ניוזלטר.אשמח לעצות בנוגע לאיך מתחילים?

אופיר312

New member
ניוזלטר.אשמח לעצות בנוגע לאיך מתחילים?

שלום
אני עובדת במחלקת שיווק בחברתנו ואני מעוניינת להתחיל בשליחת ניוזלטר חודשי בתחום ספציפי.
כעת יש לי מאגר יחסית גדול של מיילים, חלקם לקוחות וחלקם אופציונליים.
יש לי כמה שאלות בבקשה:
1. האם עליי לשלוח בקשה להצטרפות לניוזלטר? או שאני יכולה לשלוח אחד ואת האפשרות כמובן להסרה למי שרוצה.
2. בנוגע ל-"הסר מרשימת תפוצה" או "לא מעוניין לקבל דיוור" ראיתי שאצל הרבה כשאתה לוחץ אתה מגיע לדף חדש ושם לוחץ להסרה אם אני לא אשתמש בשירות חיצוני איך אעשה זאת? פשוט לכתוב למטה - למי שרוצה להסיר ולשים את המייל שלי?
3. בנוגע לתכנים מה נהוג לשים? המטרה של ניוזלטר זה היא לתזכר את הלקוחות שאנו קיימים, להשאיר אותנו בתודעה כמעודכנים בתחום, אשמח לקבל עצות.

תודה מראש
 
היתה התייחסות לא מזמן לנושא, נסי לבדוק+ אולי.

לפנות למשיבים גם במסרים /במייל.
 

אופיר312

New member
בוקר טוב מוטי

אכן חיפשתי בפורום אבל לא מצאתי את מה ששאלתי.
אשמח להכוונה.
 

מליס123

New member
כמה דברים חשובים לגבי שליחת ניוזלטרים

היי אופיר (ומוטי, ראיתי שקראת לי :)),

כמה התייחסויות לשאלות שלך -
1. אם את עובדת במחלקת שיווק של חברה, אני יוצאת מנקודת ההנחה שיש לכם גם עורך דין צמוד (או אפילו מחלקה משפטית), ומומלץ שתפני אליו לקבלת הכוונה מדויקת בעניין הזה.
2. הפצת ניוזלטר לרשימת תפוצה גדולה היא לא דבר שמומלץ לעשות ללא מערכת דיוור מסודרת (אקטיבטרייל, רב-מסר ומערכות דומות אחרות). המייל שלך יסומן כספאם במקרה הטוב או ייכנס לרשימה שחורה במקרה הרע (ואז פשוט לא יקבלו ממך מיילים).
3. לפי החוק, אסור לשלוח מייל פרסומי ללא אישור של הנמען. גם אם היה במייל קישור להסרה מרשימת התפוצה - אסור. הקנס, אגב, עומד על 1,000 ₪ על כל מייל ספאם שנשלח.
4. בנוגע לתכנים - בהנחה שפתרת את כל הבעיות שצוינו לעיל, אפשר לשלוח עדכונים על מוצרים או שירותים חדשים, מידע חשוב ורלוונטי וכדומה. חשוב להתמקד בתוכן שהנמענים שלכם ימצאו בו עניין, אחרת הם פשוט יסירו את עצמם מרשימת התפוצה בזה אחר זה.

* הכותבת אינה עורכת דין. תתייעצי עם אחד כזה.

בהצלחה :)
 

אופיר312

New member
תודה על ההבהרות

חשוב אם כך שאשלח מייל בקשת הצטרפות. תודה על ההבהרה.
אני אף פעם לא נתקלתי בבקשה "האם אתה מעוניין בניוזלטר"..
פשוט לשלוח מייל רגיל? נגיד - הדגש|לאור הביקוש הרב שבו נתקלנו .. למידע מעודכן וזמין של חידושים בתעשייה ... להרשמה לחץ כאן
??

בנוגע לתכנים: אנחנו מעוניינים להישאר בתודעה כמקצועיים ומבינים בתחום. למען זה חשבתי לתת טיפים קטנים בתחום בכל ניוזלטר אבל בלי למשוך למכירה - "רק אצלנו במחיר.." אלא לתת להם לקרוא ולהבין שזה הגיע מאיתנו. האם זה נכון לעשות כך? מה היית מציעה להכניס חוץ ממאמר. האם ניוזלטר קצר נראה מקצועי?
ודבר אחרון בבקשה-
יש לי שתי מטרות - אחת היא שליחת ניוזלטר חודשי כמצוין והשניה שליחת הזמנה לכנס שאנו מקיימים אחת לחצי שנה. במידה ואדם ביקש להסיר את עצמו (להזכיר שהרשימת נמענים לניוזלטר הם אלה שארצה לשלוח להם גם הזמנה לכנס) האם אוכל לאחר מכן לשלוח לו הזמנה לכנס? או בגלל שהסיר עצמו מניוזלטר לא אוכל לשלוח לו דבר אחר?

תודה לכם על העזרה!
 
אחדד את הנקודה.

