נבואות חריגות בתקופות קצרות...

Ferma

New member
נבואות חריגות בתקופות קצרות...

בס"ד צהריים טובים! קראתי במקור מסוים שהייתה תקופה מאוד קצרה ומוגדרת בתולדות עמנו, בה הנביאים גערו בעם על זה שלא הקריב בבית המקדש את הטוב שבצאנו ועל כך שבית המקדש לא טופח מספיק וכו' אך לצערי הוא לא מציין את שם התקופה או את הופעתה במקורות. האם למישהו יש מושג על איזו תקופה מדובר ובאיזה ספר/ספרים? תודה רבה על הקריאה ועל הרצון הטוב!
 

mgb

New member
אולי הכוונה לזאת?

בס"ד ערב טוב! מלאכי פרק א, פסוק ח וְכִי-תַגִּישׁוּן עִוֵּר לִזְבֹּחַ אֵין רָע, וְכִי תַגִּישׁוּ פִּסֵּחַ וְחֹלֶה אֵין רָע; הַקְרִיבֵהוּ נָא לְפֶחָתֶךָ, הֲיִרְצְךָ אוֹ הֲיִשָּׂא פָנֶיךָ--אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת. רש"י אין רע - וכי אין דבר זה רע מצודת דוד אמר ה' - ר"ל כן אמר ה' הקריבהו - בחון אתה הדבר והקרב מאחת מאלה לדורון לפחתך האם יהיה מרוצה לך בזה הדורון להעביר ממך אשמתך אשר פשעת למולו או אם ישא פניך לכבדך בעבור מתן כזה אם תביא לו מבלי הקדמת פשע וכי תגישון - ובעבור זה גם כי תגישון עור לזבוח אין רע בעיניכם הואיל והמזבח הוא מבוזה בעיניכם וכאומר הנה בזה אתם מתעבים קרבני וזהו בזיון שמי מצודת ציון פסח - חגר וצולע לפחתך - ענין שר ושליט כמו פחת יהודה (חגי א) הישא פניך - זה הלשון יאמר על הכבוד וכן זקן ונשוא פנים (ישעיהו ג) הפרק במלואו כאן בברכה
 

Ferma

New member
../images/Emo26.gif

בס"ד ערב טוב! ראשית, תודה רבה! (הן על התשובה המהירה והשכלתנית והן על האתר הנפלא)
מצאתי בפסוקים הללו דמיון רב לישעיה (פרק א') לירמיה, לעמוס ולמיכה (כל אחד בפרק המתאים) - מלבד זה שכאן באמת מפרטים ובכך, אתה עונה לשאלתי. לכן אני חושב שבאמת לזאת הייתה הכוונה - דברים קשים (אם כי לא נדירים בתקופת הנביאים). אני חיפשתי זאת זה זמן מה - אני שמח שניתנה לי הזדמנות לעיין בכל הפרק (עם פירושיו השונים כשנזדקקתי להם), ואני חב את תודתי לך. כמו שאמרתי קודם -- נראה כי הכוונה באמת לזה
תודה רבה!! בברכה,
 
למעלה