נו, אז ללכת ללמוד או לא ?

דור דקל

New member
נו, אז ללכת ללמוד או לא ?

טוב, מאז שפתחנו את הפורום אני רואה שרבים מכם מתלבטים אם ללמוד את המקצוע ואם כן אז איפה. ובכן, בימים אלו מוציא רונן חרותי סיפרון שיעזור לכל מי מכם שמתחבט בעיניין להבין בדיוק מה הוא היה רוצה להשיג מהלימודים ובכלל מהמקצוע. למרות שהוא מנהל את MUZIK בית הספר לסאונד אין ולו הזכר אחד על ביה"ס שלו והכתיבה מאוד ברורה ועיניינית. אני בטוח שהיא תעזור לכם- http://www.act.co.il/articles/contemp/music_career/career_1.php מומלץ מאוד להכנס ולקרוא!
 

DJ גוזלנד

New member
אני עדיין חושב שלא צריך ללמוד

חבל על הכסף עדיף לקנות בזה ציוד ולהתאמן בבית
 

dj extreme

New member
אמ

בכל זאת עדיף לדעת וזה בגלל כסף מה זה שווה לקנות ציוד ב10,000ולהתאמן עליו?
 
מכיוון...

שאם תתאמן הרבה הרבה הרבה זה ייקלט לך בסוף ספר בכל מרקה לא יעזור עדיף קורס יש ל 99 ESC קורסים עם הטובים ביותר בארץ בכל מקרה אני לא מאמין בזה... וזה גם לא מסובך בעיקרון תוך 5 דקות אתה תבין מה כל כפתור עושה ואתה תתחיל לעבוד על ביטמיקס תוך כמה חודשים אתה תשתפר ותגיע לרמה סבירה שתוכל לתקלט בכיף ותוך שנה שנתיים תגיע לרמה טובה אם תתמיד ככה זה...
 

td12

New member
נכון...

גם אני פעם חשבתי על קורסים, ובדקתי ובדקתי זה חרטא. וזה יקר.... בזבוז והקורס של 99 בכלל עבודה בעיניים....
 

