נדחתה תכנית תמא 38 בשל "סטיה מאופי השכונה" ובעיות תשתית

ש מים

New member
נדחתה תכנית תמא 38 בשל "סטיה מאופי השכונה" ובעיות תשתית

לא "סתם תכנית" ולא "סתם יזם", אלא קרסו...!
מסתבר שיש בסיס לטענות כי היעדר תשתיות (בעיקר תחבורה, אבל גם שטחי ציבור!) וסטייה-ניכרת/חריגות בולטת מהבנוי בסביבה הינן טענות כבדות וחזקות בעיני וועדות התכנון - לאי-אישור תכנית תמ"א 38, פינוי-בינוי ו/או כל העמסה והצפפה ניכרת של שכונת מגורים!!

איתמר בן-דוד: צא ולמד!
 

משה12333

New member
מה עדיף? אסון של קריסת בנייני הרכבת המתפרקים האלה? אם היזם

לא יקבל אישור לבנות בניינים גבוהים שיכניסו לו רווחים ממכירת הדירות העודפות בבניינים החדשים (דירות עודפות- דירות מעבר למספר של הדירות שייהרסו), אף גורם אחר לא יהרוס את המבנים המסוכנים האלה ויבנה במקומם מבנים חדשים.

הבניינים האלה מאד מסוכנים כי הם נבנו בחופזה בשנות ה-50 וה-60 לעולים הרבים שהציפו את הארץ.

אל תסתכל על בעיות תחבורה ועל מחסור בשטחי ציבור. תסתכל על בעיות שקשורות לסיכון חיי אדם.


ההתנגדות לפרוייקטים האלה באה בד"כ מתושבים שגרים בסמוך, בבניינים בטוחים שנבנו משנות ה-90 ואילך. מה אכפת לתושבים האלה שהשכנים שלהם ייהרגו בהתמוטטות המבנה שלהם? העיקר שהם עצמם לא יסבלו מפקקי תנועה.


בפ"ת, זהו בדיוק המקרה של תושבי שכונת הדר גנים החדשה והתנגדותם למגה-תכנית של פינוי-בינוי בשכונת עמישב המתפוררת. התכנית כבר אושרה ומוכנה לביצוע אבל תושבי שכ' הדר גנים הסמוכה מעכבים אותה מחשש לפקקי תנועה.

תושבי שכ' הדר גנים גרים במגדלי יוקרה חדשים בעצמם אבל הם לא רוצים שתושבי עמישב, שגרים בדירות מתפוררות, בצפיפות, ללא ממ"ד שיגן עליהם מטילים, יגורו גם במגדלים חדשים כמותם. להם מותר ולשכניהם אסור.

תושבי שכ' הדר גנים קיבלו מחלפון "פרטי" משלהם על דרך 471 וצומת "פרטי" משלהם בכביש 40 מול קניון סירקין, אבל הם פוחדים פתאום מפקקי תנועה.

תושבי שכ' הדר גנים באו לפ"ת 50 שנה לאחר שתושבי עמישב הגיעו אליה, אבל הם מתנהגים כאילו שההיסטוריה הפוכה ולהם יש זכות לקבוע את דפוסי הבנייה במז' העיר.

רק הם קיימים ורק הם יקבעו את אופי הבנייה במז' העיר.


(שכונת עמישב היא מעברת עולים שסופחה לפ"ת בשנות ה-50. שכונת הדר גנים היא שכונה שנבנית באופן רצוף משנות ה-90 והחלק החדש שלה, מתחם נחלים, נבנה בשנתיים האחרונות וכולל עשרות מגדלי מגורים יוקרתיים לציבור הדתי. אצלם מותר לבנות מגדלים אבל בעמישב הם מתנגדים).

 

אבישי ק

New member
יש עדיין את האפשרות של פינוי בינוי

כלומר אולי לא לבנות יותר מדי לגובה אבל אפשר לצל את השטח יותר טוב ולבנות יותר דירות באותו המקום.
בניין ליד איפה שאני גר קיימת בעייה עם התמ"א ולכן לא עשו.
השטח מתאים לבנייה של 2 בניינים באותו הגובה ולכן הקבלן יבנה בניין נוסף גבוה יותר יעביר את הדיירים לבניין החדש ויהרוס את הבניין הישן.
 

ש מים

New member
הגובה הוא היבט אחד בתכנון ובבינוי

אבל ההתנגדות העלתה נקודות ובעיות נוספות:
  1. עומסי תנועה/בעיות תחבורה.
  2. צפיפות/כמות תושבים - ולכן: סוגיית כמויות שטחי הציבור הנגרשת והקיימת.
  3. בעיות תשתית (מיום, ביוב, ניקוז).
כל אלה ואחרות הינן סוגיות חשובות מאוד בכל תכנית ואותן יש לבדוק במקרוסקופ כאשר באים לשנות (למעשה, תמיד זה להגדיל) את הצפיפויות (הדיור) בשכונות וותיקות.
 

משה12333

New member
יש יתרון אחד בולט ומשמעותי מאד: חניונים תת-קרקעיים ענקיים.

בכל השכונות הישנות האלה אין יותר מקומות חנייה והתושבים חונים בלילה על המדרכות ובצמתים, מחוסר ברירה. השכונות האלה תוכננו בעידן שבו לא היו בכלל מכוניות פרטיות לאזרחי המדינה ולכן החנייה קיימת רק לאורך כבישי השכונה, מימין ומשמאל לנתיב הנסיעה. בקושי רב, המשאית לאיסוף אשפה של העירייה משתחלת לנתיב הצר הזה שבשכונה ובהרבה מקרים היא נחסמת ע"י רכבים שבמקרה חונים עם מרווח מהמדרכה או שחונים בצמתים. כל חסימה שכזאת תוקעת את כל השכונה עד שבעל הרכב החוסם יורד מביתו ומזיז אותו.

