נהיגה בגולן

אהובה.א

New member
נהיגה בגולן

משהו שקשור לאורח חיינו בפרט ולחיינו בכלל. בשלושת החודשים האחרונים אני עובדת בנהיגה. נוסעת קרוב ל 450 ק"מ מידי יום וכל הנסיעות הן ברמת הגולן. לא פשוט כלל וכלל. מעייף אבל לא נורא. מצד אחד אתה צריך להגיע ליעדך בזמן ומצד שני אתה נמצא במלחמה תמידית במטורפים הנוהגים מולך. במיוחד בתקופת החגים שבהם ישנם מטיילים שלא יודעים לקרוא את כבישי הרמה. בתקופה הזאת למדתי יותר מכל 23 שנות נהיגתי. לא בקטע של לנהוג אלא בקטע של להבין את הנהגים ולקרוא את הכבישים ברמת הגולן. ישנם רגעים בנסיעותיי שעד היום אני מתפלאת שיצאתי מהם ואיך הגעתי הביתה בשלום. אני לא באה ללמד נהגים לנהוג. בשביל זה יש מורי לנהיגה שלדעתי לא עושים עבודתם אלא מטרתם להרוויח כסף בלבד וזה כבר דיון אחר. רוצה רק להעיר מספר דברים שיכולים להציל חיים ברגע. הדלקת אורות - ============= החורף בצפון הגולן קשה יחסית. לא הכביש הרטוב הוא המסוכן, אלא הערפל המכסה את הדרך כך שאין לך אפשרות לראות את הנהג מלפניך וממולך. בזמנים כאלה חשוב להדליק אורות אולם לא כל הנהגים עושים זאת. מבחינת הנהגים, ברגע שעבר התאריך 31.3 באותה שנה - אין חובת הדלקת אורות ולא חשוב מה מזג האוויר ומה המצב בכביש. נהגים עדיין לא הפנימו את העובדה שהדלקת אורות היא בשבילם בלבד - בכדי שנהג שבא מולך או מאחוריך יראה אותך ויתנהג בהתאם בזמן. הייתי ממליצה אפילו להדליק את שני הוינקרים (המשולש?) בכדי שכמה שיותר תיראה. זה בסך הכל בשבילך. עקיפות ========== כל עקיפה ברמת הגולן - בין כל הסיבובים - היא מסוכנת במידה ואתה צמוד למשאית או לרכב גדול. קח לך את הזמן. במידה ואתה רוצה לעקוף - התרחק מעט מהמשאית שלפניך ואז שדה הראיה שלך יהיה רחב יותר. כך תוכל לעקוף בבטחה ובקלות. הרבה מהתאונות כתוצאה מעקיפה או "סטיה פתאומית מהדרך" הם בגלל עקיפה צמודה לרכב שלפניך. חיות בצידי הדרך =============== ברמת הגולן ישנם הרבה חיות בר החוצות את הכביש במיוחד בלילות. שוטר תנועה אמר לי פעם שביום כדאי להיצמד לימין ובלילה לנסות לנהוג באמצע הכביש בגלל החיות. יש בדבריו מן ההגיון. ברגע שרואים חזיר בר, צבי או פרה - חיות שממש לא נעים ל"היכנס" בהן (מנסיון) - ראשית , יש להאט. אחרי החזיר הראשון תגיע שיירה של עוד 20-30 ותחצה את הכביש אחריו. צביים חוצים בבודדת אולם יכולים גם בקבוצות. עם פרות לא כדאי להתעסק. מהירות ========= אף אחד לא ביקש לנסוע 60 קמ"ש. אפשר לנסוע בכבישי רמת הגולן ג0 90 ואפילו 100 (יהרגו אותי במשטרה). מגיעים הרבה מטיילים לרמת הגולן ולא מכירים את הכבישים. נוסעים כל הדרך 50-60. מהירות זה לא הגורם הראשון לתאונות הדרכים וזה כבר הוכח. נכון שבמהירות מופרזת - כשנגרמת תאונה, התאונה קטלנית או קשה יותר. אולם זה לא מה שיגרום לתאונה. מצד אחד נוסעים מאוד לאט, אבל משוחחים בטלפון ולא מדליקים אורות בערפל. טלפונים ========= שימוש בטלפון סלולרי באוזן? מסוכן מאוד. אתה מסיט ל"רגע" את עיניך מהכביש. "רגע" - זה הזמן שצריך לתאונה קטלנית. לא יותר מזה. בסכ"ה הכללי , ברמת הגולן אין הרבה מקומות מועדים לתאונות. ישנם כמה סיבובים מסוכנים מאוד , כבישים קשים (בגלל הטנקים ומוביליהם שחוצים והורסים כבישים). כל נהג צריך לקרוא את הכביש ולהבינו. הנהיגה ברמת הגולן שונה לגמרי מהנהיגה בערים הגדולות. פה אין רמזורים כלל, אלא תמרורי אזהרה בלבד. כשיש תמרור עצור - הוא לא לחינם. כשיש תמרור המזהיר מסיבוב מסוכן - זה לא בכדי. כשיש ערפל , שלג , גשם , קרח על הכביש - יש לנהוג בהתאם ולא להיות מרובעים. כי זה מסוכן ביותר. הכי חשוב - סעו בזהירות והימנעו מתאונות. מוטב להפסיד רגע בחיים מאשר לאבד חיים ברגע.
 