rikcom

New member
תלוי מי אתה ומה אתה

זה תלוי מי שאין לו את זה גם עם מורה ישב לך על הראש לא יצא ממך כלום. מי שיש לו את זה באמת ההמלצה הכי טובה להתאמן הרבה ,אבל!!!!! בביה"ס נותנים לך כמה דברים שבימינו די ג'ים צעירים מפספסים כגון חינוך מוזיקלי מנטלי ( כי מי שחושב שלהיות די ג'י זה רק ביט מיקס ושניים וחצי דיסקים מוזמן לעבוד ב"מטפסים"מקווה שמדים של הצלב האדום זה הקטע שלכם). היום בקדחת המגניבות ששורה בארץ הדי ג'י הופך למוצר נחות וזול מפעם מכמה סיבות 1. חוסר הבנה בסיסי של כמה ממאונני העמדה העכשויים - החברה האלה לא מבינים שיט בבניה מעניינת מרגשת ובאחת המטרות היותר מיושנות של הדי ג'י : להיות מתווך בין האמן לקהל ולעשות זאת תוך כדי "הצגת" הקטע בקונטקסט הנכון- דבר שרוב הזבלות לא מבינים והתוצאה היא מוות ביסורים של תאי מוח קריטיים האחראיים על בלוטת הטעם הטוב. 2. בעלי מועדונים מבוהלים שגילו שתיים וחצי נוסחאות להביא קהל ולא יעזבו אותם עז שאחרון הבליינים ימצוץ את האימא של הקש בוודקה רד בול שלו. היום כשהמיינסטרים שולט אין עידוד מצד בעלי המועדונים להשמיע\לשמוע משהו חדש מעניין נכון לא כל מוזיקה חייבת להיות אלקטרונית מתוחכמת אבל לא כל ערב במועדון חייב להישמע כמה משהו שהחתול הביא מהזבל. מאחד ועוד שתיים יוצא שלוש- כאשר מחברים את מאונני העמדה עם זייני השכל (בעלי מועדונים\ ליינים)הפועל היוצא הוא שלרוב הדי ג'ים היום אין עניין לתווך מוזיקה שחורגת מהשתיים וחצי נוסחאות של החינוך הקלוקל במועדונים והקהל =אתם די ג'ים קטנטנים שכמותכם מתחנכים על ברכי אהבלים. וכאן נכנס לימוד פורמלי של המיקצוע שבא להשלים לכם דברים מסויימים - חינוך מוזיקלי הסתכלות על קשת הגוונים האופציות הגלומות לא רק במוזיקה אלא גם במקצוע לא רק יכולת טכנית תקבע את כישורי ההישרדות שלכם אלא גם מנעד רחב ככל האפשר של ידע . תעוזה וחדשנות - מילים מאוסות בת"א 2005 - באות מהכרות בסיסית עם נורמות רווחות קודמות במקצוע כלומר איך תהיה נועז חדשן והכי חשוב הכרחי ללא תחליף במקצוע שכולם נשמעים כמוך, ללא ההכרות עם סגננות יכולות וניסיונות של קודמים לך? לימודי הטכניקה בביה"ס מאפשרים לך בסיס טוב יותר משאר הילדים עם השלושה וחצי MP3 . אל תשכחו חבריה אתם גדלתם לעולם בה המילה תקליטן היא מילה עתיקה ומצחיקה לדי ג'י - יש אנשים שהיו תקלטנים שהמציאו את מה שאתם לומדים ומצעים לכם להתרווח ולקבל הכל מין המוכן. נכון שבכסף תקנו עמדה אבל למה ? אם לא תהיה לכם את ההכוונה איך ללכת אז אל תצפו לרוץ-ושום נעלים חדשות ומבריקות תוצרת פיוניר לא יעזרו לכם לרוץ כשאתם זוחלים. אם כל מה שאמרתי כאן אדגיש כי הכתוב מדבר אינדוויואלית ויש אנשים שמסוגלים ללמוד גם טכנית וגם תאורטית מוסקלית לבד, אבל הם כה מעטים ממש כמו מספר הדי ג'ים הטובים בארץ. ואסיים בכך שאומר די ג'י במקור אינו מוכר הפלאפל שעשו ממנו לפני כמה שנים די ג'י היה מסעדת גורמה .
 
רק שתדע לך

שיש הרבה דיג'אים איכותיים בארץ רק מפיקי המסיבה דורשים מהם לנגן מוזיקה מסחרית וזה מונע מהם לנגן מה שהם באמת אוהבים ולחדש ולהרחיב אופקים לקהל המסיבה כמה חבל כמה עצוב...ישראל 2005 רק מסיבות מגיל 24 + תוכל למצוא מוזיקה נורמלית 24 - רק פסטיבלים ענקיים מסיבות? חרא ואני בטוח שמי שלוקח ברצינות את היותו דיג'י לא יבוא עם ד 2 דיסקים וחצי למסיבה או לא יידע ביט מיקס רק הפוזאיסטים אבל אלה שלוקחים ברצינות יודעים למה הם נכנסים ומכינים מראש הכל ולומדים ביט מיקס ולא חסר אנשים שיכולי םללמוד את זה לבד זה פשוט דורש המון אימון של הטכניקות
 

