תשובה
ראשית כל, ברכות על הדבקותך בחיידק הקארטינג.
שנית, נושא הנהיגה והשליטה בכלי הוא מסובך ומסועף מכפי שניתן לכתוב ודורש הסברים ותרגולים בזמן אמת. קודם כל, לא נהוג לייחס לפניות במסלולים בקארטינג בפרט ובספורט מוטורי ככלל, את כינויי הכביש הניתנים להן (כלומר, לא תשתמש במילים "פרסה" וכד') אלא הם מוחלפים בשמות מקצועיים כגון "הארפין" (180 מעלות), "שיקאן" (פניה בצורת S), "דאבל-אייפקס" (פניית 90 מעלות כפולה)ועוד... אח"כ, ניתן לחלק נהיגה נכונה לשני חלקים:
א. קו נכון (החלק התיאורטי) ב. שליטה בכלי (החלק היישומי) קו נכון, באופן תיאורטי, מתחיל בכניסה לפניה מהקו החיצוני (הרחוק מהפניה), ניצמד לקו הפנימי בנקודה מסוימת בפניה ומסתיים שוב בקו החיצוני. הנקודה בה נצמדים לפניה משתנה בהתאם לעקמומיות הפניה והיא מכונה
אייפקס. שליטה נכונה בכלי זו הדרך ליישם את הקו הנכון ושילוב של שני הגורמים מקנה זמן מסלול מיטבי. אפשרות השליטה בכלי נתנת לנהג בדמות שני אמצעים: ההגה והדוושות, כאשר לכל אחד מהשניים שיטת התנהגות ובקרה שונים שלא ניתן ללמד כאן, אבל בגדול, המפתח הוא לא להיות פתאומיים ואגרסיבים בפעולות המבוצעות עליהם, אלא עדינים ומבוקרים, למרות שהדבר, על פניו, נראה קשה יותר. כמו כן, כדאי כמה שפחות להחליק את הקארט וזאת ע"י שליטה נכונה בכלי. מעבר למה שנכתב פה, קשה להסביר בהודעה חד-שיחית. אם אתה נהנה מהאימונים ומרגיש שיפור, פנה לאחד המסלולים ותרשם לקורס נהיגה בסיסית שיפרט לך בדיוק כיצד לנהוג נכון, אחריו תוכל להחליט אם להכנס לאחת הליגות הראשוניות שמתקיימות בארץ כדי לצבור נסיון ולעלות לשלב הבא. בכל אופן, אשמח אם תכתוב מה שמך, בן כמה אתה והיכן אתה נוהג להתאמן. להתראות