נח והברית...בחינה עצמית לכל בעלי התורה

יחזקאל70

New member
נח והברית...בחינה עצמית לכל בעלי התורה

שתי שאלות שהטרידו אותי הרבה הם כאלו: נח לאחר שיצא מהתיבה, ראה את הקשת בענן, והבורא אמר לו שזו אות להבטחה לא לעשות עוד מבול כשם שהיה. יוצא מכך שלאורך מאות שנות חיי נח על למבול, לא ראה נח קשת בענן! כאשר אנו רואים זאת כמה פעמים בשנה. והשאלה לכל הבקיאים בדברי חז"ל, מהו הסבר חז"ל לשונות מבחינה פיזית אקלימית על הארץ אז לעומת זמנם/זמננו? האם הם אומרים מדוע לא ראה נח קשת עד למבול? ומה גרם לכך שהופיעה הקשת, כלומר מה השתנה לדעתם? ואיך הבורא יצר זאת, איך הפעיל את המבול? לדעת חז"ל. עניין נוסף, לפני המבול אומר לנח קח זכר ונקבה לתיבה. מדוע היה הבורא צריך לומר זאת לנח, האם לא היה ידוע לנח אורחות ההתרבות המוכרים? (אם לזאת אין תשובה לחז"ל, זה יהיה קצת מביך/מביש)
 
מה שמביך/מביש זה איך שעמי ארצות מדברים בזלזול

על חז"ל, ובכך כורתים את הענף שהם (וכל עמינו) יושבים עליו, ובזכותו אנו עדיין קיימים כעם ישראל, לעומת שאר האומות שנזכרות בתורה ובתנ"ך שנאלמו כלא היו. לגבי שאלותיך, זה כל מה שמטריד אותך כל כך הרבה? ומה עם תחיית המתים? איך מבחינה פיזית גוף שהתפורר ונעלם יקום בדיוק כמו היום שהוא נקבר? איך הבורא יצור זאת? אז בא תראה את התשובה של חז"ל בזוהר הקדוש לעניין תחיית המתים, ואיך הזוהר מכנה אנשים כמוך שם, ומה יהיה אחריתך בתחיית המתים ללא שמירת התורה והמצוות, ומזה תלמד גם לשאר העניינים: (זוהר פרשת וארא דף כח ע"א): "אמר רבי אלעזר: תפח רוחם של אותם האומרים, שהקב"ה אינו עתיד להחיות המתים, שאיך אפשר שיעשה מהם בריה חדשה. יבואו ויראו אלו טיפשים רשעים הרחוקים מהתורה והרחוקים ממנו, מן הקב"ה, שבידיו של הארון היה מטה, עץ יבש והקב"ה החזירו לפי שעה לבריה, שנשתנה ברוח וגוף. אלו הגופים שכבר היו בהם רוחות, ונשמות קדושות, ושמרו מצוות התורה, ועסקו בתורה ימים ולילות, והקב"ה הטמין אותם בעפר, הנה אחר כך בעת שיחדש העולם, על אחת כמה וכמה, שהקב"ה יעשה אותם בריה חדשה. אמר רבי חיא, ולא עוד, אלא שאותו הגוף שהיה, יקום. וזה משמע, שכתוב, יחיו מתיך, ולא כתוב, יברא, משמע, שהם כבר נבראו, אבל צרכים רק שיחיו. כי עצם אחת תשאר מהגוף מתחת הארץ, והעצם היא אינה נרקבת ואינה מתבלית בעפר לעולם. ובעת היא הקב"ה ירכך אותה, ויעשה אותה כשאור בבצק, ותעלה ותתפשט לארבע זויות, וממנה ישתכלל הגוף וכל עבריו, ואחר כך נותן בו הקב"ה את הרוח. אמר לו רבי אלעזר כן הוא. ובא וראה העצם הזו במה מתרככת, בטל. שכתוב, כי טל אורות טלך וגו'." (זוהר פרשת חיי שרה דף קלא ע"א): " אמר רבי חזקיה איך אפשר שכל הגופות בעולם יקומו ויתנערו מעפרם והלא ישנן כמה גופות שנשמה אחת התגלגלה בהן, ומה יהא בכל אלו ?, אמר רבי יוסי, אותם גופות שלא זכו ולא הצליחו (לשמור את התורה ומצוותיה) הרי הן כאילו לא היו, וכן בעת התחייה רק הגוף האחרון שהצליחה ועשה שורש בעולם כראוי היא אשר תקום לתחייה, ועל זה הגוף נאמר (ירמיה יז) והיה כעץ שתול על מים וגו` והיה עלהו רענן וגו`, ועל הגוף הראשון שלא זכה ולא הצליח בתורה ומעשים טובים, נאמר (שם) והיה כערער בערבה ולא יראה כי יבא טוב וגו`, כי יבא טוב זהו תחיית המתים."
 

