה הכפיל את כספה, היום זה נראה מגוחך
 

Meselfoh

New member
לא עבודה ככ גרועה יש לה זאתי.

אם היא נהנית מלכתוב ספרים אינפנטילים כאלה שיבושם לה. היא לא פוגעת בפרנסה של אף אחד. היא לא באה במקום טרי פראצ'ט, אז למה זה משנה? אני אישית מעדיף שאח שלי הקטן יהיה מכור להארי פוטר מאשר לבריטני וחברותיה או לפוקימון.
 
למעלה