נושא שפחות רגילים לדבר עליו , וחשוב לדעתי

נושא שפחות רגילים לדבר עליו , וחשוב לדעתי

לפתוח את זה פעם אחת ולתמיד . מי מאיתנו לא שמע פעם או פעמיים את המונח "סטוץ תנועתי " ? או שפשוט יודע מה קורה בדר"כ לחניכים בעיקר כשהם בשלבי המעבר בין המתבגרת לבוגרת. אנחנו באים למפעלים תנועתיים , סמינרים, טיולים, מחנות , ואולי בשכבות כבר בוגרות יותר זה קורה פחות- אבל למי מאיתנו שמדריך ז'-ח' , אני יכולה להגיד שבטיול פסח האחרון- המצב היה נורא. אני לא הוצאתי חניכים לטיול [כל הקבוצה הוזמנה לבר מצווה של אחד החניכים בתאריכים האלה] אבל הרבה מדריכים אחרים אמרו לי שחניכים פשוט , איך נגדיר את זה , התפרעו עם ההורמונים שלהם אחד עם השני. כל לילה, כל הלילה. ממש חשבתי הרבה אם לפתוח את הנושא הזה או לא , אבל אני מרגישה שזה דבר שאנחנו, כשרובנו כאן בשכבות יותר בוגרות וחלקינו מדריכים- יש לנו חלק בדברים האלה ואנחנו צריכים לקחת את האחריות הזאת עלינו. איך עם כל השמירות החינוכיות, וכל מה שמנסים לעשות, עדיין קורים דברים כאלה בטיולים? האם צריך לתת לחניכים פשוט את החופש לעשות את הדברים האלה? והאם בכלל צריך? איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? האם באמת יש חניכים שבאים לטיולים אך ורק כדי להכיר אנשים אחרים למטרות לא לגיטימיות בעליל ? זה לא נעים לדבר על זה, אבל כולנו יודעים שזה קורה. מה אתם אומרים ?
 

udihecht

New member
אם את באמת רואה את זה בתור בעיה...

אני ממש לא חושב שצריך למנוע בכח (כמו עם שמירות וכו') מחניכים "להתפרע עם ההורמונים", או אפילו אם זה לעשן סיגריה. כח זאת לא התשובה פה לדעתי... נראה לי ש'בעיה' כזאת (ותסלחי לי, אני ממש לא בטוח אם זאת בעיה או לא) צריך לפתור בדרכים של חינוך והסברה
 

Blackshift

New member
יש הבדל

בין שני חניכים שמתנשקים בשכבה ח' או אפילו י' לבין חניך שמעשן באותן הכיתות.. ההבדל נובע מזה שלעשן מתחת לגיל 18 זה מחוץ לחוק (אני לא כזה בטוח לגבי החוק אבל אני בטוח שבעקיפין כן) וחוץ מזה שזה נגד החוק של המדינה אסור לחניכים לעשן במפעלים תנועתיים שבהם אומרים בתדריך מראש שאסור לעשן, וזה בדיוק כמו לשתות אלכוהול ובקשר לשאלה שלך, אני לא חושב שיש בזה דבר כל כך נורא, זה נעשה בהסכמה, ואם זה לא יקרה במפעל תנועתי אז זה יקרה בבית ספר או משהו כזה, ואני לא חושב שזה צריך להפריע למדריכים. אני בעקרון ממש ממש לא אוהב את הסוג קשר הזה בתנועה וחושב שהוא קצת דבילי אבל אם הם רוצים את זה שיעשו מה שבא להם
 
אתה לא צודק לגבי העישון

אם בן אדם מעשן הוא מעשן ויש מה להגיד על זה, אבל זכותו לעשן, גם בתדריך אומרים לא לעשן בהסתיגות, אומרים אם צריך לעשן אז לא יותר משניים שלושה, ללכת רגע ולחזור. הבעיה היא כשהעישון הופך לעניין של חברותא ואז זה רע. אלכהול הוא תמיד עניין של חברותא (אלא עם כן אתה אלכוהליסט ואני לא מאמינה שיש כאלה בגיל שלנו בתנועה שלנו) ובגלל זה הוא רע... אין חוק שאומר שאסור לעשן, כמו שאין חוק שאומר שאסור לשתות אלכהול, אסור למכור...
 

Blackshift

New member
זה מאוד תלוי גיל

למשל בי"א-י"ב כבר לא אומרים שאסור לעשן, כי זה מיותר להגיד את זה. אבל בכיתות ז'-ט' אומרים במפורש שאסור. בי' כבר מסתייגים ובאמצע י"א כבר מפסיקים להגיד את זה.
 