אפילו אם היא לא נחסמת, כל סיבוב שלה בשכונה הוא סיוט לכל התושבים כי לא ניתן לעקוף אותה ואז כל השכונה תקועה עד שהיא תסיים את מלאכת פינוי הפחים האיטית. כך גם עם חלוקת בלוני גז או חלוקת מי עדן.

במגדלי המגורים החדשים, שנבנים במקום הבניינים שנהרסים, יש חנייה תת-קרקעית נרחבת והכבישים מסביבם מורחבים, אפילו אם הם חד-כיווניים. גם הצמתים מוגדלים ומותאמים לעידן הנוכחי, במקום לעידן שבו הם נבנו. אפילו נפרצות לשכונה כניסות ויציאות חדשות לכבישים שמסביבה על חשבון שטחי הבנייה הבזבזניים של בנייני הרכבת הנמוכים שנהרסים.

כולם מרוויחים מבניית מגדלי המגורים החדשים, גם התושבים המפונים וגם התושבים שגרים לידם שזוכים לשדרוג מע' הכבישים והצמתים אצלם.

 

ש מים

New member
בת"א בונים היום בנייני מגורים ללא חניות!

המגמה הזו מתחילה לחלחל גם לערים גדולות נוספות.
חוץ מזה, חלק מהדברים שכתבת נכונים וידועים וחלקם לא מדוייקים (או - לפחות - הנתונים שהבאת, ככל הנראה כדי להצדיק "התחדשות עירונית" בכל מחיר, מתעלמים לחלוטין מכל נושא תוספת תושבים וכלי רכב, וכתוצאה - עומסים לא מתוכננים על התשתיות הישנות/הקיימות בשכונה ובסביבה).
 

משה12333

New member
כל פרוייקט ענק של פינוי-בינוי מביא ברכה לתשתיות הישנות

בכל הסביבה.

הבנייה של בתי הרכבת היא בנייה מאד בזבזנית בשטח. הממשלה לקחה תאי שטח ענקיים ובנתה בהם במהירות שיכונים של 2-3 קומות. הבנייה היתה לאורך ולא לגובה, העיקר לבנות מהר ובזול לעולים החדשים של שנות ה-50 וה-60. שטח לא היה חסר באותם הימים ולכן נבנו שכונות ענק שכאלה.

כמובן שאין בבנייני הרכבת האלה מקלט כי אין להם קומה תת-קרקעית. הממשלה בנתה לכל מתחם שכזה מקלט משותף בקצה השכונה וגם הוא גורם לבזבוז שטח.

אין להם חדרי אשפה, אז הפחים מרוכזים על המדרכה בחזית המתחם ב"מסתורי אשפה" (חומת לבנים קטנה בצורת ח') ונתונים לחסדי מזג האוויר, החתולים והעכברים.

בגלל תפיסת השטח הנרחבת של כל בניין שכזה, לא נותר מקום לבניית גני שעשועים לילדי השכונה.

במתחם אין חניות אלא רק בכבישים שסביבו. צינורות המים והביוב ישנים ודולפים. אין טעם להחליפם אלא רק לתקנם נקודתית מידי פעם. גם חוטי החשמל בדירות כבר עשו את שלהם וצריך להחליפם. הנושא החמור ביותר הם יסודות הבניינים שמתפוררים גם בלי רעידת אדמה. אם תהיה רעידת אדמה אז בכלל הם יקרסו.

אין ברירה אלא להרוס את כל המתחם.

בכל מתחם שכזה בונים היום כמה מגדלי מגורים לגובה. כך מתפנה שטח עצום שמנוצל להרחבת כל הכבישים שמסביב, לסלילת כבישים חדשים, להרחבת צמתים קרובים, לבניית צמתים חדשים. נפרצים חיבורים חדשים לשכונה לכבישים הראשיים שמסביבה.

המכוניות החונות נעלמות מהכבישים כי הן חונות מתחת למגדלים.

הפחים נעלמים כי לכל קומה במגדל יש פיר אשפה שמוביל לדחסנית ענקית בתחתית המגדל. הדחסנית מוחלפת ע"י העירייה כשהיא מתמלאת.

לכל דירה יש ממ"ד להגנה מטילים. תשתיות המים והביוב הן חדשות ומותאמות למגדלים. מסביב למגדלים יש שטח עצום לגני שעשועים, גינות כלבים, טיילות.

למדינה אין יכולת כלכלית לבנות בכל מתחם שכזה בניינים נמוכי קומה. היא חייבת להעביר את הפרוייקטים למגזר הפרטי שחייב לבנות מגדלי מגורים כדי להרוויח ממכירת הדירות העודפות הרבות. אחרת, המגזר הפרטי לא יממן את פרוייקט הפינוי-בינוי. המטרה של היזם הפרטי היא להרוויח ולא להפסיד כסף.

גם המדינה מרוויחה כי עודף הדירות הרב מסייע במלחמתה במשבר הדיור שנובע ממחסור חמור בדירות.

בניית מגדלי מגורים במקום מתחמי בניינים ישנים שנהרסים, נפוצה היום בכל ערי ישראל וזוכה להצלחה עצומה. הדירות העודפות נחטפות כי המיקום שלהן הוא מאד מבוקש והמפרט שלהם מציע איכות חיים גבוהה לדיירים.

 
למעלה