rikcom

New member
פשטידע לך

אני אתמצת את עצמי כדי שבאמת תבין: א.2 וחצי דיסקים זה ביטוי הבא לאמוד את מטענו המוסקלי-מנטלי של הדי ג'י על דרך המטפורה(הגיוני לך חצי דיסק) ב.ביט מיקס זה בקושי 5% ממה שדי ג'י אמיתי צריך לדעת כמו שרונן חרוטי אמר במאמרו למקסס לא עושה אותך מקצוען ג. כן חסרים אנשים שישלימו את הידע הנרכש בעמל רב . אני למשל אוטודידקט בנושא התקלוט והיה קשה מאוד בזמני : לא היה לך מישהו שיכוון אותך מעט הדי ג'ים שהיו התייחסו לטכניקה כאל סוד מקודש והיית צריך ללכת לסטים או לרכוש סטים מח"ול להקליט(לא היה כ"כ פשוט להוריד הופעות באינטרנט)הופעות ותבין לבד מה הם עושים ופשוט תנסה ותטעה עד שיצליח לך זאת היתה השיטה פעם. להגיע לטכניקה הבסיסית שהיום מוצעת לך בביה"ס השונים היה מפרך כיוון שלא ידעת מה אתה עושה בכלל זה פשוט היה נשמע לך טוב( ובמקרה שלי ה4 שנים שלמדתי מוזיקה ואחי המתופף באו לעזרתי)או לא .אתה אומר המון אימון של הטכניקות איזה טכניקות איך תרכוש אותם איך תישם אותם ותדע שזה נכון בעולם שהיום אינו אקספרמנטלי יותר אלא תלוי חוקיות מסוימת המצופה ממי שנחשב "טוב" בתחום? ד.בנוגע לחרא מוסיקה המבוקשת ע"י בעלי המועדונים-זה בידים שלכם!!!!!!!!! יש דבר נפלא הנקרא "חרם צרכנים" הוא נעשה כאשר מוצר מסויים מאכזב אותך וכאשר אתה המוצר שלא מסופק ממה שהוא מספק אתה יכול לשבוט ! אהה אבל כאן קבור הכלב! הפחד, הפחד העתיק מלאבד את הנתון על הכף -הרזידנטיות היקרה הפחד מלהשתעמם בערב שישי כאשר כל האורטליות יוצאות לענטז לצליליו של מוות מחומם במיקרו .פה אנחנו נתקלים אל מול אחד הדילמות הישנות בעולם להתמסחר או למות במילים אחרות ללכת אים האמונה שלך או להצתרף לסירת הטימטום של המועדונים ,להתנודנד לפי הרוח ולהשתדל שמים לא ירטיבו אותך. אים יש כ"כ הרבה די ג'ים איכותיים ומסכנים שמתכופפים לבעלי המועדונים ונותנים שיזינו אותם בתחת בלי להגיד מילה זב"שם אני לא אומר כלום על הנטיות שלהם(רבים מחברי הטובים וכו וכו...).אבל אם הם כ"כ מסכנים ונורא להם לשחות בחרא שלהם הם יכולים לקום ולסגור את הבסטה אים יש כ"כ רבים כאלה לבטח המועדונים ישארו ללא עובדים ויאלצו הם להתכופף לדרישת הדי ג'י (מי אמר 1998-9 ולא קיבל), בנתיים לפי מיטב ידיעתי הם רק שוחים בחרא ונראה לי שדי נעים להם ( מה שאומר שהם כמו מקבילתם בטבע - חזירים ) אני מקווה שתיקח את דברי ברצינות ואים אתה אחד מאלו שנשבר להם תעשה משהו אתה אחראי לעולם סביבך מי שמחשיב עצמו מקצוען עושה זאת ,נכון זה לא קל והתמורה תיראה לעין אולי בעוד 5-10 שנים אבל אם אתה לוקח את עצמך ברצינות ומשאת חייך היא מוזיקה תכבד אותה ואת עצמך ותעמוד על הזכות ,כן ה ז כ ו ת , לנגן !
 

td12

New member
נכון.....

איזה מבאס זה, לא שיש לי הרבה ניסיון, אבל כשמדברים עם מפיק אז הוא יבקש hip hop , לדעתי אם יש לך מזל אז House ואז אתה מראה לכולם שיש עוד חוץ מעופר ניסים. אבל אתה רוצה לתקלט קלאב טראנס.... ויש לזה קהל, קטן יותר אבל מספיק בשביל לפתוח ליין מצליח זה בטוח רק צריך מישהו שיהיה לו ביצים ויאחד את כולם.
 
