האם אתה מכיר מנוע בנזין (בעירה פנימית) ש"יודע" לפעול על מים?
עפ"י הדו"ח הראשוני, שפורסם ע"י החוקר הראשי, עולה כי במיכל שמאל היה דלק נקי ממים, במיכל ימין ובצנרת הדלק באזור המנוע, היו מים רבים.
בדרך כלל, במטוסים, מקובל לבדוק, לפני התנעת המנוע, האם נמצאים מים במיכלי הדלק וב"גזקולאטור" (כוסית ניקוז מים לפני משאבת הדלק במנוע). הבדיקה נעשית ע"י לקיחת "דוגמית" מהדלק ובדיקה האם בתוך דוגמת הדלק ישנם מים. אם מדובר בטיפות אחדות, בתוך הדלק ייראו "בועות" של מים. הבעיה היא אם מדובר בכמות מים גדולה. במקרה זה לא ניתן לראות "בועות" והדרך הטובה ביותר לבדוק שמדובר במים ולא בדלק - להריח את תוכן כוסית הבדיקה.
לא ידוע לי על נקודות בדיקת מים במערכת הדלק של בקאיים. אבל אם קיימות כאלו, בדיקה פשוטה תעלה האם יש מים בדלק. בעיקרון, אין מערכת דלק חסינה לחלוטין בפני חדירת מים.
בכל מיכל שבו מצוי דלק ויש לו פתח כניסת אוויר (במקום הדלק שנצרך בפעולת המנוע) קיימת אפשרות כי האוויר המכיל אדי מים, בהתקררו, אדי המים יתעבו וטיפות מים ייכנסו לדלק.
מאחר והמים כבדים מהדלק, הם יצטברו בנקודה הנמוכה במיכל (וברוב הפעמים, זוהי גם הנקודה ממנה יוצא הדלק למנוע). אם הצטברו מים בתחתית המיכל, מים אלו יכולים להגיע למנוע ולגרום להפרעה, עד כיבוי של המנוע. ולא משנה איזה מנוע זה - 582 או לייקומינג.
אריאל אריאלי