נוסטלגיה 2 אופני הראלי שלי שהיו בשימוש בערך 1982-2008...

ariasdo

New member
נוסטלגיה 2 אופני הראלי שלי שהיו בשימוש בערך 1982-2008...

השימוש היה בעיקר מנהלי רכיבה מכרכור לרכבת בבנימינה ומידי פעם גיחות לזכרון יעקב ( עבדתי שנים במשרדי אדריכלים בהרצליה ובת"א ) .
בנוסף היו עוד 2 זוגות ראלי עבור חלוקת העומס במשך השנים הם התפרקו והחלקים עברו ל 2 הנותרים שנראם בתמונה ( מ 2008 הם עומדים בחוץ בקצה המגרש בבית שלי ) .

אופני הכביש ראלי הבסיסיות של שנות ה80 היו בשם ווינר (winner) דגם כבד ואמין , מברזל סוג של סגסוגת מצינורות פשוטים .

החיבורים בפינות היו ללא ריתוך רואים בתמונות .
היה סוג של אלמנט יצוק שהצינור נכנס בחום ובלחץ ,לא יודע את תהלך היצור אשמח משהוא יסביר זה גם יפה וגם חזק .

הקראנק הסטנדרטי היה דאבל קלסי 42 /52 הקסטה הייתה באופנים הבססיות 5 גלשיים 14,17,21,26,32 .

משקל האופנים למידה L כ 13 ק"ג .

הגלגלים גודל 27" , צמיגים בערך 25 (החישוק היה מברזל החתך ברוחב 26 מ"מ וגובה 13 מ"מ עם 36 שפיצים )
הסיבה לדעתי שהיה דרוש 36 שיפיצים מכוון שגובה החישוק היה קטן וחוזקו של הגלגל היה תלוי בשפיצים כאשר שפיץ נשבר ל 35 הנותרים היה הקשה לתת גיבוי לגלגל .
.
בשנות ה 80-90 שקלתי פחות מ 70 ק"ג את הירידה של זכרון יעקב בלי לפדל האופנים עברו מעל 70 קמ"ש .

משקל הכללי של האופנים מעל 20 ק"ג
זה היה כולל ,סבל גדול פנסים , תיק גדול עם בגדים וציוד לעבודה .
בזמנו עד 2005 טיפסתי את זכרון יעקב על פלטה 52 ומאחור גלגלי שיניים 21-26 .

אריה סדובניק

 

tzvikas

New member
רכשתי כאלו בגיל 14

שנת 1984. לצערי עשיתי עליהם טרייד אין בשנת 1992 על אופני שטח מברזל
הבעיה העיקרית שלהן היתה שמיניות חוזרות שנבעו מ-רים לא כפול + ירידות ועליות מדרכה רבות
 

rubber duck

New member
זיכרונות נעורים


היו לי כאלו - נרכשו מכספי הבר מצווה , אי שם ב 1987
רכבתי עליהם תקופה
מה שכן החישוקים הוחלפו עוד במעמד הרכישה לרג'ידה אלומיניום פרופיל שאז היה ייחודי

אחרי שגנבו אותם
רכבתי את הdawes שהיו הרבה יותר טובות ...........
והגיעו מראש עם חישוקי רג'ידה ......... ( זיכרונות )

שרון
 

ariasdo

New member
זיכרונות נעורים שהגענו מפולניה ישר לכרכור לשכונת הפרסים

ר" ח הנחל שם ריכזו את כל יוצאי אירן פרסים כורדים מאזור סננדג'
2 דברים בלטו
לכל הגברים היה שפם , ואופנים עם 2 רמות .

הדוד הפרסי מצד אשתי עדיין רוכב על אופניים כאלו .

התמונה של האופניים רק לצורך המחשה .

אריה סדובניק

 

יעקב 471

New member
אתה מעלה כאן נשכחות , זרקת אותי 50 שנים אחורה

בצעירותי עבדתי בשליחויות בדיוק על אופניים בסגנון הזה . לא היו אז שליחים על קטנועים ולא היו משרדי שליחויות והשיטה הנפוצה הייתה שכל עסק שהיה זקוק לכל מיני שליחויות החזיק זוג אופניים ואיזה ילד/נער שהיה מבצע את השליחויות .
בקיצור חרשתי את כל גוש דן עם אופניים כאלה .
 

ariasdo

New member
חישוקי הגלגלים בשנות 80 היו מסגסוגת ברזל - כדי להוריד משקל

פרופיל החישוק היה מלבני פשוט , ( גובה החתך היה נמוך כ 13 מ"מ רוחבו היה מינימום מ 26 מ"מ ) או בהתאם לצמיגים .
הכוונה בגלגלים שיועדו לאופני הכביש הבסיסיות כמו ראלי , פיג'ו , וכוי .

לחישוק היה עובי דופן יחסית גדולה , אבל בגלל הגובה הנמוך של החישוק חיברו 36 שפיצים פשוטים עבור חיזוק הגלגל .
אם שפיץ היה נשבר ואפילו משוחרר היו נוצרים שמיניות .

הסיבה שלו יצרו גלגלי סגסוגת ברזל בחתך גבוהה לדעתי זה היה מגדיל משמעותית את משקל הגלגל .
מתכנני הגלגלים בשנות ה80 מצאו את האיזון בין גובה חתך הגלגל לכמות השפיצים הדרושה , יש לציין כאשר הגלגלים היו חדשים הם החזיקו יחסית טוב אצלי לפחות .

באופני הראלי שלי המופיעים בתמונה בפוסט הראשון החלפתי לפחות 3 סטים של גלגלים חדשים בכל זוג אופנים במשך השנים 1982-2008

לפני שחנות מצמן נולדה בכרכור ב 2006 היה לי מכנופן מבוגר פנסיונר בפרדס חנה מומחה באופנים ישנות .
שניים נתתי לו פרנסה , וקיבלתי שרות מציין , כל בערך כחודש זוג אופנים היו אצלו לטיפול באופן קבוע חיזוק שפיצים וכיוון פרונט וכו' כמו במוסך .

אריה סדובניק
.
 
למעלה