נורות שנשרפות - מישהו יודע למה?

  • פותח הנושא oksan
  • פורסם בתאריך

oksan

New member
נורות שנשרפות - מישהו יודע למה?

נשרפות לי המון נורות (יקרות, חסכניות), למה זה קורה? מה אפשר לעשות בענין?
 

שחiר

New member
תשובה

א. יש להם בדרך כלל אחריות של שנה או שנתיים. ב. הנורות צריכות להיות מאווררות, ללא כיסוי אטום. מקוה שזה עזר.
 

3תיתי

New member
לפעמים המגעים בבית הנורה לא כל כך תקינים

ומצאתי שזה מביא לקיצור החיים של הנורות הללו. כמו כן לחות (מנורה לא אטומה מאד בחוץ) וגם כיבוי והדלקה רבים מאד. ופייר, גםאצלי, הנורות החסכוניות ומאריכות החיים, לא חסכוניות (בשל מחירן) ולא מאריכות חיים.
 

evike

Active member
מנהל
אולי את משתמשת בדימר (עמעם) עם המנורות האלה

ברור עם אנשי מקצוע אין להשתמש איתן עם דימר. גם לא לחדר המדרגות, ששם כל הזמן הנורות נדלקות וכבות לסרוגין. בכלל, גם בבית, לא בריא להדליק ולכבות אותן כל הזמן. ואגב, קיימות נורות מיוחדות לדימר, -MEGAMAN - רק שהן יקרות מאד, וניתן להשיג אותן במספר מקומות מצומצם.
 

Mishkafofer

New member
כיבוי והדלקה מרובה

הנחת היסוד בחישוב זמן חיים של נורות פלורסנט חסכוניות היא שאתה מדליק אותם להרבה זמן. כלל אצבע: להדליק נורה לפחות ל-15 דקות. אם אתה יוצא,נכנס,יוצא נכנס כל כמה דקות, אל תכבה את האור.
 

oksan

New member
תשובות

לגבי האחריות, כל פעם קניתי במקום אחר, וזה די קשה לעקוב מה ושל מי נשרף, הנורות נמצאות בדרך כלל באהיל זכוכית סגור, אבל הוא לא אטום (ברחשים ויתושים מצליחים להכנס לשם). יש לי הרבה מנורות, מדובר על מלונית עם מספר חדרים, בכל חדר מספר נורות וכמובן גם בשטחים הציבוריים כך שבסך הכל זה הרבה תאורה. קשה לשלוט על הכיבוי וההדלקה כי זה לא בית פרטי ואי אפשר לחנך אורחים. יחד עם הנורות לתאורה, יש תאורת חירום, כפי שחייבו אותנו לעשות. חלק מהנורות פלואורסנטי, חלק הלוגן, חלק ספוטים חלק נורות PL, אין דימר בשום מקום. בגדול קצב ההתכלות של הנורות גבוה. איפה שאפשר חזרתי לנורות של פעם, צורכות יותר חשמל, אבל עולות 2 ש"ח ולא 24 קצת מטריד/מכעיס שהפשוטות האלה עוד מעט לא יהיו, כאילו מכריחים אותי לחסוך כשזה ממש לא חיסכון
 

Mishkafofer

New member
יש אלטרנטיבות

יש נורות הלוגן שנראות כמו נורות רגילות. הן יותר חסכוניות. נניח נורה של 75 וואט תיתן אור כמו 105-110 וואט והן גם מחזיקות 2000 שעות. לחילופין אפשר לעבור לנורות לד אבל הן עולות 10-25 דולר, תלוי חברה אבל אמורות להחזיק 25 שנה או 30,000-50,000 שעות. נדמה לי שם יש פחות רגישות לתדירות הדלקה וכיבוי. אני חושב שנורות הלוגן דמוי נורות ליבון זה פתרון לא רע. לאדם פרטי הן עולות 10 שקל, אם תקנה סטוק, אז אולי תוריד ל8-5.
 