לא כל כך מסכימה עם האמירה

"אם זה לא יקרה במפעל תנועתי אז זה יקרה בבית ספר או משהו כזה"... שמע, אני לא יודעת מה קורה עם מדריכים אחרים, אבל לי -בתור אחת בכיתה יא' , יש אמירה לדבר הזה - במיוחד כשהוא קורה בגילאים יותר צעירים, ואני רואה את זה אחרת לגמרי מהנקודת מבט שהייתה לי , אישית, כשהייתי בכיתה ט' ... ונראה לי שהמדריכים לא יכולים לתת להם לעשות מה שבא להם, כי יש הבדל בין טיול תנועתי לטיול שנתי... אנחנו באים גם מתוך חינוך ולא רק מתוך בייביסיטר
 

גאאלה

New member
זהו כי יש הבדל ..

בין נשיקה לבין ללכת עם זה רחוק ... גם תנסו לחשוב על עצמכם, בתור מדריכים במפעל תנועתי נגיד לשכבת ח' כבזמן השמירה החינוכית שלכם אתם רואים שני חניכים מתנשקים .. אז מה כבר אפשר לעשות ? לדעתי רק צריך לפקוח עין שזה לא עובר את הגבול .. כי אז זאת באמת בעיה :/
 

shlinik

New member
מצד אחד

זה דבר טבעי ואין באמת דרך למנוע את זה.. אני לא מאמינה בכוחניות ודברים כאלה כי זה רק גורם להם לרצות את זה יותר ולעשות את זה בהסתר וזה פשוט דבילי. העניין המרכזי פה הוא להבין שקודם כל, הרבה כדי למנוע את זה אין מה לעשות, אבל שכן יש מה לעשות כדי שהדבר הזה לא יהיה חסר אחריות מצידנו כלפי החניכים. זה אומר לדבר איתם על זה נניח לקראת הטיול (אנחנו ממש לא צפינו שזה מה שיהיה בטיול, אבל אני מניחה שלקראת טיול מים כבר נהיה מוכנים יותר), על הלחצים שקיימים "למצוא מישהו / מישהי", זה אומר שרוב הזמן המדריך צריך לדעת איפה החניכים שלו, ולהפעיל אותם ולעשות להם הרבה כיף בתור קבוצה, זה אומר שלחניכים צריכות להיות אחריויות ואז גם הם ידאגו אחד לשני ויעשו דברים מגניבים של הקבוצה.. וזה נותן לחניכים מקום בטוח להישען עליו ואז הם לא מחפשים כל חמש שניות רק לצאת ולהכיר אנשים חדשים.
 
אני לא בטוחה שזה כול כך רע

כאילו כמובן שכשזה נשאר בגבול הטעם הטוב. באופן אישי אני ממש נגד סטוצים, זה נראלי דבר מזעזע, אבל זה קיים ואי אפשר להעלים אותו, לא בשמירות חינוכיות וגם לא בשיחה לפני הטיול. אני גם יודעת על דברים כאלה שהתפתחו להרבה יותר מסטוץ (בקטע של קשר טוב ומתמשך). "להתפרע עם ההורמונים" זה טבעי, וכולם עוברים את זה מוקדם או מאוחר, אבל לפחות זה קורה בתנועה, כשיש מישהו שבודק שהכול בסדר ואם קורה משהו יש למי לפנות... אני חושבת שבקטעים כאלה האחריות היא של המדריך, ולא בקטע של להפריד בין החניכים אלא בקטע של לדבר איתם אחר כך, בצורה חברית, על למה הם עשו את זה ומה הם רוצים מהקשר הזה ואם הם אומרים שזה רק סטוץ אז לדבר איתם על זה שסטוצים זה רע...
 

animal bar

New member
אני לא רואה בזה בעיה

כמו שאני בטוחה שזה קרה גם לשכבה שלנו בטיולים בכיתה ח' [סורי, פשוט לא הייתי, חחח ] אז זה בסדר גם אם זה קורה באותה שכבה כשאנחנו לא בה למרות שאני בטוחה שזה מאד מאד מוזר להגריך ח' ולראות בשמירות החינוכיות את החניכים שלך מתנשקים עם אנערף, חחחח קיצר, לא נראה לי שאנחנו צריכים לעשות משהו עם זה במפעל יש הזדמנות לפגוש חברים ולהכיר חברים חדשים, וזה לגיטימי שיקרו דברים אבל כן, שזה לא יעבור את הנשיקות, חחחחח אני גם לא תומכת על מעבר בשכבה שלנו זה פשוט לא מתאים ><
 
אני באמת לא מבינה אותך

כאילו מה, בחיים לא חשבת על דברים כאלה בתנועה במפעלים שהיית בכיתה ז' ח'? אני זוכרת טוב מאוד שלכולנו היו קטעים שהיינו עם מישהו, או סתם התחילו איתנו / התחלנו עם אנשים כן אני חושבת שזה לא הגיוני שחניכים ישכבו במפעל. אבל מה הבעיה שיתנשקו ? הם לא עשו שום דבר רע או שום דבר שאנחנו לא עשינו ועושים לדעתי מטומטם להתחיל להתייפייף ולהגיד שזה לא בסדר, גם כי זה לא נכון את לא יכולה לגרום לחניכים לחשוב שהם עושים משהו שהוא לא מוסרי, הם עוד יפגעו מזה
 
