נוצרים יקרים שאלה לגבי השילוש

נוצרים יקרים שאלה לגבי השילוש

אז יש לכם את האב הבן ורוח הקודש אז ישוע זה שם הבן ויהוה זה שם האב?
 

lion 7

New member
השילוש הקדוש

כתבנו על זה בשאלות נפוצות : החוק או קאנון האמונה הדגיש אמונה (عقيدة) (نومن باله واحد_ אני מאמין באל אחד האב הבן רוח הקדש אל אחד מלב אחד שוים בישות כח ותהילה) . בטבעו לאל אחיד זה מופיעה 3 אופנים מבראשית , שהספר הקדוש מראה בצורת הפרסונות (אקאנים , اقانيم) שוים , והכרתנו באישיות משולשת הפרסונות היא באמת שמימית , שהספר הראה לנו בברית הישנה(התנ"ך) בצורה מטושטשת , אולם הוגש או הוברר בבר"הח גלוי , אפשר לסכם אלעקידה או האמונה בנקודות ה6 כדלקמן: 1‏' הספר מגיש 3 אישיות/פרסונות/ישיות שהם ישות אלוהים . 2' השלושה אלה מתוארים בכתובים בדרך של אישיות מיוחדות באופן שלהם אחד מהשני . 3'שילוש זה בטבע אלוהים אינו לעת עשה או פינומינה אלא מבראשית ואמיתי ازلي ، 4' שילוש זה אינו מפורש על 3 אלוהות אלא שישיות השלשה מלב אחד .. 5'הפרסונות الشخصيات השלושה האבן והבן ורוח הקדש שווים . 6'אין סתירה באמונה זו , אלא היא בעצם מגישה לנו מפתח להבנת שאר אמונת הנצרות או אלמסיחייה . האמת זו היתה בתוך למוד האדון המשיח (יוחנן 14 : 9עד 11) הכנסיה הכוללת אחזה במה שבא במתי 28 : 19 (על אפם וחמתם של היונטרים והאריאנים שכופרים בשילוש) ,השליחים דברו על הסוד זה ב אגרות כמו (השניה לקורינתים 13 :14) פטרוס הראשונה 1 :2 והראשונה ליוחנן 5 :7 . אי אפשר להזניח את המבט בטבילת המשיח ובו נשמע קול האב גלוי המופנה למשיח , וצליחת רוח הקדש על ראש המשיח הבן בצורת יונה (מתי 3) זה היה אמת הכנסיה (קהילת המאמינים) ואמונתה באלוהות המשיח , הוא הגורם בלי ספק לקבוע אמיתת השילוש בתבנית , והיא ציר שמסתובב וחג במעגל של אמונתם של כל הנוצריים המסיחיין באלוהים - בסביבה היהודית (של היהדות דאז) או הפגנית - ומושתתת עליה . ועכשיו לשאלתך : המלה עצמה (שילוש או השלשה , التثليث او الثالوث) לא נזכרה בספר , ורואים שהראשון שבטא אותה והמציא אותה היה תרתליאן במאה ה 2 . אחריו הופיע סביליוס באמונתו המזויפת (מינות נוצרית) במחצית המאה ה3 וניסה לפרש את האמונה באומרו (השילוש הוא לא דבר אמיתי באל , אלא דיעה חיצוני, הוא אירוע זמני ולא לעד ) , אחריו באה הכפירה של אריוס או ראש האריאנים (آريوس) שקבע כי האב עצמו מבראשית אולם הבן ורוח הקדש שני יצורים שונים משאר הבריאה , לבסוף הופיע אתנסיוס اثناسيوس שדחה תיאוריות אלה , ושם יסוד האמונה השלםה שקיבל אותה בועידת ניקיא בשנת 325 לס. קנון האמונה התחדש או חודש על ידי אוגוסטין במאה ה5 , ונהיה הקנון זה אמונה או עקידה של הכנסיה הפורמלי מאז ועד לימינו . מי שלומד חק האמונה לבל ישכח את הרפורמיסט גון קלוין , שחי במאה ה16 , והטיף על שויון התם בין 3 הפרסונות בנצרות , שצריך להטיף מעת לעת במשך החיים . ולבסוף צריך להבהיר שאמונת או חק השילוש היא אמונה שמית והיא מעל להבנה של בני אנוש , והשכל לא יתפוס אותה כמו שהיא , כי היא אינה יצור של בני אדם , אלא היא הודאה שמיימית שמגיש רוח הקדש , ונשען על המבחן הנוצרי היומיומי, כך כל דת מפרי יצירת האנושות מרוקנת מאמונת השילוש , ובכדי לקבל עקידה/אמונה ולהאמין בה , צריך להתנסות במבחניה העמוקים של החיים המשיחיית או הנוצרית . אפשר להיות כל כך פשוטים ולומר למשל אני ליון 7 יש לי שם או ישות בשם ליון (האב) ויש לי מלתי או בשרי או מראי (המשיח הבן) ולמי אין לו רוח אז יש לי רוח שלא נראית (רוח הקדש) להבדיל מליון הבדלים מליון 7 ולאלוהים הבורא שלו .
 
