נושא לדיון - לאן אנחנו שואפים?

נושא לדיון - לאן אנחנו שואפים?

החינוך עם/אודות/בעזרת בעלי חיים הוא מגוון ומשיג מטרות רבות. לאן אתם שואפים? מה חשוב לכם? על מה אתם נותנים דגש? ומה אתם, ההורים, מצפים מאיתנו? הנה רשימה של יעדים ומטרות אליהם אנחנו שואפים: ערכי מוסר כלליים - סובלנות, כבוד, אחריות וכד' ידע מדעי-זואולוגי טיפול נכון בחיות מחמד הקפדה על זכויות בעלי חיים מודעות אקולוגית נכון, הכל חשוב וכל הנושאים כרוכים זה בזה. ובכל זאת, נסו לבודד את המטרות החשובות ביותר, לדעתכם.
 

**לילך**

New member
כל המטרות שהזכרת חשובות

אני הייתי מדגישה שיש להשיג את כל המטרות, תוך דאגה שלא תהיה פגיעה בבעלי החיים ושלא תושג מטרה אחת על חשבון מטרה אחרת. אני אישית חושבת שיחס נכון לבע"ח צריך להתחיל בגיל כמה שיותר צעיר, לדעתי החינוך צריך להיות גם של ההורים ולא רק של הילדים, אולי ליזום פעילויות/שיעורים משותפים לילדים והורים, גם במסגרות לא פורמליות כמו חוגים במתנ"ס וכו. אני לא מחייבת שתהיה נוכחות פיסית של בע"ח בכל פעילות חינוכית שקשורה לילדים ובע"ח וחושבת שחלק מהפעילויות יכולות להתבצע באמצעות צפיה בסרטי זואולוגיה למשל או לימוד מספרים.
 

מייקלס

New member
השאיפה היא לדעתי

ראשית להבהיר לילדים/נוער/בוגרים את ההבדל המהותי בין חיות המחמד. כפי שכבר הבהרתי (אני חושבת) אני לא ממש דוגלת בעבודה עם בעלי חיים, אלא אודות בעלי חיים. ומהו לדעתי ההבדל המהותי ? על הילדים להבין שבעלי חיים ספציפיים כגון חתול או כלב מחפשים את קירבתנו, ושמחים לחלוק איתנו את אותה הטרטוריה. ויש בעלי חיים שאנו כופים את הקירבה הזאת עליהם,והם לא בהכרח חיים עימנו בכפיפה אחת בשמחה או מתוך בחירה ורצון. לדעתי, אפילו ילדים מאד צעירים מסוגלים להבין ולקלוט את ההבדל. צריכה לרוץ, אז ההמשך יבוא...
 
תלוי...

אני חושבת שהמטרות והיעדים משתנים מקבוצה לקבוצה, בהתאם לגיל החניכים, לרמת הסובלנות שלהם, ליחסם לנושא וכמובן שגם לפורמט הפעילות.
 
שלום אני לילד שלומד בחינוך המיוחד

הוא מואד אוהב חיות הוא קנה חתול קטנה ומאז הוא התפתח בצורה בלתי להאמין יותר רגוע אפאשר לדבר איתו יש לו טוראט ובית הספר הוא מטפל בחיות שזה שיקום וגם מריגע
 
למעלה