מסכים איתך חבוב

ומוסיף...שלא אצל כולם בית ספר למוזיקה הוא התחלה נכונה.... אני אישית למדתי את הביט מיקס מחבר שלי ומזה פתחתי שיטות משלי ולמדתי לבד!...ובמשך כל השנים האלה כל ארוע וארוע (אם הוא היה שלי או של אחר)למדתי משהו חדש....וכאן נכנס המשפט אין חכם כבעל נסיון...אבל מי שמתחיל מאפס חייב בסיס מסויים....אם זה בית ספר או אם זה אדם מנוסה שיכול לתרום. לגבי כישורי ההשרדות...ברוב המקרים התקליטן כפוף לקהל ובשביל ליצור רחבת ריקודים ירוקה (הומה אנשים שמחייכים ומתחברים) הוא צריך להתאים ולקרוא את הקהל ולנגן מוזיקה שיכול להיות שהוא לא אוהב...אבל כל זאת בהתחלה..לא הרבה מצליחים להגיע לרמה שהם מסוגלים לנגן את מה שהם בוחרים! שאנשים באים לשמוע את מה שהם מציעים..! (טיאסטו, ואן דייק, גיטלמן - שהם אולי קצת מיינסטרים אבל הם יודעים שקהל בא בגלל המוסיקה שהם בוחרים לנגן...הם מתאימים את עצמם לתקליטן!)
 

rikcom

New member
מוסיף על הגורע

אתה למדת מההוא וההוא למד מההוא זו דרך ישנה של ביה"ס אבל בבסיס זה אותו דבר - מישהו היה שם לפניך מישהו מציע לך את הניסיון שלו כדי להקל עליך לא רק בטכניקה ! יש לכם בכלל מושג כמה אבל כ מ ה אתם לא יודעים? ואל תתחילו לי עכשיו עם קללות אפגניות כי מקצוען הוא גם אדם צנוע וסקרן אשר לומד כלללללל הזמן! מציעים לכם התמודדות קלה ולו רק בשטח המקצועי גרידא ללא כל הנספחים(שיווק נכון התנהלות והכרת השטח בו אתה עובד ועוד כהנה וכהנה עליהם אשמח להרחיב ולעזור על פי דרישה). נכון ישנם אנשים שיגיעו לרמה מסוימת ללא לימוד אבל תמיד תהיה את אותה תקרת זכוכוית אותה לא תעבור ותזדקק ליע פורמלי שיקדם אותך , מעטים מביננו נינחנו בזמן וביכולת לעשות הכל לבד ולדעתי גם להם יש את התיקרה שלהם - אף אחד לא מושלם! בנוגע לקהל - בשנות ה90 כל מועדון היה מנגן מוזיקה שהיום הס מלהזכיר - היתה מתקדמת מאוד- עברו כמה שנים הקהל כבר לא מוכן לעמוד מול די ג'י שטוען כי מיקרופון במיקסר זאת מוסיקה ולא רעש , מה אני רוצה להגיד בעצם? אני רוצה לאמר שנזרקנו מקיצוניות של יותר מדי פלצנות ליותר מדי זולות הקהל לא רוצה שתפליץ עליו לכל כיוון - כלומר אל תחשוב שאנחנו טיפשים שלא נבין מוזיקה טובה ואל תחשוב שתעבוד עלינו שאתה"אמן" כי דגמת את אימא שלך מכינה קובה . לכל דבר יש פרופורציה ואיזון רק לא בישראל- או שאתה אנדרגראונד או מיינסטרים אין אמצע או לפחות גוונים של אפור. אחד הדברים הכי קשים ללמידה וגם ללימוד הוא אותו איזון חמקמק בעולם השואף לשמר את האנטרופיה של עצמו ואדם או מוסד בעלי ניסיון עשויים להועיל לך בנסיון שלהם כיצד ליצור את האיזון הזה שגם תוכל לנגן לקהל לעצמך ולכושיליאחותך. נ.ב הדי ג'ים שציינת הם אבי אבות המיינסטרים ואחראים לדלקת בבלוטות הטעם הטוב (חוץ מטייסטו שלאחרונה נראה מחלים יפה מהוירוס שיצר במו ידיו)
 

