נחיתה/המראה ברוח צולבת
מאז שאני מטיס ג'יירו, ההתיחות שלי לנושא עלתה בסדרי גודל. בכלי בעל מרכז כובד גבוה ועל כן הפיך, ללא כנף קבועה להשען עליה, טעות בשיקול עלולה להסתיים בהרס הכלי. נחיתה בכנף סובבת זהה לכנף קבועה-אך בהקפדת יתר.
בפיינל אינני עוסק בכללי אצבע. הכלים העומדים לרשותי הם ציר המסלול וציר האורך של כלי הטיס. לקראת סף המסלול, אני מיישר את הכלי באמצעות הדוושות (עד השגת מקבילות בין הצירים) ומתקן את סחיפת הרוח באמצעות הסטיק. כאשר כלי טיס אינו נסחף-השגתי את המינון הנכון של הטיית הסטיק.
לפני מספר שבועות, בנחיתה מול רוח אף, הרוח סבה בפתאומיות בתשעים מעלות ימינה. מצאתי את עצמי נוטה בלפחות שלושים מעלות ימינה מציר המסלול. לאחר הליכה סביב, הנחיתה ע"פ כללים אלה היתה בסדר.