נהפוכו

נהפוכו

ויהי, בימי ושתי: היא ושתי, המולכת מהודו ועד-כוש--שבע ועשרים ומאה, מדינה. ב בימים, ההם--כשבת המלכה ושתי, על כיסא מלכותה, אשר, בשושן הבירה. ג בשנת שלוש, למולכה, עשתה משתה, לכל-שרותיה ואמהותיה: חיל פרס ומדיי, הפרתמות ושרות המדינות--לפניה. ד בהראותה, את-עושר כבוד מלכותה, ואת-יקר, תפארת גדולתה; ימים רבים, שמונים ומאת יום. ה ובמלאות הימים האלה, עשתה המלכה לכל-העם הנמצאים בשושן הבירה למגדולה ועד-קטנה משתה--שבעת ימים: בחצר, גינת ביתן המלכה. ו חור כרפס ותכלת, אחוז בחבלי-בוץ וארגמן, על-גלילי כסף, ועמודי שש; מיטות זהב וכסף, על ריצפת בהט-ושש--ודר וסוחרת. ז והשקות בכלי זהב, וכלים מכלים שונים; ויין מלכות רב, כיד המלכה. ח והשתייה כדת, אין אונס: כי-כן ייסדה המלכה, על כל-רב ביתה--לעשות, כרצון איש-ואיש. {ס} ט גם אחשורוש המלך, עשתה משתה אנשים--בית, המלכות, אשר, למלכה ושתי. י ביום, השביעי, כטוב לב-המלכה, ביין--אמרה למהומן ביזתא חרבונא בגתא ואבגתא, זתר וכרכס, שבעת העקרות, המשרתות את-פני המלכה ושתי. יא להביא את-אחשורוש המלך, לפני המלכה--בכתר מלכות: להראות העמים והשרים את-יופייו, כי-טוב מראה הוא. יב וימאן המלך אחשורוש, לבוא בדבר המלכה, אשר, ביד הסריסים; ותקצוף המלכה מאוד, וחמתה בערה בה. {ס} יג ותאמר המלכה, לחכמים יודעי העיתים: כי-כן, דבר המלכה, לפני, כל-יודעי דת ודין. יד והקרוב אליה, כרשנא שתר אדמתא תרשיש, מרס מרסנא, ממוכן--שבעת שרי פרס ומדיי, רואי פני המלכה, היושבים ראשונה, במלכות. טו כדת, מה-לעשות, במלך, אחשורוש--על אשר לא-עשה, את-מאמר המלכה ושתי, ביד, הסריסים. {ס} טז ויאמר ממוכן, לפני המלכה והשרים, לא על-המלכה לבדה, עווה אחשורוש המלך: כי על-כל-השרות, ועל-כל-העמים, אשר, בכל-מדינות המלכה ושתי. יז כי-ייצא דבר-המלך על-כל-האנשים, להבזות נשותיהם בעיניהם: באומרם, המלכה ושתי אמרה להביא את-אחשורוש המלך לפניו--ולא-בא. יח והיום הזה יאמרו שרי פרס-ומדיי, אשר שמעו את-דבר המלך, לכול, שרות המלכה; וכדיי, ביזיון וקצף. יט אם-על-המלכה טוב, ייצא דבר-מלכות מלפניה, וייכתב בדתי פרס-ומדיי, ולא יעבור: אשר לא-יבוא אחשורוש, לפני המלכה ושתי, ומלכותו תיתן המלכה, לרעו הטוב ממנו. כ ונשמע פתגם המלכה אשר-תעשה בכל-מלכותה, כי רבה היא; וכל-האנשים, ייתנו יקר לנשותיהם--למגדולה, ועד-קטנה. כא וייטב, הדבר, בעיני המלכה, והשרים; ותעש המלכה, כדבר ממוכן. כב ותשלח ספרים, אל-כל-מדינות המלכה--אל-מדינה ומדינה ככתבה, ואל-עם ועם כלשונו: להיות כל-אישה שוררת בביתה, ומדברת כלשון עמה. {ס} המשך פתוח להצעות
 

mister xy

New member
על כל רב ביתה ?

? ? ? ? ? ? ? ? ? צ"ל על כל רבנית ביתה.
 
לרב מותר

לעבוד אצל הנשים המשך העלילה מרתק מרדכי מתחתן עם ושתי ................ זה איכס? ולמה לאסתר שמתחתנת עם אחשורוש זה בסדר
 

סוג ב

New member
אולי תספר לכולנו

מאין באת ולאן אתה הולך? קראתי את כל הודעותך, באת ביום בהיר ונשארת, יש מצב תספר לנו על עצמך ומצבך?
 
אני אדמור

מנהיג קהילה קטנה תלמיד חכם וירא שמים גדול ועושה חסד עם בריותיו של מקום ואוהב לראות את עצמי ואת כל העולם מכל צדדיו מלמעלה ומלמטה ועקום ומפותל יותר אין לספר מאימת מלכות ודי למבין
 
עיקר שכחתי

אפשר לשלוח שמות להזכיר על ציון יוסלה גוילם אם תבוא ישועה נא להודיע בדחיפות הבטחתי לפרסם ולא לשכוח את הצ'יק
 
הקבר של יוסלה הגוילם אינו מוסמך כלל

ראה בספר אור דעת לרבי שלמה מקבשקל (שנת תרקעו) המתאר את מסעותיו למדינת אוסטרו הונגריה. לדבריו יש עדויות ברורות מזקני הדור, כי קברו של הגוילם אינו כמצוין היום היכן שהאדמו"ר שופך תחינתו ואוסף את הפדיונות, אלא תחת האלון מרחק כמאה חמישים מ"ל מטר צפון מזרח חצי מערב. וכן כתוב בספר מסעות קדושות מהרב רבי בצלאל אוסוברחובקליצקי (שנת תקצג), כי קברו של הגוילם הוא במרחק כשישים מ"ל אמה מגבשושית ההר שמשמאל דרום לחניית הגמלים, שבחישוב מדויק יוצא תחת האלון (כי גבשושית ההר, ימין חצי מזרח חצי מערב ושלי צפון ומעט ימנה מהמקום המצוין כיום, שזהו בדיוק תחת האלון.
 

גנדרן

New member
אדמו"ר זה שם המשפחה שלך?

כי לא נראה לי שאתה אדמו"ר, לאדמור. יש חסידים והוא לא גולש באינטרנט.... בכל אופן זה סוג האדמו"ר שאני הכרתי...
 

סוג ב

New member
כבוד גדול שיש לנו אדמור בפורום

מצד שני, אחד שמצהיר על עצמו תואר מפוקפק כמו זה... אתה אומר: אני אדונך מורך ורבך. אתה מצפה שאני ישלח לך שאלות בצירוף שק, או סתם לעשות לי בדיקות כתמים..
 
סיפרתי פעם

לבחורה חילונית על כל הקטע שהולכים לרב עם כתמים ותחתונים, הייתם צריכים לראות איזה פה היא פתחה
לפחות כאילו היא ראתה חייזר .פתאום קלטתי איזה הזוי הדבר הזה ! כמה שידעתי שזה מוזר, בכל זאת התרגלתי איכשהו לרעיון, אבל לראות איך היא היתה בהלם החזיר לי ת'פרופורציות ..
 
למעלה