arkasha

New member
ועוד

הבליין בא למועדון להיתפרק להנות הוא לא בא רק כדי לשמועה מוסיקה הוא בא בשביל האוירה, יש הרבה דברים טובים חוץ מהמיינסטרים ,המיינ צריכה להדליק את הבליין לעניין אותו אבל אסור שהוא יגדל על המוסיקה המקובעת של היום,לכן גם המסיבות של המבוגרים הם יותר איכותיים בגלל מגוון רחב ג'אנרים של מוסיקה המושמעת וגם אולי בגלל טיב המוסיקה היותר מלודית והיותר מרגשת ובמקצת ישנה. כיום המקצוע של DJ הוא כבר לא מה שהיה פעם עכשיו הוא פתוח לכל פוץ שרוצה לעשות פוזה,והשיטות המקצוע זה לא סוד גדול בימינו ,כיום כל ילד שיכול להרשות לעצמו לקנות פלטה יחשוב שבזה שהוא חיבר חמש שש שירים בביט מיקס,הוא כבר שווה משהו ויש כאלה שאפילו לא יודעים את פעולות הבסיס כמו לחשב ביטים ,בגלל שהציוד המודרני של היום עושה את העבודה בשבילם. טוב, בכל מקרה זאת דעתי בנושא.
 

דור דקל

New member
מעניין

זה בהחלט דיון מעניין שאפשר להתווכח עליו חודשים, בעצם זה מחזיר אותנו לשאלה הבסיסית: האם די ג'יי תפקידו להרקיד את הקהל, כלומר לתת לו את "מה שהוא רוצה" או שמא יש להתייחס לדי ג'יי כ'אמן שבאים לשמוע', ממש כשם שהולכים לראות הופעה. אני חושב שזו שאלה קשה שאפילו הדי ג'יים הגדולים בעולם לא יכולים לענות עליה בצורה חד משמעית, אפילו אלו שלא מתקלטים מיינסטרים. מה דעתכם
 

rikcom

New member
לכל המגיבים../images/Emo13.gif

טוב לדעת שמתיחסים לדברי ברצינות תודה ! לכל המגיבים - אני רואה שכולכם לא ממש מבסוטים מהמצב בסצינה ובצדק - אבל כולכם יכולים לשנות !לא להתבייש להעיר להגיב על סטים עצם תאוות הדעת עצמה היא שינוי מבורך !לכן הנה המלצה חמה - ויולט ויז'יון - הרכב חדש מחיפה משלב כמה סגנונות מענינים לכל מי שאוהב מוזיקה קשה ביותר המלצה נוספת - מועדון המקסים אולי המעוז הראשון בעיר כרגע המשיב מלחמה לכל המיינסטרים של ה"דום" ומצד שני לפלצנות של "האומן" יום חמישי הם מושכים יותר להאוס ויום שישי לפוגרסיב עד טראנס שוודי . כל מי שרואה שומע על משהו מעניין וחדש שישתף את כולנו כל מי שהוא די ג'י בפורום מוזמן להגיד איזה סגנון אהוב עליו וכמה אמנים חביבים עליו כך שכולנו נדע ונפקח את העניים קצת יותר ונלמד מעט אחד מהשני. יאאלה סולחה!!!!!!!!!!!
 
נוסיף עוד להגיד

שויולט וי'זין לא הכי חדשים הם כבר כמה שנים בסצינה וחצי מהם לא זוכר מה השם שלו J VIEWZ זה השם המסחרי שלו הוציא אלבום מעולה! MUSE BREAKE! ולדיג'י בישראל אין מה לעשות... הקהל פשוט מושפע מהמיינסטרים הם מכתיבים לקהל הישראלי את המוזיקה לפחות בזמנים אלה השינוי צריך לבוא לאט לאט יש קהילה לדעתי מספיק גדולה של שומעי אלקטרוני שבעתיד אם הם ממש אוהבים ת'מוזיקה יכולים לשנות ולהחדיר רוח חדשה בסצינה לפחות עכשיו אני לא רואה מהפיכה... אני חושב להיכנס חזק לענייני המוזיקה ולנסות לשנות משו כי נאמס לי כבר מהמסחריות והמדלילות ומחוסר החדשנות של המסיבות אני מאמין גם שהסצינה תחזור לימיה היפים של אמצע סוף שנות ה-90 רק צריך לתת לה זמן להתאושש מהמכה הכואבת הרי אל תשכחו שעד לפני שנתיים טראנס היה גוסס במועדונים ורק הליין נקסט ניסה להציל אותו... כרגע במסיבות נכנס יותר טראנס האוס ואנשים מתחילים להבין שהאוס זה לא רק עופר ניסים אז לאט לאט מתחלחל האלקטרוני בדור הזה והדור החדש אני מאמין יותר יפתח אליו ולא רק אלקטרוני יש גם רוק אייטיז ועוד המון סגנונות שהסצינה מפספסת
 

