נואש שזקוק לעזרה

uniqorn

New member
נואש שזקוק לעזרה

מה לא עשיתי... איפה לא הייתי... אני לא מוצא דרך... אני חייב להשיג תוכנה לעריכת מוזיקה, כדי שאני יוכל להפריד בין הקול של הזמר לבין המוזיקה, ואם זה לא אפשרי, אז לפחות להחליש כמה שיותר את הקול של הזמר כדי שהמוזיקה תבלוט. אני שואף להגיע לרמה של קריוקי... אז ככה. הסיפור המלא הוא שלחבר הכי טוב שלי יש יומולדת עוד מעט ואני רוצה להקליט לו שיר. אני רוצה את המוזיקה של השיר 'ניסים' של עברי לידר ועל זה להקליט... הבעיה היא שאני לא יודע איך להשיג ררקק את המוזיקה של השיר! אם מישהו יכול לעזור לי בזה, אני אשמח מאוד! תודה ושבת שלום, לירן
 

דור דקל

New member
הסיפור הוא כזה

יש כמה וכמה מכשירים ופלאגינים שעושים את זה. הבעיה ב-Vocal Remover שזה מאוד תלויי בשיר שבו אתה רוצה לעשות את השינויי, כלומר תלויי באיך הוא הוקלט באולפן, בכמות האפקטים וההכפלות שנעשו בקובץ השירה וכו'. ז"א - יכול להיות שבשיר אחד לא תקבל תוצאה כמו בשיר אחר. דבר נוסף הוא שיכול להיות שבתהליך הזה "ירדו" גם ערוצים אחרים. כלומר, יכול להיות שפתאום לא תשמע סטרינגז, או חלק מהתופים וכו'. זו הסיבה שאנשים מעדיפים פלייבק קריוקי למשל, שהוא מספיק קרוב למקור אבל לא הפלייבק המקורי בדיוק. במקרה שלך לא נראה לי שזה כ"כ משנה מאחר ואתה לא הולך להופיע עם הפלייבק בניצנים, אלא רק מכין מתנה לחבר וזה יכול לתת לך את התוצאה שאתה מחפש. מצאתי לך vocal remover חינמי ונחמד באינטרנט: http://www.mp3doctor.com/karaoke.htm פשוט תוריד, תתקין ותמיר את הקובץ. נשמח אם תעדכן אותנו בתוצאות. בהצלחה.
 

aviramdj

New member
הנה הפתרון

אין כזה דבר להפריד קול ממוזיקה . אבל אל תתיאש אפשר להנמיך באופן משמעותי . ישנם כמה תכנות שעושות את זה . התכנה שעושה זאת הטוב ביותר נקראת SOUND FORGE מכיוון שכתבת שזה משהו דחוף לך . תעלה את השיר שאתה רוצה להוריד לו את הקול ל YOUSENDIT.COM שים את האימייל שלי ב RECEPIENT MAIL [email protected] ואני אשים לך פה קישור באתר עם השיר המוכן בלי הקול או אני אנמיך אותו כמה שרק אפשר .
 

uniqorn

New member
וואי אתה גדול! תודה! ../images/Emo24.gif

באמת תודה מכל הלב!
 

AK nothing more

New member
איך האנגלית שלך?

יש פה מאמר שמדבר על זה וחושף את ה"אמת" לגבי ביטול שירה (האמת היא שזה בלתי אפשרי בעליל) עקרונית, זה ביטול של התדרים שלא מצודדים (נשלחו בעוצמה שונה לשני הצדדים בסטריאו) כך שזה בעצם הופך פאזה של אחד מהצדדים ועל ידי כך מבטל את זה (היפוף פאזה הופך את הגלים בעלי הערך החיובי לגל בעל ערך שלילי ולהיפך) דבר שגורם לזה שגל בעל ערך חיובי נתקל בגל בעלי ערך שלילי באותה עוצמה משמע יש ביטול (נניח הערך הוא 10- אז הערך לאחר ההיפוך פאזה יהיה 10 וברגע ששני הגלים נפגשים הם מסתכמים ב0 (10+10-) ולכן אין סיגנל וכל מה שנמצא על ערכים זהים בשתי האוזניים (משמשע לא מצודדים) יתבטלו לרוב אלה התופים והשירה (ללא אפקטים או הכפלות) במאמר יש דוגמאות ועצה איך לשמור את על התופים והבאס על ידי חיתוך תדרים כלומר בחירת תחום תדרים רק בטווח הקולות שרוצים לבטל והתשובה המלאה לגביי ביטול שירה היא שאי אפשר בכלל (ואל תעזו לשאול את השאלה הזאת בפורום סאונד והקלטה אחרת יצחקו עליכם)
 

aviramdj

New member
לא מדויק .ובקשר לשיר .

לא ניתן להפריד שירה מקטע ניגון זה נכון . אבל ניתן להנמיך לעיתים תדרים של קטעים ווקליים . אני יודע כי אני פשוט עושה את זה . ישנם שירים שאכן זה יוצא מהמם וכמעט ולא שומעים את קטע השירה . מנסיונות שעשיתי גיליתי שמשום מה קולות של זמרות לאחר שימוש ב VOCAL CUT ב SOUND FORGE כמעט נעלמות לגמרי והמוזיקה נשמרת . לעומת זאת קולות של גברים אפשר להוריד רק עם פוגעים באיכות של המוזיקה . בשיר שלך ניסים תשמע מלחמה . של עברי לידר אני מניח . (אין לי משוג במוזיקה ישראלית) משום מה יצא מצחיק שכל קולות הליווי של זמרי הרקע ירדו משמעותית אבל משום מה עברי לא רוצה לעזוב את השיר . רוצה שאני אשלח לך ? ככה זה ... פעם אתה מנצח פעם אתה מפסיד . מצטער אבל עברי עקשן . הזמרים שלו לעומת זאת נעלמו לגמרי זה מענין .
 

