נגד כדורגל בעד כדורעף

נגד כדורגל בעד כדורעף

רק אדם ששיחק כדורעף בכפר סבא יכול להבין כמה גאווה זה לשחק פה... איך כל שנה מחדש נבחרות הנוער של כפר סבא מגיעות לשלבים הגבוהים ביותר ונחשבות הנבחרות החזקות בארץ! אם זה הבנות של גלילי, שקשה לספור את הפעמים שהן לא לקחו מקום ראשון בארץ. או הבנות של בר לב שיש בכיסן הרבה ניצחונות ברמה הארצית. לעיתים זאת הקבוצה של שז"ר או שרת... אבל העיקרון נשאר אותו הדבר- בני נוער כפר סבאים (בנות ובנים) משחקים ברמה גבוהה ומביאים הרבה כבוד לעיר וגם משחק כדורעף איכותי. ומה קורה בסופו של דבר? רוצים לקצץ דווקא ממועדון הכדורעף. לפני חצי שנה זכתה נבחרת הכדורעף של כפר סבא (בוגרים) במקום הראשון בארץ. לקחה את הגביע. אני לא זוכר מתי עשו את זה נבחרות אחרות כמו כדורגל או כדורסל (בכלל קיימת כזו?!) בעיר שלנו. מבחינתי, דווקא בגלל המסורת העירונית בתחום צריך להמשיך ולהשקיע בספורט הזה. מגיעים למעמד מסויים ואז במקום לשפר את התחום, מקצצים. ואז כל העבודה יורדת לטימיון. עיר כמו כפר סבא לא יכולה להצליח בכל תחומי הספורט. ככה זה בכל העולם- כל יישוב בוחר לעצמו תחומים מסויימים בהם הוא משקיע ומנסה להגיע לרמה הכי גבוהה. כי מה לעשות- כדי להצליח צריך השקעה כספית גבוהה ואי אפשר להשקיע המון בהכל. אז צריך לעשות סדר עדיפויות. כך זה עם הכדורסל (בנות) של רמת השרון, כדורגל (בנים) בחיפה, כדורעף במטה אשר, כדור-יד (ראשון לציון) ובעיקר זה מתבטא בקיבוצים או יישובים קטנים מאוד שמשקיעים בדר"כ רק בתחום ספורט אחד. כל שנה מאכזב אותי מחדש כשלא מביאים למועדון הכדורעף את התמיכה הגבוהה ביותר שניתן. עד היום לא הבנתי מה סדר העדיפויות של העירייה. ואיך יכול להיות שקבוצה בעייתית כמו הפועל כפר סבא בכדורגל שומעים עליה כל כך הרבה, כאשר ההישגים שלה הם מפוקפקים. (ושיהיה ברור- אני הכי מקווה שבעולם שהם יצליחו השנה בליגה ושאולי סוף סוף נישאר בליגה הגבוהה ולא נרד עוד הפעם). את כל זה כתבתי בעקבות כתבה בעיתון "קול הכפר" בעניין התקציבים של מועדון הכדורעף לשנה הבאה. * הכותב הוא לא אובייקטיבי לחלוטין. בעבר שיחקתי במועדון הכדורעף הכפר-סבאי.
 

tamas216

New member
באופן עקרוני אתה צודק...

כפר-סבא היא לא עיר גדולה כתל-אביב או ירושליים, בהן יכולות להתקיים בהצלחה קבוצות ספורט רבות מענפים שונים, כפר-סבא עיר בינונית (מבחינת התושבים) ולכן צריך להשקיע בענף שהבסיס שלו גם ככה הכי איתן, והקבוצה הקיימת הכי חזקה ביחס למתחרותיה מאותו העיר בענפי הספורט האחרים. אבל (וזה האבל הקובע) גם אם קבוצת הכדורעף תזכה באליפות אירופה לקבוצות יהיו לקבוצת הכדורגל יותר אוהדים גם אם זו תרד לליגה הארצית, אין מה לעשות, זה הענף היותר חזק, בעולם כולו, לא רק בישראל ולא רק בכפר-סבא, והמחשבה היא להשקיע בקבוצה שמרתקת יותר אוהדים, שכפר סבאים רבים יותר רוצים בעיקרה. בדיוק כפי שמכבי תל- אביב בכדורסל עשתה בתחום האירופי הרבה יותר מכל קבוצה ישראלית אחרת בכדורגל, ולמרות זאת מספר האוהדים שמגיעים למשחקיה של סגנית אלופת אירופה לא מתקרב למספר האוהדים שמגיעים למשחק בליגה השנייה באנגליה, לדרבי ביוון או למשחק של הקבוצה שלישית בארץ (בית"ר, שכזכור לא הגיעה לשום הישג באירופה).
 

itaihasid

New member
כמה דברים

ברור שצריך להקצות יותר תקציבים לכדורעף (אל תשכח גם שהקבוצה בבעלות פרטית ואם הבעלים לא יכול להרשות לעצמו להחזיק את הקבוצה אולי הוא צריך לשקול למכור) אב לאתה לא יכול להפחית מהכדורגל, כדורגל הוא הספורט השולט בארץ, הוא מביא את הפירסום הגדול לעיר, הוא מביא את הקהל לאצטדיונים והשנה יש קבוצה לא רעה בכלל שיכולה לרוץ חזק ולפנטז על הגעה לאירופה.. דבר אחד הפריע לי במה שכתבת, אומרים קבוצה ולא נבחרת זה תרגום כושל מאנגלית שכמה כתבים משתמשים בו וזה לא נכון (נבחרת היא אסופה של שחקנים מאותו לאום שמשחקים עבור אותו לאום..)
 

droriko

New member
אתה טועה לדעתי

כדורגל זה ענף יותר פופולארי (הרבה יותר) ככה שגם הוא שמרת יותר תושבים של העיר וגם,כמו שזה שמעלי כתב, הוא מכניס לה יותר כסף
 
למעלה