לא היה את המנהיגות שתוכננה, אז ישבנו כל יום משמונה עד עשר ולמדנו.. עד אחד בלילה ככה הכנו מערכים.. המבחן בסוף היה מנוסח בצורה גרועה מתמיד - כמו שאנחנו מכירים את המבחנים של מפ"ה
המבחן סתם נראה מסובך. קריאה חדה הראתה שהמבחן בן זונה! הקטע שבהרבה שאלות היו הרבה תשובות, אבל לא כל התשובות ממש קשורות לשאלה. פשוט נענה על מה שנתנו לנו וזהו. העיקר שעברנו
הניסוח של המבחן היה גרוע, ולאחר המבחן, כל המכינים הודו בכך - כל שאלה באה לבלבל, לדוגמא: במקום לשאול "מתי לא תנשים?", שאלו: "מתי לא תבצע נשימה אפקטיבית?" רק לאחר ברור עם המכין, הובהר לנו שהשאלה בעצם באה לשאול מתי לא ננשים, ולא מתי לא נבצע הנשמה אפקטיבית. רק להבהיר כמה שהניסוח הזוי - התשובה ל"מתי לא נבצע הנשמה אפקטיבית?" הייתה "חולה בהכרה עם 12 נשימות בדקה"
היו כמה דברים שהיה אפשר לנסח שונה, השאלה הזו היא דוגמא לכך אבל רוב המבחן היה ברמה קלה ורוב השאלות היו מנוסחות יפה מאוד. העובדה שחניכים בקורס מדריכים לא יודעים לדוגמא מה זה אמפיזמה או שנתיב אוויר מתקדם הוא טובוס זו בעיה בפני עצמה.
למרות שעקרונית, אינטובציה,נידל ושאר טיפולים מתקדמים המתבצעים ע"י פאראמדיק או רופא בלבד בנט"ן\אט"ן אינם בחומר הלימוד של קורס 60, ומתנדב שלא למד על זה בעצמו ולא עבר קורס תאר"ן לא יוכל לדעת את זה, מה גם שאינו צריך ללמד את זה בקורס ה60 שידריך, במידה ויעבור.
בכלל החידושים להחייאה צויין ומסויים כעת שיש להדריך את נושא נתיב האוויר המתקדם בשיעורי החייאה גם בקורסים בסיסיים (הכוונה לקורס 60). יוצא לרבים מן המתנדבים לעלות על הנטן בהמשך התנדבותם ולעיתים פשוט לחבור להחייאה עם הנטן. הבעיה במקרים אלו שלולא הסבר על הפעולות המתקדמות לא ידע המתנדב כיצד לתפקד. מעבר לכך בקורס משתתפים מתנדבים מספיק ותיקים כדי לדעת זאת. קורס תארן הוא קייטנה, כל מה שנלמד בו יכול להלמד באופן עצמאי. נידל הוא טיפול שונה מאינטובציה ולכן לא התייחסו אליו ועדיין מתנדבים צריכים לדעת מה זו אמפיזמה.
ורק ליתר בטחון - אף הודעה שלי לא נכתבה בזלזול, ושאלתי פשוט בתמימות מאיפה כל הידע על הקורס הנוכחי - פשוט כי כל המכינים שלנו היו גברים, ולא ידעתי שאת היית נוכחת.