לא הבנת את שאלתי

השאלה היא כשמדובר על ישוע מדובר על הבן אבל כשכתוב -יהוה- הכוונה לאב?
 
אולי אנסח ככה

השם של האב הוא לא ישוע כי ישוע הוא הבן האם השם של האב הוא יהוה?
 
השם של אלוהים האחד

הוא יהוה. זהו השם של האב, זהו השם של הבן, וזהו השם של רוח הקודש. ה' אחד. ישוע הוא השם של המשיח, בן-האלוהים ואלוהים עצמו שירד מהשמים והפך להיות לבן-אדם, וכשהיה בן 8 ימים הוא קיבל את השם, ישוע.
 

HailMary

New member
השילוש זה 3 פנים של האלוהות. כמו שלמטבע אחת

יש 2 צדדים. הבהרה נוספת (ניכתב ב-4-6-09 ) וכאן אנו מגיעים דווקא לחג השבועות הנוצרי, שנחוג בימים אלה. יש בו מסר אוניברסלי: לפי האמונה, רוח הקודש ירדה בו לפני 2000 שנה על האנושות כולה. האתאיסט יאמר - הרי "אלוהים לא עושה בעצם כלום", השבכני"ק יאמר במרתף ההוא, "היכן אלוהיך עכשו"? אפילו המוסלמי והיהודי יאמרו: אלוהים אחד, ולא שלוש ישויות. אבל מדובר בשלוש פנים של אלוהות אחת, כמו שלמטבע אחת יש שני צדדים. ולמה זה חשוב? בגלל למשל רוח הקודש, שהיא האלוהות (כמו ישוע והאב). והשבכני"ק הרי יאמר למוסלמי, כאמור: אם האל כביר, למה עכשו הוא לא עוזר לך? וכי אינך צודק? אז למה ככה? איפוא אלוהים? אבל אלוהים הוא גם רוח-הקודש. כל פועל משמעותי של האדם הוא באמצעותה. האל פועל באפקטיביות באמצעות האדם, הפועל מצידו בכוח רוח-הקודש. כך לגבי כל המצאה מדהימה ומיטיבה, כל רעיון חברתי מקדם, כל ניצחון של רוח האדם, כל התקדמות משמעותית, שהיא ניצחון על השטניות, באמצעות מה שמכונה רוח האדם.
 
בנוסף לכל מה שנאמר וחידוד להסבר של יעקוב,

לא משנה איך תקרא לו - אלוהים, ישוע, רוח הקודש - הרי כולם מהווים את אלוהים האחד והיחיד - מה שהסביר ליון אלו 3 פרסונות (אקאנים) לאלוהים האחד. ובכן כאשר אתה אומר "אלוהים" האב (יהוה) זה אותו דבר כמו להגיד "ישוע" הבן או "רוח הקודש" ולהפך. זה בעניין של השם. ולגבי המשמעות לכך, החברים הסבירו זאת באופן יפה ותמציתי, תוכל למצוא גם כן שרשורים קודמים שמתייחסים לעניין השילוש הקדוש בפירוט.
 
למעלה