נחיתה בלי אורות בכלל

נחיתה בלי אורות בכלל../images/Emo70.gif

במסגרת 3 שעות לילה חובה תירגלתי עם מדריך שאינו ליברמן (שגם לי יש כמה מילים טובות לומר עליו..), ואחרי לימוד הפרנציפ תירגלנו נחיתה ללא אורות נחיתה בכלל למשך רוב הפינל כולל נגיעה. העסק כמובן תואם עם המגדל (להרגע). לטעמי נחיתה עם אורות היתה די פשוטה כי רואים את המסלול די טוב מגובה גבוה מגובה ההצפה. הבעיה היחידה היתה לא לתת "שלפ" אחורה שפיתאום המסלול ניראה. בלי אורות לא נותר אלא להסתמך על אורות המסלול המתקרבים ועל מהירות השקיעה שלהם. זה מאלץ אותך להסתכל רחוק לתוך המסלול, מה שלפחות אצלי מביא לנחיתות טובות - ואכן כך היה, הנגיעה היתה סטנדרטית בהחלט. תמיר
 

גד יצחק

New member
נחיתת לילה

התאור לאופן הנחיתה בלילה אינו תואם את דרך הנחיתה שלמדתי בעבר. 1.הנוהל הידוע לי הינו טיסה עד לגובה בו הינך מחליט לבצע הצפה ראשונה ובשלב זה המטוס מפסיק שקיעה .בהמשך המטוס שוקע שוב מבצעים הצפה נוספת להפסקת השקיעה וחוזר חלילה פעם שלישית בסמוך להצפה שלישית באם לא נגעתה תן כח מלא ולך סביב . 2.התיחסות לאורות הצד במסלול הינה מסוכנת מאחר ורוחב המסלול שונה במקומות שונים כך שטיס שתרגל בחיפה וצילם מצב אורות מסלול בזכרון וישפוט כך בשדה נתב"ג שהינו מאט רחב יותר יזדקר בגובה גדול ביותר.לא נעים.
 
זה משולב

ז"א - נעזרים באורות המסלול כדי לבצע את שיטת המדרגות. במצב שאין לך אורות נחיתה אין לך שום ברירה אחרת.
 
נחיתות לילה בתימן

היי תמיר כפי שכתבתי כמה פעמים בעבר, יש בשדה תימן טיסות לילה בכל יום שני. במסגרת זו אנו מתרגלים נחיתות ללא חשמל בכלל, יעני, הלבו לך המכשירים, אורות התא, אורות נחיתה, מדפים - כמו שאומרים: נדה. ובתנאים של שדה תימן (גוזניקים) זהו תרגול יוצא מן הכלל. ושלא תחשוב שלא קרה לי דבר כזה בעבר... אז אם תרצה - להת´ בתימן. זיי מיר געזונט. טומי
 

צחי נבו

New member
טיפ לנחיתת אונס בלילה ../images/Emo122.gif

לפני התקרבות לשדה הנחיתה: להדליק אורות נחיתה. במידה והמצב נראה טוב - להשאיר דולקים. במידה ולא - לכבות.
 
למעלה