נחיתה טובה ,אבל לא במקום ה"יבש",דו"ח:

חגי עצ

New member
נחיתה טובה ,אבל לא במקום ה"יבש",דו"ח:

תאריך : 11.8.8 מקום: בית ינאי. רוח דרום מערבית לפעמים כשמגיעה טרמיקה הופכת מערבית ולזמנים קצרים גם צפון מערבית עוצמה מתאימה לדאיה עם דעיכות פה ושם. המראה לכיוון דרום בסדר אבל הגובה כגובה הצוק מינוס,בקיצור דאיה "נחושה" שבסופושל דבר מרימה אותי מעל המצוק. אבל לא לאורך זמן .עוד פעם דבקות בצוק ולקראת העליה הדרומית מהחוף זינוק גבוהה מעל הצוק .אח"כ צפונה וכו" כל הזמן עליות וירידות, אבל לא מתחת לצוק.באחד המסלולים לכיוון צפון מצאתי את עצמי קצת מתחת לצוק כשהרוח נחלשת ולפני רצועת חוף שהחול שלה הדוק {מהים} ולדעתי אני עם רוח גב,החלטתי לנסות להסתובב למרות שלא היה לי הרבה גובה כי זה נראה לי יותר סימפטי מלנחות עם רוח גב על חול קשה.אבל... הסיבוב לא יצא יפה ,אולי מכת רוח ,אולי הרקדן,על כל פנים מצאתי אותי דואה מעל לים בגובה נמוך ולא נשאר לי אלא לבצע נחיתה בים. מקום הנחיתה כ 20 30 מטר בתוך הים ,למזלי על "בוידה" וגובה המים הגיע כמעט עד המותנים,עכשיו היתה לי בעיה לצאת מהים,חששתי קצת להשאיר את הגלשן לבד בים כדי לעשות סיור ותכנן את היציאה,אז בחרתי בדרך הקצרה לחוף שהיתה עמוקה משהו וגם זרם שם זרם לא חלש מה ששבר לי 2 שחיפים ועיקם 3 אחרים. {שבוע קודם באותו מקום,לשם שינוי, היתה לי דאיה באויר משוגע לגמר,טרמיקות צרות וחזקות ומולם סינקים כנ"ל, זה מדווח רק כחויה יוצאת דופן }
 
טוב, אולי מי המלח ישטפו לגלשן את העובש..מוכר?

חגי יקירי, הסיפור שלך מחשיד אותך כלא שולט בחומר !!! במים קצת יותר עמוקים היית בודאי כבר "מחזיר ציוד".יש בגלישה אווירית גבהים בהם לא משנים תכנון נחיתה, ואם מתברר שצריך לשנות, כנראה שהתכנון היה שגוי מראש. יש בבית ינאי רצועת חוף רחבה מספיק בכדי לא להכנס 30 מ' למים. אם אני לא טועה, רצועת החוף שם היא כ- 50 מ' ובתנאי חוף הים זה אמור להספיק בהחלט. ולמי שלא יודע - אפשר לנחות גם ברוח צד. אם היית מספר שניות קודם בדאיית רכס, באופן משמעותי מעל לרכס, אז הרוח הייתה פחות או יותר ניצבת.מה גם שלא היית בטוח בכיוונה. אילו הדבר היה חד משמעי, היית מתכנן נחיתה בהתאם. רכיב קל, צפוני או דרומי אינו מצדיק פניות כאלה ואחרות בגובה נמוך, עדיף היה כנראה לנחות במקביל לחוף. החשש שלך מהחול הרטוב נראה קצת תמוה, שכן רוחבו אינו עולה בדר"כ על 2 מ'. למה לפגוע דווקא בו כשיש עוד עשרות מטרים של חול רך ופנוי. אולי כדאי לך לבדוק את הגלשן ולראות אם נשארו גם חלקים ישרים. לגלשן שהיה במים, עם הזרמים שאתה מתאר, הסיכוי לכך קטן. מה עם הדאצ'ה, מוכר?
 

חגי עצ

New member
,תגובה למיקי:קודם כמובן שלום

למי מישנינו יש "קופה" יותר גדולה של טעויות לא אני אשפוט. זה שהיה משהו לא בסדר בהנהלות סיום הדאיה זה ברור,אחרת בסיומה לא הייתי בים, הגלשן יעבור פירוק והרכבה ,מה שאני ,כידוע לך,יודע לעשות וכשאני יודע שלפני אין חול רך ויכול להיות שהרוח דוקא דרומית ואני טס צפונה אז עשיתי את שיקוליי רק המציאות לא"התאימה בדיוק". בקשר לד'אצה: מי שסגר "מנוע" וחזר זה לא אני.
 