ברור שחשבתי,וברור שעשיתי

דברים כאלה שהייתי בכיתה ט' ! אבל להגיד שאנחנו עשינו אז מותר שהם יעשו, זאת אמירה לא נכונה כי אנחנו לא מדברים פה על הגבול, אם להתנשק זה בסדר- אבל לשכב זה לא. ולגעת במקום מסויים זה בסדר- ובמקום אחר זה לא . זה בכלל לא הענין! אני מדברת על העקרון, שזה יוצר אוירה לא טובה כשקורים דברים כאלה, ולהגיד שזה לא בסדר זאת לא התייפיפות-ההפך! דווקא עכשיו, אחרי שאני כל כך מתחרטת על דברים שעשיתי כשהייתי בכיתה ט' במפעלים בתנועה, וכן - גם אם זה "רק להתנשק" , אז עכשיו אני מבינה כמה הדברים האלה פסולים ועכשיו אני מבינה שזה לא בסדר, כי לי לא היה מדריך שידבר איתי על הדברים האלה, ולכן אני אומרת שאנחנו צריכים לדבר על זה עם החניכים שלנו, ולא בקטע של להטיף להם מוסר- אלא בקטע של להבין מה הם עושים,לדעת למה הם עושים, ולהבין למה הם באים למפעלים בתנועה ומה יכול לקרות להם
 
אבל למה לקחת את זה כחינוך רע??

למה "לא היה לי מדריך שידבר איתי" ? אנחנו לא תנועה קתולית או בני עקיבא או לאידעת. את לא יכולה להפריד את זה מהחיים שלהם. זה טבעי והם בגיל ההתבגרות ומן הססתם שזה יקרה. כן מטומטם אם אנשים באים למפעלים נטו (או בין היתר) בשביל להתמזמז או לאידעת. אז מן הסתם שמשהו שם דפוק. אבל אם זה משהו שקורה אני לא רואה בעיה..
 

stichka

New member
תגובה..

אני לא חושבת שיש בעיה עם זה שילדים באים לטיולים כדי להכיר בנים/בנות.. זה יפה שמתאהבים בטיולים או סתם מתחברים ומתנשקים.. זה גורם לילדים לאהוב להיות בתנועה אחד בגלל השני והם ממשיכים לבוא.. לסניף, לקן לטיולים ולפעילויות.. פשוט צריך לדעת מתי זה עובר את הגבול ולדעת איך להדריך את הסיטואציה.. וכמובן לא לתת לבנים ובנות לישון ביחד בשק שינה. ובקשר לדברים שכתבו פה על עישון אז שוב, גם את זה צריך לדעת איך להדריך.. לעשות פינת עישון שלא הכי יהיה נעים להיות בה.. ושילדים ילכו לשם רק כדי לעשן.
 
לישון ביחד בשק שינה?

את יודעת כמה פעמים עשינו את זה? (בלי לעשות שום דבר, הכוונה) לדעתי זה להגזים.. וסבבה הבנתי תכוונה של לא לעבור תגבול, אבל השאלה היא מה הגבול
 
לישון ביחד בשק"ש בכיתה ז'

זה לא לעניין לפי דעתי. זה שעשינו את זה לא אומר שזה נכון , אני יכולה להגיד על עצמי שעשיתי דברים בכיתה ח' שהיום בתור מדריכה אני מבינה שהם לא נכונים ושהם לא צריכים לקרות וזה גם ממש הגיוני כי בכול זאת, בז'-ח' הצורת מחשבה שלך ממש שונה ואתה לא באמת מבין לעומק את הדברים, לפחות לא כמו שאתה מבין אותם ביא'...
 

ר ו ת ו ש

New member
אל תתחמקו

אני חושבת שאתם מתחמקים ממה ששני מנסה להעלות. העיקר הוא לא אם החניכים מתנשקים, ישנים ביחד או שוכבים. העיקר הוא גם לא מה אנחנו עשינו או לא עשינו כחניכים. העניין הוא איזה קשרים החניכים שלנו שואפים ליצור בחיים שלהם. אין מה לקשקש לעצמנו בראש. הסיטואציה של הרבה בנים ובנות היא מאוד מבלבלת. בטח בגיל הזה. זה יכול להוביל להרבה סיטואציות. לדעתי, המקום שלנו, כאנשי חינוך, היא להדריך את הסיטואציה. לשוחח איתם על אהבה. על אינטימיות. על קשרים. לבחון איתם ביחד מה הם מבקשים לעצמם. אני בטוחה שאף אדם (בשום גיל) לא יאחל לעצמו באמת ובתמים קשרים זמניים וזולים. זו גם הזדמנות טובה לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים.
 
למעלה