נהגי 4 4X

KITARO

New member
נהגי 4 4X

לכל אזור עם אזורים של ים או אזורים נידחים כמו בנגב מונפק ממד"א רכב 4X4, כמו כן נהגים שעולים על רכבים אלו נידרשים לעבור השתלמות מיוחדת ותפעול הכלי. בפועל נהגי 4X4 אינם מוכשרים מספיק בשביל לתפעל את הכלי ורבים המקרים בהם נראה רכב זה תקוע בחול בלי יכולת לזוז. בשיחה שנערכה עם קצין תעבורה ראשי ואזורי כעת הנני מבין את הנסיבות. נהגים אלו עושים כמה שעות השתלמות על חול רך ואינם מגיעים במסגרת ההשתלמות לאזורים קשים (בולדרים,חול עמוק,בוץ). כמו כן הנוהל במד"א אומר שכל עת שרכב בתחנה עליו להיות עם צמיגים בניפוח מלא דבר שאסור בתכלית האיסור לעשות כאשר נכנסים לחול ים. אנשי מדא מסבירים זאת בכך שלעיתים הם מגיעים לארוע או שהם לא חושבים על הורדת אוויר מהצמיגים עקב ביטחון עצמי מופרז או לנוכח המצב הדחוף שכרגע נקלעו אליו ויש כאלו שאומרים כאשר אנו מגיעים לארוע בים אנו לוקחים כ 5 עד 7 דקות ומורידים אוויר בנתיים שולחים את המתנדבים לטפל מה שאני מצדיק בהחלט אבל באירוע שרחוק מכביש הגישה מיותר לחלוטין. וכך אנו עדים לרכבים אלו שנתקעים בחול שגורר איתו זמן מיותר ומשאבים מיותרים והכל תודות לנוהל מד"א שאומר צמיגים בניפוח מלא כל עת שהרכב בתחנה" כמו כן אני ממליץ על השתלמויות שוטפות של נהגים אלו
 
למעלה