אין מנוס מקבלת הסכמה מפורשת, זה יכול להיות כחלק מאי מייל כללי המציע הרשמה לקבלת פרטים על מבצעים ומידע בו מאשר המקבל קבלת דואר, או במסירת פרטים מרצון למשל בדוכן ביריד, בהשארת פרטים בחנות או בהגרלה, עמוד נחית וכו' וכ'.
עצות לגבי מבנה התוכן וניסוח אפקטיבי את מוזמנת לקבל ממני בפרטי ואחרון חביב כן, ברגע שאדם ביקש שתסירו אותו , אסור לשלוח לו אי מייל פרסומי.
בהצלחה .
 

אופיר312

New member
בוקר טוב

תודה.
אם כך ברגע שאדם יסיר עצמו מקבלת ניוזלטר לא אוכל גם לשלוח לו הזמנה לכנס שאנו עושים? (הרי זה גם שיוק/פרסום)


אם כן או שאוותר לגמרי על הניוזלטר או שאנסח מכתב מקדים שבו אין שלילה אלא - "במידה ואתה מעוניין לקבל עדכונים לחץ כן.. "
 
הפוך .

אנשים ייתעצלו לאשר
תכתבי משהו כללי .
עם איזה אנקדטה מעניינת ולסיום
אם איך רוצה להמשיך ולקבל חומר השב בדואר חוזר .
תראי שאף אחד לא ילחץ :)
 
תודה מליס
היתה שאלה נוספת של סוזי..

בנושא גוגל , ושיווק באינטרנט ,אשמח אם תוכלי לתרום מניסיונך.
 

ofirnofir

New member
משלוח ניוזלטר

הי אופיר,
אני רואה שקיבלת פה עצות בונות ונכונות.
אחדד את הדברים הבאים:

1. לגבי תוכן הניוזלטר. יש המון תכנים וטיפים ברשת שיכולים לתת לך כיוון. לפי סוג המוצר שלך ולפי הקהל.
2. אם יש לך כמה סוגי לקוחות (קיימים/אופציונליים)- יהיה לך נוח יותר לחלק את המאגר לכמה רשימות.
3.שימי לב שמערכת הדיוור בה את בוחרת עומדת בתקני חוק הספאם. כפי שנאמר, ברגע שלקוח מבקש הסרה - אסור לשלוח לו יותר ויש מערכות שממש מונעות באופן טכני משלוח ללקוח מוסר. כך שגם בטעות לא תוכלי לעשות זאת.
4. אם כבר התחלת לשלוח ניזולטרים - אל תשכחי להפוך אותם קלים להפצה- הוסיפי כפתורי שיתוף ברשת החברתית, לייק, שלח לחבר וכו'.
5. אני ממליץ לך להסתכל על ססטיסטיקות משלוח - יופיעו לך נתונים כמו מי פתח, מי מחק, מי לחץ על לינק, מי ביקש להסיר בעקבות מייל ספציפי ולמה? (בוי איי פלוס יש אופציה כזו, אני לא יודע לגבי שאר המערכות), ועוד פרטים שיעזרו לך להבין איך הנמענים מגיבים לתכנים מסוימים ולפי מסקנות אלו תוכלי לשנות מה שלא עבד ולשמר את מה שכן עד שתגיעי למתוכנות של ניוזלטר שעובדת עבור החברה שלך.
בנוסף, לפי הסטטיסטקות תוכלי לפלח את הרשימות ביתר דיוק: נמענים שמגיבים / לא מגיבים / מגיבים לתכנים מסוימים או כל חלוקה שתסייע לך לחלק את הזמן שאת משקיעה בהתאם לתגובות פוטנציאליות. (למשל: לקוח שלא פותח הודעות אבל לא מסיר עצמו- צריך לחשוב איך מושכים אותו כבר בשורת הנושא. לקוח שפותח ולא מקליק על שום לינק - צריך לעבוד על התוכן של הנעה לפעולה וכו')
6. מערכת דיוור יכולה לשמש אותך גם לאיסוף לקוחות לרשימת התפוצה - למשל דרך פייסבוק. וגם יותר נוח לדוור איתה למאגר גדול כי את יכולה לתזמן הודעות מראש ולנקות את הלו"ז ממטלת הניוזלטר.
 

אופיר312

New member
תודה על המענה.

4. נגיד וארצה להוסיף- שתף חבר שזה רעיון טוב.. זה יישום שיגיע רק באמצעות מערכת הדיוור נכון? אם לא ידוע לך איך? אעשה גם קישור לדף הפייסבוק
6. לא הבנתי איך אפשר למשוך לקוחות מהפייסבוק ישירות לניוזלטר אלא אם אני מפרסמת אותו בדף עצמו. למה התכוונת?
שוב תודה
 

ofirnofir

New member
בכיף! ובתשובה לשאלותייך:

4. כפתור שלח לחבר הוא יישום שקיים במערכת הדיוור וגם הקישור לדף הפייסבוק.
6. למשוך לקוחות מהפייסבוק - גם זה דרך יישום של מערכת v.i.plus שנקרא "אשף הפייסבוק" - עם האשף את יוצרת בפייסבוק שלך לשונית "הצטרפו לדיוור" + דף נחיתה למי שנכנס ללשונית ובדף את מטמיעה טופס הצטרפות לרשימת הדיוור. את יכולה להוסיף תוכן שיווקי שישכנע גולשים להרשם . ולבסוף- את יכולה ליצור דף תודה למי שנרשם.

אשמח לעזור אם יש לך עוד שאלות. שיהיה בהצלחה!!
 
למעלה