שאננה

New member
נצל"ש

אז לשירותים מה אתה ממליץ ,הרי נמצאים שם דקות ספורות ,אלא אם יש לך עצירות
בזמנו דובר שעדיף נורת ליבון לעומת נורה פלורסטנית אשמח לדעתך ,נראה שאתה מבין בכך תודה
 

Mishkafofer

New member
לשירותים ומקלחת

עדיף נורה רגילה שאורך חייה לא יתקצר משמעותית לעומת נורה פלורוסנטית.
 

שאננה

New member
אם הבנתי נכון

נורה רגילה =ליבון ? לא הבנתי מה כתבת בהמשך האם התכוונת לנורת ליבון איכותית ? שהאמת נורה בשירותים אצלנו מחזיקה שנים תודה בכל אופן
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לפי החוק כבר לא מוכרים יותר נורות ליבון

אלא רק בהספקים נמוכים (60 ואט ומטה, אאל"ט). לשירותים זה אולי פחות משנה (אלא למי שאוהב לקרוא ולא רוצה לאמץ ת'עיניים...) לאמבטיה קצת יותר, אני למשל אוהבת הרבה אור, בפרט כשאני מול הראי (שמשמש אותי גם לאיפור למשל, ואין לי אפשרות להתקין לו נורה נפרדת).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הלוגן זה הלוגן; מדובר על נורות ליבון רגילות

 

yehuda7K

New member
שאלת וגם השבת לעצמך

-אין הגיון לשים נורות חסכוניות בחדר שבו מדליקים ומכבים הרבה, כך שחיי המנורה מתקצרים. -אהיל שקוף סגור, גורם להתחממות שגם היא מקצרת את חיי הנורה (כל סוג נורה).. אם הנורות לא צריכות להיות מוגנות מיים, צריך להשאיר פתח אוורור עליון ותחתון. כניסת חרקים אינה סימן לאורור. - היצרנים האיכותים הם פיליפס ואוסרם. השאר זה זבל שאורך חייו נמוך. בהצלחה יהודה -
 

dani666

New member
יש לי ניסיון חיובי עם הנורות הממותגות "יונדאי

מהניסיון אצלי - אורך החיים ואיכות התאורה שלהן לא פחותים מאלו של פיליפס/אוסרם.
 

yehuda7K

New member
טוב לשמוע

היה לי נסיון לא טוב עם נורות חסכוניות סיניות אחרות. מענין, אם תחלק את כמות האור המופק (לומן) בכמות החשמל הנצרך (ואט), האם תקבל יחס זהה לשל פיליפס\אוסראם או קטן יותר , כלומר פחות יעיל. הנתונים מודפסים על האריזה. יהודה
 

dani666

New member
כבר מזמן לא השוויתי, אבל השוויתי מספר ...

.. פעמים בינן לבין פיליפס/אוסרם לפני הקניה ולא ראיתי הבדלים. השאלה כמובן היא האם ניתן להסתמך על המספרים הרשומים על האריזה .... אבל אני לא מאמין שפיליפס/אוסרם מדייקים יותר או פחות מהיצרן של "יונדאי".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קניתי eurolux והיא נשרפה אחרי שנה

של שימוש בסה"כ, ואני לא מאלה שמכבים ומדליקים הרבה. לעומת זאת בדירה הקודמת הייתה לי אוסרם ששימשה אותי נאמנה שלוש שנים (ואני מניחה שעדיין עובדת, אין לי מושג; לא היה שווה להתאמץ להחליף אותה כשעזבתי וגם לא היה לי במה).
 

evike

Active member
מנהל
איסור יבוא ושיווק של נורות ליבון חל על נורות

שמעל 60 וואט. אז יכול להיות שתוכל להמשיך ולקנות אותן, אלא אם כן, אתה צריך נורות בהספק גבוה יותר. בנוסף, שמעתי מחברים מביני עניין, שלא כל הנורות החסכוניות הן באותה האיכות. יש טובות יותר שמחזיקות מעמד יותר זמן, ויש שפחות. אם תרצי, אשאל אותם. רק קחי בחשבון, שהטובות יותר גם עולות יותר.
 

evike

Active member
מנהל
שפניתי אלייך בלשון זכר בתחילת התגובה

 
למעלה