נו על הבוקר

נו על הבוקר

קצת לחשוב אי אפשר לצטט את חז"ל ולדרוש מחשבה הגיונית ,
עבורם זה הגה יון , ולא מוחין , והם אלה שאמרו "מנע בנך מההגיון" ,
אז מצד אחד לדרוש מחשבה הגיונית ולוגית עם הוכחות , ומצד אחר חז"ל ,
שמונעים את בנם מההגיון .
ראיה יהודית קלאסית , היתה אומרת שיש הפרש בין הפנימי לחיצוני ולסידור המחשבה .
תהליך היישוב דעת + ראית הפנים חוץ חסרה וסידור המחשבות לאורם ,
ואז הטענות והציטוטים ריקיים .
מה ההבדל בין מחשבה להגה יון דהיינו היגיון ,
אצל חז"ל סוגיית ההיפכה מסתברא אוחזת בזה כמו חרב בעל שני פיפיות
או נקודה הנושאת הפכים בחב"ד ,
אבל לטוענים פה חסר יישוב דעת וסידור לאור הפנים חוץ ולא מבחינים בין מחשבה להגה יון , ואז לסטיה ממחשבה בהירה הם רוצים הוכחה מדעית .
זה תסביך קלאסי לגודל בחברה מערבית חילונית המנסה להכנס בכוח לעולם הרוח ,
החברה פה שכחו או לא היגעו ליישוב דעת ביינתים ומוציאים קיטור , בניסיונות להוכחה מדעית לוגית ,
על זה הרבי היה אומר תעבוד על הושוב והבינה , או על חשיבה ביקורתית של עצמך ולא של אחירים .
ואז אנחנו במקסם שב של טענות החוזרות על עצמם ושיח חרשים ,
כל אחד שיעצור , ויצהיר אהבה לזולת ולא הערות עוקצניות .
דוד
 
על המחשבה

היורדת מבפנים ומלמעלה , היא המוח , מעבר לה הגה יון ,
כאשר הדמים עכורים , אזי הדם מתערבב עם הגה יון ונוצר דמיון ,
ומחזיקים את האנשים בתווך הזה כדי שיהיו פוריים בהייטק וימציאו דברים ,
משם לחזור למוח ישר , צריך לשחזר את החילוץ חושים , ולא לחפש טענות הגיוניות לוגיות והוכחות . וזה ע"י חשיבה ביקורתית עצמית המזהה את יחסי הפנים חוץ המתגלגלים כמו מחשבה ישרה וההיפכא מסתברא שלה או חרב בעל שני פיפיות ,
לאור המוח הישר וחילוץ החושים , אחרת סתם להיות בבלאגן ולחפש הוכחות זה חסר טעם והמשך של מים עכורים .
ובדרך להיסחב להערות עוקצניות , זה תריגר לנמוך אצל כולם ולא מעורר אהבה בין כולם , וחבל .
דוד
 
למעלה