נא לפרט מה המכשלה

צלף

New member
נא לפרט מה המכשלה

תראו התיקון עבר בכנסת בלי התנגדות, ואינני מבין מה הבעיה כאן, במיוחד שמדובר במעין עקיפה של ועדות במקרה צורך...
 

זהבה נ

New member
לצלף הפירפורים שלי נובעים מכמה |פטי

סיבות, אני בתוך עמי יושבת ועוסקת ביומיום בזכויות הורים שנגזרות מחוקי המדינה, יועצת לאלפי הורים (בהתנדבות כמובן) ומרכזת את נציגי ההורים בוועדות ההשמה במחוז מרכז של משרד החינוך, (בתקופה האחרונה) השתתפתי בדיונים רבים בוועדות השמה "כנציגת הורים" וגם כמלווה להורים חוששים וחסרי ידע על זכויותיהם. יש לי המון פרפרים עם השינויי הזה וזה בלשון המעטה, אני אמנה את הפירפורים שלי לא לפני שאענה לך בקשר להתנגדות, כן היתה התנגדות(פשוט לא היה לה מספיק כוח להישמעלצערי). החששות: 1 היו צריכים להקים מרכזי מידע ברשויות המקומיות להורים-בפועל לא הוקמו,זה היה נותן להורים מידע על זכויותיהם(לא כמו שקיים היום). 2 אני חושבת שברגע שנפרצה פירצה כזו זה מאוד מסוכן, אי לא יכולה לשכוח שלפני קצת יותר מעשר שנים, בשנותיו הראשונות של חוק חינוך מיוחד איך התנהלו ועדות ההשמה (זה היה נורא אז) ולא הייתי רוצה לאפשר או לתת למישהו לנצל את התיקון החדש הזה כי אני חוששת שיהיו כאלה שינצלו אותו. 3 התיקון אומר בפרוש "כאשר הורה מבקש" כולם יודעים שעד היום הורים אינם יודעים לעומק מה לבקש ומהן הדקויות וההבדלים בין הבקשות, יכול להורה לבקש כיתה מיוחדת ולקבל לאחר החלטת (אני לא יודעת של מי) משהו אחר לגמרי, אז מי בדיוק יקפיד על כך, וישמור על זכותו של ההורה הנבוך, מבולבל, וחסר הידע והמידע?. 4 כבר היום יש דיוני ועדות שלא יכולות להתקיים אלא רק על פי בקשות של הורים בכתב, אתה יודע מה אני רואה בפועל בשטח, שמישהו מהמערכת הכתיב להורים מכתב וביקש אותו לכנס ישיבה וההורה שלא יודע מה יהיו תוצאות הוועדה חושב שזה בסדר והולך מה שנקרא בצורה עיוורת לוועדה שיכולה להחליט החלטה גורפת על העתיד של ילדו, אז מי יבטיח לאותו הורה שמי שהדריך אותו אכן רצה בטובת ילדו?. לסיום, אני יודעת שהתיקון לחוק נבע ממסקנות דו"ח ועדה שבראשה עמדה הפרופסור מלכה מרגלית מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת ת"א, אני מאוד מכבדת אותה כאיש מקצוע, אבל לא חושבת שוועדה שלא היו בה נציגים של הורים(מכל הרובד של הקשיים וארגוני ההורים) אלא, רק נציג אחד שהוא הורה לילד שהחינוך המיוחד לא מוטל בספק (במקרה שלו)והכי גרוע ולא דמוקרטי שמשרד החינוך הוא זה שהחליט מי יהיה הנציג של ההורים ולא נציגים מייצגים שמייצגים בצורה אמיתית את כל הרובד של ההורים לילדים עם הצרכים המיוחדים בקשת הרחבה, כי ברור וידוע שמה שטוב לאוטיסטים, לא בהכרח מתאים לחולי הנפש ולבעלי פיגור יש איפיונים והבדלים מאוד שונים בין הקשיים שמניתי. בכלל מסוכן מאוד שפורצים פירצה (בחוק) יש חשש גדול שהפירצה תתרחב ותגדל להיות חור ענק שאין עליו שליטה. מזה אני מאוד חוששת, רק בגלל שאני בתוך הנושא ומתמצאת ברזי החוק הקיים וכיצד מיישמים אותו. הם רצו להוריד את הלחץ מוועדות ההשמה? אז מה יקרה יתחילו להחליט החלטות ומי יודע לאן זה יגיע, היום יש על כל נושא ועדות ההשמה פיקוח ומעקב אחת לשלוש שנים (ועדה חוזרת של חידוש זכאות)כשתלמיד לומד במסגרת של בית ספר מיוחד, אתה יודע כמה תלמידים יושבים במסגרות של בתי ספר מיוחדים ובוועדה החוזרת (לאחר שלוש שנין) אנחנו מגלים שהם צריכים שינויי מסגרת, אבחון מחודש, וההורים כלל לא מתייחסים ויודעים שיש להם זכות לבקש זאת. אני מקוה שהבהרתי את החששות שלי, אין לי עדיין מושג כי לא החליטו עדיין כיצד יישמו את התיקון בשטח, אבדוק את זה (בחודשים הקרובים) ואעדכן אתכם. לילה טוב,
 
