ניהול קשרי לקוחות בעסקים קטנים ובינוניים

ניהול קשרי לקוחות בעסקים קטנים ובינוניים

בעסקים קטנים ובינוניים תהליכי המכירה מנוהלים בדרך כלל על ידי אדם אחד עבור כל לקוח (כמובן שיכולים להיות כמה אנשי מכירות, אולם כל תהליך מכירה מנוהל על ידי איש מכירות אחד). איש המכירות מהווה את ה״אבא והאמא״ של הלקוח באירגון.

ככל שכמות התהליכים המתנהלים בו זמנית גדלה, אנו חשופים לסכנה שתהליך מכירה ייתקע או סתם יישכח אצל איש המכירות. לצורך כך אירגונים מיישמים מערכות ניהול קשרי לקוחות - CRM - Customer Relationship Management. המטרה של מערכות אלו היא לנהל את ההתנהלות מול הלקוח.

הבעיה היא שמערכות אלו תוכננו עבור אירגונים גדולים ולא מתאימות אירגונים קטנים ובינוניים מכמה סיבות:
- על מנת לאפשר גישה למספר גורמים באירגון המערכות נמצאות על שרתי האירגון (או בענן) במקום להיות במחשב של איש המכירות
- המערכות מסורבלות, דורשות הרבה נתונים וכתוצאה מכך אנשי המכירות לא מזינים מידע למערכת
- המערכות יקרות - חלקן מגיעה למעל מאה דולר לחודש עבור כל משתמש, כלומר עשרות אלפי שקלים בשנה

אחרי שניסיתי ליישם ארבע מערכות שונות (sales force, Microsoft dynamic, zoho CRM, outlookcrm) הגעתי למסקנה שרק דרך אחת מתאימה לי - מערכת שתתלבש על אאוטלוק ותבצע עבורי את המעקב באופן אוטומטי. ניסיתי להשתמש בכל מיני rules של אאוטלוק, אבל זה לא היה מספיק טוב. לבסוף שיכנעתי את הבן שלי לתכנת לי משהו ייחודי ויצא בדיוק מה שחיפשתי כל השנים. הזדמנויות מכירה נרדמות אוטומטית במערכת, ניתן לעקוב אחרי כל התהליכים, לבצע תחזיות מדויקות וכו אבל עדיין להזין מעט מאוד נתונים ובלי צורך בשום מאפשרות נוספת.

אני מזמין את כל מי שרוצה להשתמש במערכת. היא ניתנת ללא תשלום רק בתנאי אחד - שתפו אותי ברעיונות והצעות שלכם כך שלכולנו תהיה מערכת טובה עוד יותר.
 
למעלה