נטעים צדקו, אני טעיתי ../images/Emo52.gif
לצערי מרוב טפשותי והמחשבה שלי שאני יודע הכל כתבתי לנטעים תגובה לגבי טענתם שבפסוק תולה ארץ על בלימה פרוש המלים בלי מה הם בלי מה היינו כלום היינו שהארץ תלויה על כלום. ואני משום שחשבתי בשחצנותי שלא יכול להיות שזה הפירוש משום שהיה נראה לי שזה לא הגיוני לחלק את המילה כך לשתיים כתבתי שרמז שאין מפרש שאומר כך "תביאו מפרש". ויכול להיות שזה גרם לנטעים להראות כאילו הם לא יודעים על מה הם מדברים וזו היתה נראית כתשובה מוחצת. אלא שלהפתעתי כשפתחתי את המפרשים ראיתי שגם: הראבע - אבן עזרא רש"י - רבי שלמה יצחקי מצודת דוד וגם המפרשים החדשים כמו דעת מקרא (שכל מטרתו פירוש הפשט) מסבירים שהמלה בלימה כוונתה שתי מילים בלי מה כלומר כלום כמובן. יש גם מפרשים אחרת שהכוונה בבלימה היא לבלום(דעה ברש"י, מלבים, יש דעה בחז"ל בתור מדרש (על מי שבולם את פיו)) אבל זה לא משנה אני הצגתי את הענין כאילו אין אף אחד שאומר כך ואני מאוד מצטער אם פגעתי בנטעים אני מבקש את סליחתכם כאן בפומבי בפורום
(אינני מדבר על שאר הטענות שהיו לי רק על "בלימה)
לצערי מרוב טפשותי והמחשבה שלי שאני יודע הכל כתבתי לנטעים תגובה לגבי טענתם שבפסוק תולה ארץ על בלימה פרוש המלים בלי מה הם בלי מה היינו כלום היינו שהארץ תלויה על כלום. ואני משום שחשבתי בשחצנותי שלא יכול להיות שזה הפירוש משום שהיה נראה לי שזה לא הגיוני לחלק את המילה כך לשתיים כתבתי שרמז שאין מפרש שאומר כך "תביאו מפרש". ויכול להיות שזה גרם לנטעים להראות כאילו הם לא יודעים על מה הם מדברים וזו היתה נראית כתשובה מוחצת. אלא שלהפתעתי כשפתחתי את המפרשים ראיתי שגם: הראבע - אבן עזרא רש"י - רבי שלמה יצחקי מצודת דוד וגם המפרשים החדשים כמו דעת מקרא (שכל מטרתו פירוש הפשט) מסבירים שהמלה בלימה כוונתה שתי מילים בלי מה כלומר כלום כמובן. יש גם מפרשים אחרת שהכוונה בבלימה היא לבלום(דעה ברש"י, מלבים, יש דעה בחז"ל בתור מדרש (על מי שבולם את פיו)) אבל זה לא משנה אני הצגתי את הענין כאילו אין אף אחד שאומר כך ואני מאוד מצטער אם פגעתי בנטעים אני מבקש את סליחתכם כאן בפומבי בפורום
![](https://timg.co.il/f/Emo52.gif)