"נופלים בין הכסאות"

"נופלים בין הכסאות"


חברה שלחה לי כתבה שמאוד מתאימה לבן שלי ואולי תתאים גם לנערים אחרים במצבו. ב-15-10-2012 פורסמה בחדשות ערוץ 2 כתבה בנושא , שבשנים האחרונות מאובחנים יותר ויותר ילדים /נערים על הספקטרום בתפקוד גבוה ,נערים עם אינטלגנציה תקינה ומעלה שמרגישים לא שייכים לא למסגרת החינוך המיוחד ולא ליחנוך הרגיל שם הם חווים חוויות קשות שמשאירות צלקות בנפשם ,הם לוקחים את החוויות הביתה כך על פי עדותה של העובדת הסוציאלית שבכתבה. מה שקורה שבפועל ילדים / נערים אלה יושבים בביתה. משרד החינוך התחייב לפעול בנושא אך לדעתי משנת 2012 לא קרה כלום . לא יודעת איך לקשר לכתבה אך מאמינה שתוכלו דרך גוגל להגיע היא נקראת : אוטיסטים בתפקוד גבוה ללא מסגרת בחדשות ערוץ שתיים. זה בדיוק המקרה של הילד שלי שצריך לעלות לכיתה יא אך לא מצאנו מסגרת מתאימה היה גם בחינוך המיוחד שובץ לבית ספר לילדים עם בעיות נפשיות וגם בחינוך הרגיל בשני המסגרות לא מצא את עצמו בגלל הסיבות שמועלות בכתבה ואחת האמהות מעלה עוד נקודה חשובה שנערים אלה מלעיטים אותם בכדורים ללא צורך או באישפוזים מיותרים שפוגעים בהם מאוד. אם מישהו רוצה להתארגן על מנת למצוא מסגרת לנערים אלה שהקושי עולה וצף בעיקר בגיל התיכון אשמח שתשלחו לי הודעה בפרטי ונחשוב יחד באילו דרכים יש לפעול .
תודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הנה הקישור
https://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-184736b45d56a31004.htm?Partner=searchResults
 

grayart

New member
הבנתי שהולכת להיות רפורמה בקרוב

היום היינו בהדרכת הורים אחרונה להשנה, וככה שאלנו את הרכזת לגבי בתי ספר לילד.
היא אמרה לנו תעזבו, תעזבו עדיף כרגע אפילו לא לחשוב על זה.
אמרה שאין, פשוט קיימות רק מעט מאוד מסגרות בית סיפריות טובות.
ואמרה שיכול להיות שבעוד שנה כן יהיו.

הבנתי שהולכים להשקיע הרבה יותר במסגרות החינוך המיוחד לילדי ASD
ואולי תהייה מסגרות מתאימה גם לילדים שבחינוך הרגיל מאוד קשה להם, והחינוך המיוחד גם לא מספק.

אבל הבנתי ככה שהיום המצב עדיין באמת בעייתי.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זאת בדיוק הבעיה עם הרפורמה הזאת
במקום לשדרג את החינוך הרגיל, לטובת כל ילדי ישראל
וגם כדי שיוכל להוות סביבה חינוכית מטיבה גם לא"סים,
שהם בהקשר זה סוג של "הכנרית במכרה" ,
משקיעים כסף רק בהוספת מסגרות חנ"מ,
כלומר מראים לא"סים את הדלת החוצה... לא בבית ספרנו...
&nbsp
מאמר של פאולה קלוט' על מאפייני בתי"ס מכלילים
http://www.paulakluth.com/readings/inclusive-schooling/is-your-school-inclusive/
&nbsp
וטקסט של סולה שלי:
שילוב הוא...
&nbsp
שילוב איננו פרס על תפקוד גבוה
ליחידי-סגולה שהוכיחו את עצמם.
שילוב איננו בריחה מסטיגמה
כדי להיחבא בחיק הנורמאלי.
שילוב איננו שיטת טיפול
המציבה לחריג מודל לחיקוי.
שילוב איננו השקעה לטווח ארוך
שכדאיותה נמדדת בהתקרבות לנורמה.
&nbsp
שילוב הוא פועל יוצא
מההכרה בזכותו הטבעית של כל אחד
להימצא ולהיראות בכל מקום בחברה
וליהנות ממשאבי הקהילה
ומשוויון הזדמנויות וחופש בחירה
בלי קשר לרמת תפקודו
או עד כמה הוא נראה שונה.
&nbsp
שילוב אמיתי ייתכן
רק מתוך אמונה
בתרומתו הייחודית של כל יחיד לחברה.
&nbsp
שילוב הוא מתן תמיכה
מתאימה לצרכיו של כל אחד.
שילוב הוא פעילות חינוכית
לניפוץ סטיגמות בחברה הנורמאלית.
שילוב הוא מתן כלים לחריג
להתקיים בחברה בלי לאבד את עצמיותו.
שילוב הוא דרך חיים
הבודקת את עצמה בכל יום מחדש.
&nbsp
עם הרבה אידיאלים
ונכונות להיקרא "לא מציאותיים"
יש לנו סיכוי לחולל את השינוי.
http://www.solashelly.org/shiluv.html
&nbsp
&nbsp
 
למעלה