rikcom

New member
אם לדייק אז...

דבר ראשון יחסית אל כל האלקטרוניים הותיקים ויולט ויז'יון אכן חדשים האלבום הראשון שלהם אמנם שוחרר לפני יותר משנה ואולי אפילו שנתיים אבל יחסית הם חדשים בגיזרה. דבר שני המונח סצנה מתייחס לקהילת המועדונים אשר שומעת מוזיקה אלקטרונית או מבוססת על כלים אלקטרונים והמונח הלז נטבע אי שם בשנות ה90 כשה "ס\צ'ין" של יאיר שחם היה עוד פתוח(אתם מוזמנים למצוא כפל משמעות) לכן אין בה מקום לאייטיז או רוק כיוון שאינם שיכים בהגדרה שלהם אל המאפיין את ה"סצנה " כפי שהמונח שמיש בעגת הדי ג'ים אני איתך בכאבך על המוזיקה הקלוקלת אך אם אתה די ג'י שמנגן לקהל בטווח הגילאים 17-22 יש לך סיכוי להשפיע עליהם ולא להיכנע לתכתיב המיינסטרים ואני עדות לכך שזה אפשרי להשפיע על קהל בגילאים האלה ולכוון את הלך הרוח שלו במקום להתנודד לאן שהוא יחליט(יום אחד אסביר את המשפט הזה בנושא אחר). עופר ניסים עשה את המהפך החשוב הראשון ואין לזלזל בתרומה שלו להתפתחות המוזיקה האלקטרונית בארץ בלעדיו הינו שומעים הפקות סוק ז של ארכדי דיכדוכין ושלל הרוקרים המתימרים לרכב על גל המגניבות האלקטרוני . בזכות עופר ניסים ודני תובל וויק אנחנו הח'ברה הצעירים יכולים לקחת את המוזיקה לשלב הבא , יהיה אשר יהיה,אבל מתוך הבנה ששנות ה90 לא יחזרו וכמותם שנות ה70 וה80 מי יודע , אלא לצפות שיהיה אחר שונה חדשני דור חדש מתוחכם שפתוח לכל הנסיונות שנעשו בשנים לפני כן ומאמץ את אותם נסיונות כחלק מהמינסטריים של הדור הבא.אנחנו צריכים לשאוף שהמוזיקה תשמע כמו שלא הצליחה להשמע מעולם להפקות (של מסיבות וטרקים כאחד)מצמררות ולקהל פתוח שניצור לעצמנו בכך שנתרכז דווקא בגיליים צעירים הפתוחים יותר לשינוי(לשלב בין מיינסטרים לאנדרגרונד ובהדרגה ,כאשר האמון שלהם נרכש ,לקזז כל פעם את כמות המינסטריים למינימום ההכרחי לקומנקציה). בהצלחה לכולנו . בשנה הבאה באלנבי 58הבנויה.
 

epsilon1

New member
אבל אבל

עופר ניסים וחבריו כבר מזמן הפכו לחלק מהמיין סטרים...ועכשיו כל ילד בן 13 חושב שהוא יוצר ניו יורק האוס (לא מזלזל חלילה בסגנון החביב+ הזה)... זה פשוט נטחן בכל מקום כבר וכמו שאמרת, בשנה הבאה באלנבי 58 הבנויה
 
למעלה