מאמר מאלף ../images/Emo45.gif ../images/Emo127.gif ../images/Emo70.gif ../images/Emo73.gif

אהובה המאמר שלך משהו ! כל הכבוד על הזמן והמוטיבציה ! מי יתן וכולנו נחשוב וננהג כמוך ! אני פונה אליך עם רעיון להצטרף לפעילות חשובה בתחום המאבק להצלת חיים בדרכים,יש מה לעשות וחייבים למען החיים שלנו ועבור הדור הבא ! אנא כתבי אלי ונשתף פעולה.
 

אהובה.א

New member
אני איתך , גיא

אם אני יודעת שבדבריי אני אמנע תאונה אחת - עשיתי את שליחותי בהתאם. אשמח לשמוע ממך. אחלה יום לך וסע בזהירות , אני חייבת עכשיו לצאת לנסיעה הראשונה שלי...
 

אהובה.א

New member
שכחתי משהו חשוב מאוד

ירידה לשוליים ================== כשאתה יורד לשוליים בטעות בגלל חוסר תשומת לב , או סתם בגלל מפגע בדרך - אל תלחץ על הבלם. בחיים לא!!! עזוב את דוושת הגז ותן לרכב לחזור למקומו. לרוב , נהגים נכנסים לפאניקה והדבר הראשון שהם עושים זה ללחוץ על דוושת הבלם. זאת טעות נפוצה העלולה לגרום לרכב לאבד שליטה. ברגע שיורדים לשוליים (שלרוב הם מאדמת כורכר) הרכב "מחליק" קמעה ולכן לחיצה על הבלם גורמת לו להחליק יותר. הכי מסוכן שבשל טעות כזאת הרכב חוזר בחוסר שליטה לנתיב הנגדי ובדיוק מגיע רכב ממול....
 

פרטנר

New member
הכוונה טובה

האם לחיצה על הבלמים ברכב שירד לשול הדרך תוביל לסטיה ולאיבוד שליטה -לא. בודאי ובודאי אם הרכב מצוייד בABS.(ברכב ללא המערכת הזו תתכן סטיה בתנאים מסויימים). וישנם מקרים שחייבים לבלום ,אז אל לנו להפחיד נהגים שלא התנסו בכך מלבלום את הרכב גם אם משטח האחיזה לא זהה . הטעות הקריטית בירידה לשול היא דווקא נסיון החזרה הבלתי מבוקר . ובאופן כללי כניסה לפאניקה אף פעם לא רצויה.
 

wil

New member
השורה התחתונה בעניין שוליים

היא להבהיר שעצם הנסיעה עם 2 גלגלים בשול היא לא אסון שדורש תגובה חדה ותקיפה בפני עצמו. אם יש בשול קיר בטון עוד 50 מטר אז בולמים, אם אין אז מאיטים בעדינות בלי דרמה וחוזרים לכביש בזוית חדה ובמהירות אפסית.
 
למעלה