נורא מתרגשת, חייבת לספר!

דניעל

New member
נורא מתרגשת, חייבת לספר!

זוכרים ששאלתי על אילתור? אז היום ניגנתי את "לקחת את ידי בידך" עם אקורדים של גיטרה (מהספר שירים וגיטרה ג´). ניגנתי כמה פעמים, והחלטתי להמשיך לקטע הקישור. אין לי מושג איך. זו מנגינה מאוד מסובכת עם אקורדים מורכבים. ואני מנגנת ומנגנת ופתאום אומרת לעצמי "זה אני שמנגנת? זה נשמע ממש טוב!" ופתאום עולים אקורדים ממש לא שיגרתיים ומתאימים למנגינה... בקיצור, כפי הנראה הייתי צריכה אומץ, ואחרי שנים של נגינה מתווים כתובים, גם לי יש ניסיון מינימאלי כדי לאלתר. נראה איך ילך בהמשך. מיותר לציין שאני לא זוכרת אף אקורד ממה שאילתרתי...
 

Mr Peiser

New member
לא הבנתי כל כך מה קרה לך..

את אלתרת את האקורדים הנוספים או קראת אותם מהספר..?
 

דניעל

New member
אילתרתי

קטע הקישור לא מופיע בספר. רק המנגינה עצמה. אם הייתי מנגנת אותם מהספר לא הייתי מתרגשת כל כך...
 
כל הכבוד!!!

אני גאה בך!!!! לאלתר זה חשוב!!! מסתבר שיש לך שמיעה מאוד מפותחת אם כך... :) תמשיכי ככה כל הכבוד גל
 

דניעל

New member
שמיעה מפותחת במיוחד... ../images/Emo8.gif

בעיקר לאור העובדה שהפסנתר שלי מזייף בטרוף... בתור פרס לעצמי הזמנתי את המכוון לשבוע הבא...
 

דניעל

New member
לא. זאת פעם ראשונה.

ואני לא ממש מצליחה לשחזר את ההצלחה...
 

דניעל

New member
עוד על אילתור

היום חזרתי ל"לקחת את ידי בידך" וקטע הקישור נשמע טוב ברובו. עשיתי נסיון נוסף - עם מנגינה הרבה יותר פשוטה - "כמו בלדה" ("זר קוצים כואב"). אחרי שניגנתי כמה פעמים את המנגינה האמיתי, ניסיתי עם אותם אקורדים לנגן מנגינה אחרת. התוצאה מצאה חן בעיני (אם כי, שוב, אין לי יכולת לשחזר את מה שניגנתי). איך אתם ניגשים לאילתור? אני מניחה שהמטרה הסופית היא לאלתר גם מנגינה וגם ליווי? האם אפשרי לזרוק כל רצף של אקורדים, בתנאי שהמנגינה תתאים לליווי? האם אלתור תמיד נובע ממנגינה קיימת? האם יש לכם תחושה בזמן שאתם מאלתרים שיצאה לכם "מוזיקת מעליות"?
 
אם כל אלתור היה נובע ממנגינה קיימת

אז היה קשה להמציא מנגינות חדשות. מצד שני - אין חדש תחת השמש
 

giladsh

New member
כדאי לך ללמוד הרמוניה ומלודיה...

לרוב רובם של הדברים שנשמעים טוב יש סיבה תיאורטית. אני מייעץ לך ללמוד הרמוניה (גם "מסורתית" וגם הרמוניה של המוסיקה הקלה והג´אז) וגם מלודיה. באופן כללי, יש קשרים מוגדרים בין אקורדים שונים ובין אקורדים לסולמות ("מודוסים"). גם במלודיה, יש קשרים מוגדרים בין צלילים מסויימים לצלילים אחרים (בד"כ עם קשר להרמוניה או לטונאליות אבל לא רק ). יש גם עניין של מוטיבים מלודיים וריתמיים. לימודים של התחומים האלה "יסדרו לך את הראש": יעזרו לך בהבנת המוסיקה ובכך יקנו לך עקרונות לאילתור. אני רכשתי את רוב ההשכלה בתחום ב"רימון" (דרך אגב- ממליץ בחום), אבל אפשר להשיג ספרים בנושא וללמוד לבד (למשל: "יסודות בהרמוניה של הג´אז והמוסיקה הקלה" של עמיקם קימלמן ואלי בנאקוט או הספר של אילן מוכיח באותו נושא (שאני לא יודע את שמו המדוייק -שני ספרים הנלמדים ב"רימון")) בתחום המלודיה אני לא כל כך מכיר ספרים אבל אפשר לחפש באינטרנט או לשאול אנשים. אפשר,כמובן, גם למצוא מורה פרטי המתמחה בתחום. אחרי שצוברים ידע בנושאים אלו, צריך כמובן לנסות וליישם אותם בנגינה וגם לכך יש שיטות מגוונות. אם יש לך שאלות בנושא, אשמח לעזור.
 

giladsh

New member
שכחתי משהו חשוב...

בנוסף לכל מה שכתבתי, אני חייב לציין שהכרחי לעבוד במקביל על השמיעה. לפי התרשמותי ממה שכתבת, יש לך בסיס מצויין (לקחת את ידי בידך - בוודאי לא שיר פשוט במיוחד ואם הצלחת למצוא את האקורדים זה מרשים בהחלט). הדרך הטובה ביותר לפתח את השמיעה היא פשוט "להוציא" כמה שיותר קטעים משמיעה ולא לוותר על המקומות הקשים. וכדאי כמובן לשלב זאת עם הידע התיאורטי (לנסות לזהות משמיעה מהלכים שנלמדו בתיאוריה ולנתח מבחינה תיאורטית מהלכים שנשמעו).
 

דניעל

New member
תודה רבה על העצות ושמות הספרים!

אחפש את הספרים. דרך אגב, ב"לקחת את ידי בידך" קצת בילפתי... הרי את האקורדים של המנגינה יש לי, אז השתמשתי בהם עבור קטע הקישור. רק הייתי צריכה לערבב...
 

דניעל

New member
דרך אגב

יש לך מושג אם אני יכולה למצוא את הספרים האלה ברשת?
 

giladsh

New member
לדניעל....

אין לי מושג לגבי הרשת. מה שבטוח, אפשר להשיג אותם ב"רימון".
 
למעלה