נג"ש החלפת הילוכים, שאלה של מתחיל

jango99

New member
עושה עם אופני כביש, על כביש, מסלול של 5 ק"מ נג"ש . יש את כל סוגי הגבהים , מישור עליות ירידות.
איך נכון לנסוע מבחינת הילוכים, האם להחליף הילוכים (קדמי אחורי) לפי המצב או לנסוע בהילוכים קבועים לאורך כל המסלול ואיזה?

ותודה רבה מראש למשיבים.
 

ItsikH

Member
עושה עם אופני כביש, על כביש, מסלול של 5 ק"מ נג"ש . יש את כל סוגי הגבהים , מישור עליות ירידות.
איך נכון לנסוע מבחינת הילוכים, האם להחליף הילוכים (קדמי אחורי) לפי המצב או לנסוע בהילוכים קבועים לאורך כל המסלול ואיזה?

ותודה רבה מראש למשיבים.
על 5ק"מ יש גם מישור גם עליות גם ירידות? זה מעניין וצריך פירוט.
ברור שהחלפת הילוכים נדרשת לפי התנאים, יחס העברה שמתאים לטופוגרפיה ולרוח. עדיף להמנע מלהחליף קדמי אם ניתן, כי זו העברה שעלולה ליצור עיכוב, אבל רק אם ניתן.
 

jango99

New member
על 5ק"מ יש גם מישור גם עליות גם ירידות? זה מעניין וצריך פירוט.
ברור שהחלפת הילוכים נדרשת לפי התנאים, יחס העברה שמתאים לטופוגרפיה ולרוח. עדיף להמנע מלהחליף קדמי אם ניתן, כי זו העברה שעלולה ליצור עיכוב, אבל רק אם ניתן.

עושה עם אופני כביש, על כביש, מסלול של 5 ק"מ נג"ש . יש את כל סוגי הגבהים , מישור עליות ירידות.
איך נכון לנסוע מבחינת הילוכים, האם להחליף הילוכים (קדמי אחורי) לפי המצב או לנסוע בהילוכים קבועים לאורך כל המסלול ואיזה?

ותודה רבה מראש למשיבים.
שאלת המשך
במישור, נג"ש, באיזה הילוכים נכון להיות , קדמי אחורי?
 

ItsikH

Member
שאלת המשך
במישור, נג"ש, באיזה הילוכים נכון להיות , קדמי אחורי?
אין מספר בתשובה. התשובה נגזרת מנתוני הרוכב, ואינה פשוטה כלל - נושא לדיונים מקצועיים רבים. שלא לדבר על השאלה איזה נג"ש - ק"מ ספורים, עשרות ק"מ, או איירונמן. נגזר משאלות יותר בסיסיות כמו מה הקאדנס המומלץ, מה ההספק המומלץ, מה הדופק המומלץ כדוגמאות - ואף אלו לא שאלות פשוטות.
 

elsanto

Member
זו שאלה של גישה.
יש גישות כי עדיף להימצא במקסימום סיבובי פדלים לדקה ולכן מהלכים נמוכים יחסית
יש גישה של מקסימום כוח מהלכים גבוהחם ויש גישות בין לבין אם אלו השאלות כדאי למצוא מאמן רציני ולהתאמן תקופה .
 
למעלה