ניגון המרגל שהתרגל

איל1לשם

New member
ניגון המרגל שהתרגל

אז מה אתם אומרים ההרגל הוא טוב או רע? מסוכן או נחמד? מצד אחד הוא מצא אהבת אמת אבל מצד שני הוא לא יכול ל"סבול את האויר שבין אשתו לאיזה מאהב שכיר" ודרך אגב אתם חושבים שיש קשר בין דלת אחורית לבין המרגל שהתרגל? אולי הם שתי דמויות הפוכות בדיוק?
 

yossnet1

New member
המרגל ודלת אחורית

לגבי המרגל, נראה לי שהשיר בעצם אומר שאין תשובה חד משמעית וברורה לשאלה שלך. כמו שמראה הבית האחרון- ניגון המרגל שהתרגל אני חושב עליו הרבה כמה מסוכן הוא ההרגל ככה הוא צופן אוצרות הלוא מצא אהבת אמת ואיך את אומרת כמה עצוב הרי אויב המתראה כאוהב יש סיכוי שיתרגל ויתאהב גם אצלי דלת אחורית והמרגל תמיד קשורים זה לזה במובן של היחסים המדומים שיש להם עם נשים. תוכל להסביר למה אתה רואה בהם דמויות הפוכות?
 
הפכפכים

אני חושב שהמרגל ודלת אחורית הם מאוד הפכים. דלת אחורית מדפדף נשים באופן כפייתי: הוא עובר אותן אחת אחת באופן שטחי ורץ הלאה. הוא לא מסוגל להיות באמת עם אישה (לבנות מערכת יחסים שלמה ואמיתית) ולכן הוא מתרוצץ בין נשים שכבר יש להן. הוא לא מטריד את עצמו (או מדחיק את המחשבות והרגשות המטרידים) בדברים כמו אהבה, יחסים, רגשות. הוא מתייחס לנשים כמו לאובייקט ולא אכפת לו שכך גם יתייחסו אליו. הריצה המטורפת שלו בין נשים באה להשכיח ולטשטש את חוסר היכולת שלו לקיים מערכת יחסים אמיתית עם אישה - הכל אצלו זה בלוף. לעומתו, המרגל כאילו מבלף: לכאורה, הוא נמצא עם אישה שהוא חושב שהוא לא אוהב, אבל בעצם הוא הרומנטיקן הגדול ביותר. הוא משקיע את כל כולו ומתייסר בשאלה "מה זאת אהבה". הוא לא מתחמק לפתרונות קסם ותשובות סתמיות, אלא הוא צולל לתוך השאלה הזו ומתחבט בה ללא הפסק. אני לא חושב שניגון המרגל שהתרגל מדבר דווקא על ההרגל, אלא על החמקמקות הזו של האהבה, שכולנו רוצים, כולנו חושבים שהם יודעים מה זה ומרגישים מה זה, אבל אף פעם לא ממש יודעים מתי זה אהבה ומתי זה סיפוק צרכים אגואיסטים. אני חושב שההרגל הוא לא כ"כ הנושא של השיר אלא מובע בשיר כמו רקע, שמבטא כמה זמן עבר שהמרגל שלנו מתחבט בשאלה עד שהוא מצליח להבין שהוא באמת אוהב אותה... איך שאני אוהב את השיר הזה, בתור מרגל שהתרגל....
 

איל1לשם

New member
לא מסכים

אומנם גם אני רואה את דלת אחורית והמרגל כהפכים אבל לא מהסיבה הזאת . המרגל בכלל לא התכוון להתאהב הוא רק רצה לבדוק משהוא(הרי למה הוא נקרא מרגל) אבל לבסוף הוא גילה שהוא מאוהב בה נואשות במעין אהבה אפלטונית . לעומת זאת דלת אחורית נואש לאהבה אבל הוא לא מבצליח כי כל מה שהוא מחפש זה המיניות שבאהבה לכן המקום היחיד שבו הוא מרגיש ישר זה בית זונות ולכן הוא מרגשי חופשי להכנס בכל הדלתות האחריות ולהגיד שדווקא הם פותרים אצלו את הבעיות שלהם.(על משקל העצב הרב שבא מהסתיו שאותו אפשר לגמור באשה ). אסביר זאת בבדיחה - איש אחד גילה שאשתו בוגדת בו וסיפר את זה לחבר שלו אמר לו החבר :"זרוק אותה" אמר לו האיש:" עדיף להתחלק עם עוד מישהוא בדבש מאשר להשאר בלי כלום. החבר שאומר לזרוק אותה הוא המרגל שהתרגל -הרי הוא לא יכול לסבול את האויר שבין אשתו האמיתית לבין מאהב שכיר לעומת זאת דלת אחורית מוכן להתחלק עם כל אחד כי העיקר אצלו זה המין ולא האהבה .
 
אם יורשה לי

אני בכלל חושבת שדלת אחורית הוא בכלל מין מאהב. תשמעו את השיר שוב במחשבה שהוא מאהב שעוזר לאנשים.
 
12 המרגלים...

זה יפה שכל אחד רואה את זה בצורה שונה, ואפילו מנוגדת. מעניין מה מאיר היה אומר על זה... אני עם המרגל שלי נשאר, ושדלת אחורית - מצידי שימשיך להסתובב ללא מוצא בדלת המתפרפרת שהוא בנה..... :)
 
למעלה