חגי עצ

New member
המשך

כנראה אני לא הבנתי קודם למה אתה התכונת בענין הד'אצה,אני הבנתי שאתה אומר שזהו הגיע הגיל לשבת בדא'צה עם הרגלים על הכסא ולראות מה אחרים עושים, למה אתה התכונת? ובענין מי יותר טוב אני בהחלט לא מקטלג ואומר מי יותר ,ולך בטח יש יותר חויות מגלישה בגובה ובחו"ל מאשר לי, פשוט האירוע הזה שדווחתי עליו כ"כ חריג ודמיוני שחשבתי שראוי לדווח עליו, מסקנות ממנו קשה להסיק,מה עדיף לנסות לנחות במהירות קרקע גבוהה על חול הדוק או לנסות להפוך כיוון? והכל בגובה נמוך ובזמן קצר לקחת החלטה כי סיום השהיה באויר כבר כאן,נראה מה רוב הדואים יחשבו. חוץ מזה כל הכבוד שחזרת אחרי שפרשת.
 

David Gerby

New member
מלא את הטופס המצורף ושלח אלי

כדי לקבל את התמונה המלאה ולהכניס לערב הבטיחות הבא... [email protected] ממליץ לך לשטוף את הגלשן במים מתוקים ולייבשו כמה שעות באוויר פתוח, לא לטוס עליו לפני שעבר בדיקה אצל עמירם. תודה על הדיווח
 

חגי עצ

New member
איך שולחים תדו"ח,תהליך

מלאתי ת'דו"ח (החלפתי תוכנה במחשב ועדין לא מתמצע טוב) איך אני שולח אותו ? מדפיס ושולח,מצרף לתגובה (איך עושים את זה? ) או מה? תודה חגי
 

David Gerby

New member
שמור אותו בשם חדש

ושלח לאימייל לכתובת שנתתי: [email protected] אתה יכול גם לצרף אותו לתגובה כאן, או לשלוח במסר אישי... מאוד פשוט.
 

חגי

New member
מישהוא הציע פה סנטנה ב- 400 $

זאת אולי הזדמנות להחליף גלשן. חוצמזה , חגי : אין מצב שתבוא פעם לנשום אוויר פסגות בתבור? הנוף בבית ינאי נחמד אבל ראבק, כמה אפשר לטחון שם?
 

חגי עצ

New member
מחגי לחגי,החלפתי לפני שנה או קצת יותר ת'סנטנה

הלחפתי לפני אולי קצת יותר משנה ת'סנטנה ל סנטנה .למה לסנטנה? כי היא מתאימה לנחיתות עם רוח צד על רצועת החוף יותר מגלשנים חדשים שמהירות האויר שלהם יותר גדולה ודאית רכס בבית ינאי זו עיקר פעיללות האויר שלי. למה? הרגל של שנים שזה לא הגיל לשנות אותו (בהרבה סבירות,יכול להיות שאני גולש האויר הפעיל המבוגר בארץ. בהחלט יש גולשים ותיקים ממני כמו אברון או עברון שאינני זוכר איך הוא מאיית את שמו, אני רק זוכר ששונה מהמקובל) אין מצב נכון להיום שארצה להיות באמצע השמים ואגיע למצב שאצטרך לנחות וזה יקח כמה דקות,אני לא ירשה לעצמי להגיע למצב כזה.
 

חגי

New member
לא מבין את הגישה אבל אני

מקווה שתמשיך לטוס. האמת לא טסתי שם אף פעם למרות שטיילתי על הרכס הזה מספר פעמים. לא ראיתי שום מקום ממש בטוח להמראה ובנוסף הרכס מאד מאד נמוך. מפתיע בכלל שאתה שורד שם.
 

חגי עצ

New member
גם כן המשך

אם מענין אותך אראה לך איפוא עמדת ההמראה,שדרך אגב ארנון ויוסי איתרו אותה גם צביקה ויוסי היה הראשון שהמריא ממנה עם אייסי 5 של עפקו,אותו קניתי מיוסי עוד לפני שלמדתי בכלל לדאות ,פגשתי אותם בפזנון בדרך לצפון ,ראיתי דברים ארוכים על המכונית ושאלתי אותם מה זה ,וציק צק קניתי את הדאון .
 
למעלה