ואחרית דבר...
המקרה עצמו היה מעניין, אבל מה שקרה אח"כ היה
הרבה יותר מעניין.
החזרתי את המטוס (היה מטוס שכור) ושכחתי מכל העניין. אחרי שנה וחצי פתאום מתקשרים אלי מה-FAA - זימון למשפט!
מה שהיה כך היה: מייד לאחר הארוע המגדל דיווח למשרד ה-FAA המקומי (FSDO) שהיתה הכרזת חרום, ומסתבר שעוד באותו יום ה-FAA שלחו שני חוקרים לבדוק את המטוס. הם פירקו פנלים, וגילו כי כבל המקזז נקרע, ושלחו אותו לבדיקה. הכבל הוא כבל פלדה שזור, ומה שהתגלה הוא כי ביום הטיסה שלי רוב הגידים היו כבר קרועים - כי משטחי הקריעה, המקום בו היו קרועים, היו חלודים במידות שונות. רק שלושה גידים עוד החזיקו את הכבל ונקרעו בטיסה שלי - רק שלושת הגידים האלה היו בעלי משטחי קריעה מבריקים ונקיים. כך שזו בעיה שהתפתחה לאורך זמן, ואני הייתי "בר מזל" לעשות את הקיזוז האחרון שקרע את מה שנשאר מהכבל.
אז איפה הבעיה? שבועיים לפני הטיסה שלי המטוס עבר בדיקה שנתית! חלק מהבדיקה השנתית מחייבת בדיקה של הכבל לכל אורכו, וברור שהמוסך שחתם על המטוס פספס או חיפף.
ה-FAA פתח במשפט נגד המוסך, וקרא לי להעיד כעד תביעה. בלי להיכנס יותר מדי לפרטים משפטיים (בסה"כ זה פורום תעופה, לא משפט...), היה סופר-מעניין, כולל שהמוסך ניסה להאשים אותי בכל העניין (בכך שלא בדקתי את המטוס כמו שצריך לפני הטיסה), טענה שנדחתה מייד על ידי השופט.
המשפט נמשך כמה חודשים, והתוצאה הסופית: המכונאי מורשה החתימה (IA) איבד את הרשיון שלו לכמה שנים טובות, ולי יש כמה חברים חדשים ב-FAA
השורה התחתונה - מאוד התרשמתי לטובה מה-FAA. השקיעו הרבה משאבים בעניין לכאורה פעוט שנגמר ללא נפגעים בנפש או ברכוש. יצאתי ממש מעודד מכל העניין, שבאמת יש מישהו ששומר עלינו, ושבאמת מוודא שחתימה של מכונאי עדיין תהיה שווה משהו. לנו כטייסים אין שום אפשרות לבדוק לעומק את המטוסים שאנחנו טסים עליהם, ואנחנו סומכים על החתימה של המכונאים בלוגבוק שהמטוס אכן כשיר לטיסה.