יחזקאל70

New member
שאלתי על המבול, על מה אתה עונה?

יש הרבה מה לומר על תחיית המתים.כמו כן,איני מזלזל בחז"ל, אלה באלו שרואים את חז"ל כחזות הכל!
 
עניתי גם עניתי על שאלתך

ואם לא הבנת, אז זה רק מראה שאתה לא כזה חכם כמו מה שאתה מחזיק מעצמך. שוב, (יותר לאט ומפורט בשבילך), אם הבורא היה יכול לברוא מבחינה פיזית נחש מהמקל של אהרון , ואדם יחיה מעצם הלוז של אדם שמת לפני אלפי שנה, יש לו בעיה לברוא מבחינה פיזית מציאות של קשת בענן ביום גשום שלא הייתה לפני המבול? חוץ מזה שחז"ל טענו שלצורך המבול או כתוצאה ממנו הזווית של ציר הסיבוב של כדור הארץ השתנתה, או שכיוון הסיבוב התהפך, מה ששינה את הטבעים הפיזיים על כדור הארץ לאחר המבול. ואתה כן מזלזל בחז"ל, הנה פה: "(אם לזאת אין תשובה לחז"ל, זה יהיה קצת מביך/מביש)".
 

ירושלם1

New member
כי חיבור זה שנקרא ספר הזהר הוא כמו תיבת נוח..

חכמת הקבלה לא מתייחסת לתורה כסיפור פשט היסטורי גאוגרפי אקלימי אלה כתאור פנימי של התפתחות רוחנית באדם 1 ממה שלמדתי בעבודת האדם התיבה היא תאור הערבות בינינו כתנאי לדבקות בבורא כל הדגים חיות עופות בני אדם אוכל ציפורים כולנו בתיבה 1 לא חשוב שכיום במקום משפחת נוח יש לנו 7 מיליארד איש אין לאן לברוח מי שבורח בורח למבול של מים זדונים רק אם נבין שכולנו הנבראים מכוח עליון 1 וחייבים להיות בצוותא בהבנה הכרה ואהבה הדדית אז בתנאי הזה אנחנו נוכל להינצל מהמבול אחרת המבול ישטוף אותנו והשם ישמור..... התיבה עצמה דפנותיה כוחה היא רק אם אנחנו נדאג שבפנים אנחנו גם אריות וגם עופות וגם דגים וגם הציפורים ובני אדם כולנו מבינים שחייבים להתקשר יחד באהבה הדדית = ערבות אז הבורא הכוח העליון ישמור עלינו ואנחנו נשמרים ונינצל מכל הרע שבמים הזדונים.... זכר ונקבה הם הכוחות של הקבלה וההשפעה הקשת בעבודה הפנימית זה סימן שאנחנו שוכחים את הברית שאנחנו לא בקשר עם הבורא ושכחנו בשביל מה אנחנו קיימים שכל החיים מיועדים שנגיע לגילוי העולם הרוחני והדברים עמוקים ודרושים לימוד מסודר בהצלחה
 
העיקר חסר מן הספר, תשובה פשוטה אם תביט בכתוב

הרי נח עשה על פי צווי ה' את התיבה, ולא בנה על דעת עצמו, אלא על פי רצון ה', וכמו כן הצווי מה ואת מי, להכניס לתיבה. זה לא אומר שהוא לא ידע את ההתרבות הטבעית. אתה הבנת כנראה שהוא עשה מדעתו, זה רק מוכיח שהבנתך הייתה שיטחית. 2.לגבי המבול כנראה לא היה קשת עד נח, דבר שני הקשת הוא סימן ולכן ניתן לו הסימן , זאת אומרת עכשיו אחרי חטאי דור המבול ,ה' קבע שזה יהיה הסימן לחטא ולחורבן שהיה אמור להביא, אם כן הדברים נהירים ופשוטים לכל בר לבב.
 
למעלה