לא מדויק! אבי כותב שהיה אז חניך בטיסת xc, וגילה את כשל הרדיו
כ 10 מייל מהשדה, סביר להניח כשניסה ליצור קשר ראשוני עם המגדל.
KDAB זה שדה ב class C, שמחייב יצירת קשר לפני כניסה לשטח האווירי, ושמירת קשר לאורך כל הטיסה בשטח האווירי!
בגלל שהיה חניך אני מניח שהיו אלה תנאי ראייה VFR, ומכיוון שהיה בטיסת XC הרי עבר כבר הדרכה ותרגול בשדה לא מפוקח לפני שקיבל חתימה בלוגבוק לטיסות xc!
מסביב ל KDAB יש כמה שדות לא מפוקחים במרחק 12-15 מייל, סביר שאבי היה כמעט מעל אחד מהם כשגילה את התקלה...יכל לנחות באחד מהם ולהתקשר משם למדריך.
 
אלא אם היה קצר בדלק אין בהכרח לראות באיבוד קשר או לפי דבריו חצי קשר, בתנאי ראייה תקלה שמצריכה נחיתת חירום.
לדעתי אם התקלה אירעה אחרי יצירת קשר ראשוני עם המגדל, וכבר נכנס לשטח האווירי, אז היה ממשיך ונכנס לסבב וממתין לאורות הנחייה מהמגדל.
 
בגלל היותו חניך קיבל יחס אדיב וסלחן מהמגדל ובצדק, לא הייתי צולב חניך על הטיסה הזו, אבל אם היה טייס פרטי או מסחרי סביר שהיה מגיע לבירור מול מפקח של ה FAA.
 
ולאבי אני מקווה שלא תראה בכתוב לעיל פגיעה אישית, הדברים מובאים רק לצורך דיון ענייני בנוהלי טיסה, וכחניך בזמנו איני שופט אותך, רק טוען נגד האמירה שלא היתה פה שום עבירה.