נחיתה על "מסלול" שגוי

talben

New member
שני פתרונות שיכולים לסייע

ישנם שני כלים בהם ניתן להשתמש במהלך נחיתות - האחד כוחו יפה לכל שדה והשני בעיקר לשדות גדולים:
1. לאחר ההתיישרות לפיינל להציץ במצפן ולראות שהכיוון תואם לזה של המסלול (פחות יעיל בשדות בעלי מסלולים מקבילים ו/או מסלול הסעה המקביל למסלול הנחיתה)
2. הכנסת תדר ה-ILS, במקומות בהם קיימת מערכת כזו, ווידוא שהמחט במרכז.

אבל, ובעיקר כמו שנאמר בכתבה, הרבה תשומת לב בשלבי הדיבור עם הפקח ובשלבי ההקפה. כל מי שטס איתי מתודרך שמרגע הכניסה ל-CTR, אף אחד לא מדבר - קוקפיט סטרילי. הסחות דעת בשלבים הקרייטים של המראה ונחיתה תורמים רבות לפיקשושים.
 

טל ר

New member
מסכים לגבי קוקפיט סטרילי, אבל מגדיר את זה אחרת

אני אומר לנוסעים שלי (כולל טייסים) שבשלבים הקריטיים של הטיסה (הסעה, המראה/נחיתה, הקפה, גישת מכשירים) השיחה מוגבלת לנושאים הקשורים ישירות לבטיחות הטיסה.
 
אני במקרה הזדמנתי לפורום, אבל

למה לא מסמנים על המסלולים A,B,C ... גדולים, לפחות בקצוות.
 
למעלה