נושא צבעים

fgorge

New member
נושא צבעים

שלום לכולם אני גננת צעירה בחינוך המיוחד, והשנה אני עובדת עם ילדים מעוכבי התפתחות. בגןיש ילד שמתקשה עם זיהוי ומתן שם לצבע, ניסיתי כבר אין ספור פעילויות עם הילד וכל ילדי הגן על מנת לעזור לו כמו: שבוע צבע אדום, כחול, צהוב וכו' כשבאותו שבוע עבדנו רק על הצבע המסויים והילד לבש בכל אותו שבוע בגדים באותו צבע, הכין יצירות רק בצבע ספציפי,העבודה היחידנית הייתה סביב הצבע הנלמד אך עדיין יש קושי בזיהוי ומתן שם לצבע. אשמח לקבל עצות מכם,איך אפשר לעזור לי/ לילד עם נושא הצבעים.
 

קרני 12

New member
נושא הצבעים

לימוד הצבעים בנוי משלושה שלבים השלב הראשון-הילד אמור להתאים צבע לצבע, כלומר ישנה הבחנה חזותית. ישנם היום הרבה משחקים שעובדים על השלב הזה. לדוגמא פאזלים עם עיגולים בצבעים שונים ודיסקיות באותם צבעים שצריך להתאים. אבל אפשר לתרגל זאת גם בדברים מזדמנים בגן או בבית. לדוגמא. להתאים מזלג אדום לצלחת אדומה. או לאסוף את כל הקוביות הכחולות (כמובן לאחר שאת מראה תחילה את הצבע השלב השני-הילד מזהה את שם הצבע. כלומר, כאשר יאמרו לו הבא את המטפחת הירוקה הוא ידע להוציא את המטפחת הירוקה מתוך ערימת מטפחות צבעוניות. השלב השלישי והאחרון הוא השלב השפתי והיכולת של הילד לשיים את שם צבע. לכן, את צריכה לבדוק ראשית באיזה שלב בדיוק הוא נמצא. אני אישית לא מאמינה בכך שניתן ללמד ילד במשך שבוע צבע מסויים. לימוד שיום הצבעים הוא תהליך וסוג של בשלות ולא ניתן לזרזו ב"לימודים אינטנסיבים".
 

fgorge

New member
צבעים

להתאים/ מיון צבעים הילד יודע עם כל הצבעים ובפרט צבעי היסוד. הקשיים מתחילים בזיהוי, "תן לי קובייה כחולה או חרוז אדום" ובשיום הצבע, "באיזה צבע הקובייה/ חוז/ כפית?", כמו כן רצוי לציין שאין כל קשיים בתחומים אחרים, כגון: צורות הנדסיות. והבקשה שלי כאן היא כיצד לעזור לילד ולי לצלוח את הקושי של זיהוי ושיום צבעים. אבל תודה על ההארה
 
למעלה