זהבה /לא רק פרפרים אני ממש בוכה

כואב לי מקומם אותי בא לי לצרוח כי איכפת לי כל כך מחבריי שנשארו במערכת הזאת ש""תדריך" אותם מועדה לועדה ועוד הורה ועוד אחד יהיה בייאוש מה יהיה אני חושבת שאנשים שבמערכת שבאמת יקרים ילדינו עליהם ומתחברים אלינו להורים ביחד חייבים לפנות למבקר המדינה הנושא חייב להיות בבדיקה פעם אחת ולתמיד כי עוהבדים עלינו ואנחנו עם עניים פקוחות גם מה שהיה עד עכשיו זה פשוט פשע בדואר פרטי אתן לך עידכונים כי זה לא המקום על הפורום אני בוכה ובליבי יודעת שלפחות בני ניצל מזה בדקה האחרונה אישית לא יהיה לי יותר את החלומות הרעים האלו שלפני כל ועדה ותוצאותיה כמו ג´יני בסרט של אלאדין שצועק " אני חופשי" ככה אני מרגישה ודרך אגב יש כאן באיזור 126 משפחות ישראליות עם ילדים עם ליקויים שונים כי עייפו ממלחמת הועדות וההתיחסות אליהם ומהחוסר במענה לילדם
 

זהבה נ

New member
אסנת ,בקשר לתיקון בחוק חינוך מיוחד

בקשר למבקר המדינה, אז ככה: לאחר שנותיו הראשות של יישום חוק החינוך המיוחד באמת היתה פניה מסיבית של הורים למבקרת המדינה (אז היתה מבקרת), ובאמת נערכה ביקורת והתוצאות הניבו שינויים מאוד משמעותיים בכל תהליך ועדות ההשמה ובעיקר לזכויות ההורים, אבל כל זה לא יעזור אם פתחו כעת פירצה וכתבתי קודם כבר מה קורה או מה עלול לקרות כאשר יש פירצה בחוק. מקוה שנהיה עם אצבע על הדופק(אני לא יודעת בדיוק איך אפשר לעקוב אחרי המצב החדש, אבל מבטיחה שמצידי אעשה את הכל למען זה. לאור מה שכתבת בנושא, אני מאוד מבינה לליבךוחוששת יחד אתך. במקרה שלך לא הבנתי כלל שאינך מתגוררת בישראל, באיזה איזור בעולם את נמצאת? ממתינה לתשובתך, להת´
 
חוק חינוך מיוחד/מבקר המדינה

זהבה אני חושבת שכן אפשר לפנות למבקר המדינה והוא יבחר מישהו ממשרדו או עו"ד שבאפשרותו יהיה לתת מענה והעברת אינפורמציה מיד ראשונה למבקר המדינה אני חושבת שרק עם המערכת תרגיש שכל הזמן מישהו מהמשרד של המבקר משגיח עליהם שנה אחר שנה נוכל למנוע דברים אני לא חושבת שמה שאני מעלה זה לא ראלי אני יושבת שהורים ביחד יכולים להגשים זאת לשאלתך כן אנחנו עזבנו לפני מספר חודשים לארה"ב בגלל החוויות המאד קשות שהיו לנו הילד שלנו עשה מעבר לארץ אחרת לשפה אחרת ( קבל בסיס של אנגלית בשנים האחרונות בישראל - דאגנו שכך יהיה) הוא ילד מקסים פדד מדהים איך תוך שלושה חודשים הרים בחזרה את הראש ואין לא יותר את התחושה למה לא רוצים אותי הוא ממש משתמש בשפה האנלית בצורה פרגמטית ותקשורתית ופונה לילדים הוא בקייטנה עכשיו וחלק מהזמן ( בגלל השפה - כי בקייטנה אין איש מקצוע שדובר עברית) אני באה לחלק מהפעילויות הוא משתתף יפה בחלק מהמשחקים הצוות משתדל כל הזמן לדרבן לתקשורת הוא לפעמים גורם למשחק להיות איטי יותר אף אחד מהילדים לא מעיר נותנים את הזמן שיעבד את הכללים הקיטנה של 5 שבועות היא על חשבון המדינה כי הם מאמינים שזה זמן מצויין לתקשורת - בנוסף פעמיים בשבוע בא גם לקייטנה קלינאי תקשורת שעבד איתו בבית הספר הוא כל כך מעריך את הילד אומר שהתפקוד שלו מקסים שהוא עם כל כך הרבה מוטיבציה להתקדם ולתקשר - כל כך נותנים לו פידבק חיובי על כל דבר בנוסף ויש לו סייעת וסייע צמודים שמתחלפים כי מתחלקים עם ילד אספרגר באותה בקייטנה על 26 ילדים יש 4 מחינוך מיוחד( בהגדרה) כי כולם כולל בני משולבים בבתי ספר רגילים של המדינה (אספר לך בתא פרטי) פנינו לעו"ד אחד מהגדולים שמטפלים בזכויות אדם
 

זהבה נ

New member
בשלב הזה לפנות למבקר המדינה זה מעט

מוקדם למרות החששות. צריך לתת לזה את ימי החסד ולאחר מכן אם יהיה קטסטרופה אז נכה בכל העוצמה וניזום לובי. כן, בהארה"ב מה שאת מספרת דומה ונגזר מתוך החוק הפדרלי שעבר שם שינויי מאוד גדול לפני פחות מ 10 שנים, פעם זה לא היה כמו שזה שם היו. אבל תודי שאפילו את מתארת מצב אידאלי שבכיתה לומדים מספר תלמידים קטן יחסית ובקיטנה ממש כמו בקייטנה 30 תלמידים זה יחסית לא קשה ועם הסיוע הצמוד זה אכן עובד ועם עובדות אי אפשר להתווכח. שימשיך להיות לכם רק טוב, להתראות,
 
למעלה