נהיגת חורף
ישנה בעיה לחלק מהנהגים לקלוט ולהבין ,שכאשר מתחילה תקופת החורף, גשם יורד, והכביש רטוב, יש לנהוג בצורה שונה לגמרי מהרגיל. לצערי ,הרבה נהגים קולטים זאת מאוחר מידי- כאשר התאונה ,בדרך כלל עקב החלקה, כבר התרחשה והנזק נעשה. ניסיתי לחשוב איך להסביר זאת בצורה הכי ברורה והכי מוחשית שאפשר.
כאשר אתה נוהג בדרך מפותלת- נאמר בירידות סדום, אתה מתאים עצמך לדרך כי אין לך ברירה, שאם לא- אתה מסכן את עצמך בהתדרדרות לתהום. נסה לחשוב באותה צורה כשאתה נוהג בכביש רטוב. חשוב על הצמיגים שרמת אחיזתם בכביש רטוב יורדת מאוד. חשוב מה קורה להם בעת עצירת פתאום. אחת הדרכים המיידיות להתאים עצמך לסביבה רטובה היא לשמור מרחק כפול מהדרוש. זה נותן לך זמן תגובה במקרה הצורך של עצירה פתאומית. נכון, שמירה גדולה על מרחק עלולה לגרום לנהג שמאחוריך להכנס במרווח ולסגור את הפער. אבל, אל תרים ידיים , ושוב התרחק ממנו – עד שתגיע ליעדך בשלום. וכמובן, לנסוע לאט יותר כדי להקטין את מרחק הבלימה .המצב מסוכן במיוחד בעונת המעבר ,שבה מתחיל הגשם לשטוף את הכביש שעדיין מכוסה שכבות אבק ,אשר הופכות לעיסת בוץ חלקלקה ומסוכנת לנהיגה מאין כמוה. אז נכון, שיצרני המכוניות חשבו על זה ופיתחו מנגנונים שאמורים להקטין את מרחק הבלימה ע"י מניעת גלגלים בעת החלקה. אבל שום דבר לא ימנע התנגשות כאשר המרחק בין רכב לרכב,בעת נסיעה על כביש כזה, הוא קטן והמהירות גבוהה.
חשוב לזכור. קטע הכביש הפנוי גורם לך כנהג להאיץ למהירות שאתה חש שהיא הכי מתאימה לנסוע בו. חשוב שתוסיף למערכת השיקולים(האוטומטית אולי) את העובדה שהכביש רטוב. זה יגרום לך בהכרח להאט למהירות שבה תרגיש יותר בטחון למקרה שצריך לבלום.
בימי החורף הממשמשים לבוא חשוב להקפיד על הכללים הבאים בנהיגה:
שמירת מרחק גדול יותר מהרגיל מהרכב שלפניכם.
בהתקרבות לצומת להקדים בבלימה
לנסוע במהירות איטית מהמותר .
לפיזור מהיר של האדים יש להפעיל את החימום יחד עם המזגן ולהשאיר את החלון מעט פתוח.
חישבו על מגע הצמיגים עם הכביש הרטוב וזכרו !
רוב תאונות החורף קורות כתוצאה של אי שמירת מרחק והחלקה בצמתים וסיבובים בדרך.
אם תתאימו את נהיגתכם לחורף, תעברו אותו בשלום.
ישנה בעיה לחלק מהנהגים לקלוט ולהבין ,שכאשר מתחילה תקופת החורף, גשם יורד, והכביש רטוב, יש לנהוג בצורה שונה לגמרי מהרגיל. לצערי ,הרבה נהגים קולטים זאת מאוחר מידי- כאשר התאונה ,בדרך כלל עקב החלקה, כבר התרחשה והנזק נעשה. ניסיתי לחשוב איך להסביר זאת בצורה הכי ברורה והכי מוחשית שאפשר.
כאשר אתה נוהג בדרך מפותלת- נאמר בירידות סדום, אתה מתאים עצמך לדרך כי אין לך ברירה, שאם לא- אתה מסכן את עצמך בהתדרדרות לתהום. נסה לחשוב באותה צורה כשאתה נוהג בכביש רטוב. חשוב על הצמיגים שרמת אחיזתם בכביש רטוב יורדת מאוד. חשוב מה קורה להם בעת עצירת פתאום. אחת הדרכים המיידיות להתאים עצמך לסביבה רטובה היא לשמור מרחק כפול מהדרוש. זה נותן לך זמן תגובה במקרה הצורך של עצירה פתאומית. נכון, שמירה גדולה על מרחק עלולה לגרום לנהג שמאחוריך להכנס במרווח ולסגור את הפער. אבל, אל תרים ידיים , ושוב התרחק ממנו – עד שתגיע ליעדך בשלום. וכמובן, לנסוע לאט יותר כדי להקטין את מרחק הבלימה .המצב מסוכן במיוחד בעונת המעבר ,שבה מתחיל הגשם לשטוף את הכביש שעדיין מכוסה שכבות אבק ,אשר הופכות לעיסת בוץ חלקלקה ומסוכנת לנהיגה מאין כמוה. אז נכון, שיצרני המכוניות חשבו על זה ופיתחו מנגנונים שאמורים להקטין את מרחק הבלימה ע"י מניעת גלגלים בעת החלקה. אבל שום דבר לא ימנע התנגשות כאשר המרחק בין רכב לרכב,בעת נסיעה על כביש כזה, הוא קטן והמהירות גבוהה.
חשוב לזכור. קטע הכביש הפנוי גורם לך כנהג להאיץ למהירות שאתה חש שהיא הכי מתאימה לנסוע בו. חשוב שתוסיף למערכת השיקולים(האוטומטית אולי) את העובדה שהכביש רטוב. זה יגרום לך בהכרח להאט למהירות שבה תרגיש יותר בטחון למקרה שצריך לבלום.
בימי החורף הממשמשים לבוא חשוב להקפיד על הכללים הבאים בנהיגה:
שמירת מרחק גדול יותר מהרגיל מהרכב שלפניכם.
בהתקרבות לצומת להקדים בבלימה
לנסוע במהירות איטית מהמותר .
לפיזור מהיר של האדים יש להפעיל את החימום יחד עם המזגן ולהשאיר את החלון מעט פתוח.
חישבו על מגע הצמיגים עם הכביש הרטוב וזכרו !
רוב תאונות החורף קורות כתוצאה של אי שמירת מרחק והחלקה בצמתים וסיבובים בדרך.
אם תתאימו את נהיגתכם לחורף, תעברו אותו בשלום.