Sunlight Theory

New member
למה לא מדויק?

AK nothing more צודק בהחלט . הכפלה של האות החשמלי ושליחתו על אותו המסלול של האות המקורי בפאזה הפוכה (כ-180 מעלות) תוביל לביטול , מהסיבות שהוא הסביר . כמובן שמדובר בהכפלה , כך שהאות זהה מבחינת גובה האמפליטודה , המחזורים וצורת הגל . ניתן גם ליצור הפחתה ולא ביטול מלא על ידי הבלי פאזות שבין 120 מעלות ל-240 מעלות בין האות המקורי לאות המשובט . אתה ככל הנראה מדבר על אקוולייזר בכלל , פשוט להפחית עוצמתם של גלים חשמליים בתדרים מסוימים . שתי השיטות יכולות לעבוד , אף אחת לא עדיפה על השנייה בכלליות והכל תלוי בנתונים . אך כל אחת מהשיטות תפגע בשאר הצלילים\טונים\רעשים , כלומר גם במלודיה , האפקטים וכדומה . לכן , לא ניתן להסיר או אף להפחית עוצמתו שלו וואקל מבלי לפגוע באשר שכבות השיר .
 

AK nothing more

New member
זה נובע בעצם מהעובדה

שעשו מיקסדאון לשיר והגדירו אותו לשני ערוצים (ימין ושמאל) ולא לכל הערוצים של ההקלטה ברגע שזה נעשה אי אפשר להפוך את התהליך ולהוציא ערוץ, זה יהיה כמו לנסות להוציא את הסוכר מקולה (לא סתם המילה העברית למיקסינג היא בישול) באופן תיאורטי ובהנחה שאין לך הכפלות אתה יכול לבטל את השירה כמעט לגמריי אבל זה תלוי בכמות האפקט וזה יבטל לך דברים כמו תופים יש במאמר שנתתי בהודעה הקודמת עצה איך לצמצם את הנזק לכלים כמו תופים ובאס על ידי שימוש בEQ אבל זה רק מצמצם את הנזק מעבר לזה ההערה שנאמרה קודם לגביי זה שזה מוריד יותר טוב את הקולות של הזמרת מאשר של הזמר זה בגלל שזמרת שרה בקולות יותר גבוהים ולכן אפשר לבודד את אותם תדרים בלי לפגוע בתדרים הנמוכים שבהם התופים והבאס מנוגנים לעמתם זמר שר בתדרים נמוכים יותר ולכן הוא נכנס לתחומי תדרים של כלים מסויימים בניהם גם הבאס ולכן יותר קשה לבטל אותו זה גם עניין סוג הקובץ כי WAV לדוגאמא שומר את כל התדרים ומכיל מידע יותר דינאמי מאשר MP3 קובץ MP3 הוא לא רק מקומפרס אלא גם עובר חיתוך של גבוהים כך שיש איבוד מידע כמובן שאי אפשר להחזיר את מה שאבד ב MP3 גם אחרי הפיכה ל WAV ויש עוד המון סיבות למה זה לא עובד ב100 אחוז מה שכן יצא לי השבוע להלחים כבל לא נכון וזה גרם להיפוך פאזה במקרה והתוצאה היתה שהוא ביטל לי מעט לגמריי את נורית גלרון בשיר "מעביר דף" וזה כי היא מוקלטת בלי הכפלות ובלי הרבה אפקט אז זה באמת הכל בהקלטה
 

aviramdj

New member
אני לא מדבר על זה בכלל

לא אמרתי שניתן להפריד . אמרתי שניתן להפחית את הקול ברמה משביעת רצון ולשמור על איכות טובה . וכן אני בכלל התכוונתי לאקולייזר .
 

Sunlight Theory

New member
מובן מאליו שלא ניתן להגיע להפרדה

משום מה חשבתי שהכוונה ב-"לא מדויק" הייתה בקשר לתהליך ביטולי פאזות ("התאבכות הורסת") . לגבי כבלים , מומלץ לעבוד לפי סכמה קבועה ומקובלת וכך כולם יהיו זהים (למשל XLR : פין 1. סיכוך , פין 2. חם , פין 3. קר) .
 

AK nothing more

New member
לגביי הכבל

אין דרך הלחמה אחידה לXLR אבל מה שאמרת שם זה הכי נפוץ אני במקרה התבלבלתי בין רגל 1 ל2 כי הלחמתי כמה ראשים של זכר וראש אחד של נקבה (שזה הפוך כידוע) אבל זה נכון שצריך לעבוד באופן קבוע ולגבי ההפחתה באמצעות EQ אתה מקבל מיקס מסורס בגלל שאתה לא יכול לבטל חלקים מסויימים במיקס בגלל שאתה לא יכול לשלוט על ימין ושמאל בנפרד ויש את כל העניין של האוברטונים שאתה מאבד כשאתה מנחית תדר מסויים זה לא פשוט וזה גם לא ממש משביע רצון (מניסיון) אבל אם זה עובד מספיק טוב בשבילך, איך אומרים.."אהלן וסהאלן"
 

Sunlight Theory

New member
XLR

למען האמת כן יש סכמה מקובלת , היא זאת שציינתי והומצאה ע"י ITT-Cannon . אבל לא עקרוני . לגבי האקוולייזר , או ביטולי הפאזות - לא טענתי שאף אחת מהשיטות משביעות רצון . אני מסכים אתכם ללא ספק .
 
למעלה