נחיתות חירום בלילה

yperry

New member
נחיתות חירום בלילה

היי, מה קורה בשעת חרום בלילה? האם יש נוהלים מיוחדים לנחיתת חירום לילה? האם יש נהלים מסויימים כמו בנחיתות חירום יום? תודה, יהודה
 
בהחלט יש נוהל חרום לילה.....

אם למשל יש לך קט-מנוע בגובה 2000 רגל בלילה, הדבר הראשון שכדאי לעשות זה לפתוח את התיק (לכל אחד יש תיק כזה או אחר) להוציא משם ספר תהילים ולהתחיל לקרא בקול גדול !!!!!!!!!!!!!! בברכת טיסות בטוחות אורי
 
במקרה כזה יש רק דבר אחד לעשות

אם יש לך קאט מנוע בלילה , יש רק דבר אחד שאתה יכול לעשות : בערך בגובה 200 - 100 רגל מעפ"ש אתה שולח יד למסטר מדליק אותו שולח יד לאורות נחיתה וטקסי , מדליק אותם אם אתה מזהה באלומת האור עצים או בניינים : כבה אותם בחזרה!
 

גד יצחק

New member
נחיתת חרום בלילה

1.במידה וזה ליל ירח מלא או יש מקור אור חזק באזור תשדל לנחות כמקור האור בגב תזהה עצמים ביתר בהירות. 2.הזמן את המכונאי שטיפל במטוס לטיסה באם הסכים כנראה שהמטוס תקין.
 
בדיוק כמו ביום

נוהל נחיתת חרום בלילה הוא בדיוק כמו ביום. מי שטס הרבה שעות לילה, יודע שברוב המקרים יש תנאי ראיה מאד טובים. הטיסה הרי נעשית רק בנתיבים, ואזור הטיסה מוכר. מכיון שאין אפשרות לזהות שדה לנחיתה, הנחיתה יכולה להתבצע בכביש מואר, ויש הרבה כאלה (אני לא מתכוון לאוטוסטראדה), ביחוד בכבישים היקפיים של ישובים, שנראים מצוין בלילה, ואין בהם תנועה. אפשר לשרוד. המקרה המפורסם ביותר קרה לפני כ-10 שנים, כאשר מטוס קל של חיל האויר, שהחזיר את עפרה חזה מהופעה באחד הבסיסים בדרום, ביצע נחיתת אונס כמעט מושלמת, בשטח הררי בהר חברון, בלילה, מבלי שהטייס ידע שהוא מבצע נחיתת אונס. הוא פשוט טעה בנווט ובגובה. כולם נשארו בחיים, כך שבכל זאת יש תקוה..... ושאלה יהיו כל הצרות שלנו.... נחיתות בטוחות.
 

רן בג

New member
הטייס של עופרה חזה ז"ל...

לא ביצע שום נחיתת אונס. כאשר הוא פגע בקרקע לא היה אחד יותר מופתע ממנו..למיטב ידיעתו הוא היה באותו זמן בגובה 1800 מעפ"ש באזור אשקלון.."הנחיתה" היתה באזור דהרייה דרומית לחברון... לא רצוי להתבסס על מקרים ודוגמאות כאלה.
 
אני חושב שלזה בדיוק הוא התכוון

מה שרשם לוקץ תואם את מה ש"תיקנת" ... לא שמת לב אולי. טעות - קורה :)
 

yronk

New member
ממש לא כמו ביום... רחוק מזה

להתרחק מכבישים ואוטוסטרדות - עמודי חשמל, כבלים ושאר צרות (למרות שזו הנטיה הטבעית) נוהל ח"א אומר שדווקא המקומות החשוכים הם אלה "חסרי העמודים" בהצלחה...
 

צור בנר

New member
נחיתת אונס בלילה - נקודות למחשבה

כמה דברים שיש לחשוב עליהם (חלקם הוזכרו): * ראשית - תכנון טיסה מקיף יותר - דע אילו מנחתים יש באזור, דע את תוואי הקרקע מעליו אתה טס בכל עת וכד´. נסה לתכנן טיסה בגובה רב ככל הניתן. אני הייתי מבקש מהבקר גם גובה גבוה יותר מגובה הנתיב, אם לא ניתן לטוס בנתיב הגבוה. * פעולות מיידיות - כמו ביום. * אם יש GPS - לחיצה על NEAREST למקרה ואתה באזור שדה/מנחת. ברוב הלילות ניתן לאתר את המנחתים הלא מוארים כשאתה נמצא בקרבתם המיידית. יש לדעת את שיעור הגלישה של המטוס, על מנת לדעת לפי הטווח ב GPS אם יש כלל טעם לנסות להגיע ע"פ הגובה מעפ"ש. * אני בלילה מחפש כל הזמן שדות/ כבישים/ שבילים לנ"א - כל הזמן!! כבישים צדדיים כפי שאמר לוקץ´ הם פתרון מצוין ואלו לא חסרים בנתיבי הטיסה, בד"כ. לא הייתי ממליץ ללכת לאזור חשוך, אלא אם כן יודעים שפני השטח הם מישוריים ולא הרריים. בגליל - הייתי מנסה ליד מקום מואר - סיכוי לציביליזציה ולהצלה מהירה יותר.
 

yperry

New member
אתה בטוח לגבי כבישים צדדיים???

קצת נשמע לי מסוכן... יהודה
 

צור בנר

New member
אולי מסוכן

אך לא יותר מלנחות באמצע שטח חשוך לחלוטין. אני מעדיף לקטוע כנף בעמוד חשמל ושתא הנוסעים ישאר שלם, מאשר להתנגש חזיתית בעץ, סלע, מדרון הר שאינני רואה. כל זאת נכון , אלא אם אני יודע שאני טס בשטח מישורי חקלאי (עמק יזרעאל, למשל.)
 
למעלה