נחיתה ברוח צולבת

mayafit

New member
נחיתה ברוח צולבת

אומנם הקיץ מסרב לנטוש והחורף רחוק עדיין, אבל לא נורא אם נתחיל לחשוב עליו.
מצורף תרגום מאמר המדבר על הערכת רכיב רוח צד לצורך שימוש בעת נחיתה ברוחות צד.
להנאתכם.
 
איך "מחשבים" רכיב רוח צד?

גם אם יש לך GPS שיראה לך את עוצמת הרוח וכוונה ונניח גם שאתה מאמין ביכולתך, זאת לא תהיה הדרך שלי. במחצית, הצלע הסופית או אפילו בתחילתה אם בעזרת הגה הכוון והמאזנות אינני מצליח לשמור ציר מסלול וגישה מיוצבת, זה הזמן לחשוב על שדה אחר. הרעיון מאחורי הגישה הזאת הוא שאם אינך מצליח בשמירת ציר מסלול אין זה חשוב האם עברת את מגבלות המטוס, או את מגבלותיך האישיות.
לגאווה אישית (מה יגידו...) או לאלה שמחכים למטה אין שום חשיבות.
 

mike300L

New member
לגאווה האישית יש לעיתים מקום חשוב...ביחוד כשאתה נוחת מול

5,000 צופים שרגע לפני צפו במופע שלך...עכשיו תלך לנחות בשדה אחר? גם עם 40 קשר רכיב צולב נוחתים!!!
 

mike300L

New member
שיקגו כידוע עיר הרוחות...לא פעם שממריאים ב 40 קשר יום...

 

mike300L

New member
מופע בד״כ כלל לא מבטלים בגלל רוח! סופת רעמים כן אבל לא רוח.

 
מספרים שטייס פולני נחת בש"ת בארה"ב...

לרוחב המסלול, ולאחר שהמטוס עצר, הוא ניגב את הזעה מהמצח ואמר:
"האמריקאים האלה מטומטמים! בחיים לא ראיתי מסלול בזה קצר וכזה רחב."
 

mayafit

New member
עירא, חושב כמוך

גם אני, לאחר שהחלטתי שאני נוחת, זה מה שאעשה. אשמור על ציר מסלול עם אף לרוח.
לדעתי המחבר התכוון לשלב קבלת ההחלטה לפני שאתה נכנס בכלל לפיינל. לאחר שקיבלת נתוני רוח בשדה, שקול האם נתונים אלו במגבלות שלך לנחיתה. לכל אחד מאיתנו ניסיון ברמה שונה.
אני מאמין שהדגש במאמר צריך להיות על שמירת כשירות וביצוע הדרכות במידה וכשירות זו הולכת ופוחתת.
מעטים מבינינו מתרגלים נחיתות ברוח צולבת, אם משום שאין הרבה מצבים כאלה ואם משום שכלל לא עולים לטיסה במצב שכזה.
 
נחיתה/המראה ברוח צולבת

מאז שאני מטיס ג'יירו, ההתיחות שלי לנושא עלתה בסדרי גודל. בכלי בעל מרכז כובד גבוה ועל כן הפיך, ללא כנף קבועה להשען עליה, טעות בשיקול עלולה להסתיים בהרס הכלי. נחיתה בכנף סובבת זהה לכנף קבועה-אך בהקפדת יתר.
בפיינל אינני עוסק בכללי אצבע. הכלים העומדים לרשותי הם ציר המסלול וציר האורך של כלי הטיס. לקראת סף המסלול, אני מיישר את הכלי באמצעות הדוושות (עד השגת מקבילות בין הצירים) ומתקן את סחיפת הרוח באמצעות הסטיק. כאשר כלי טיס אינו נסחף-השגתי את המינון הנכון של הטיית הסטיק.
לפני מספר שבועות, בנחיתה מול רוח אף, הרוח סבה בפתאומיות בתשעים מעלות ימינה. מצאתי את עצמי נוטה בלפחות שלושים מעלות ימינה מציר המסלול. לאחר הליכה סביב, הנחיתה ע"פ כללים אלה היתה בסדר.
 
למעלה