נינט ממליצה:

נינטייב

New member
נינט ממליצה:

טלוויזיה 1 "המתחזים" (FAKING IT) ערוץ 2, מוצ"ש. אני יודעת, כולם שונאים ריאליטי טי.וי, כולל אותי, אפילו שבגלל תוכנית כזו הפכתי למגה-סטאר בין לילה, אני והציצים. אבל, זו הפקה של צ'נל פור המשובח מבריטניה. עיקרי המשחק הוא כזה: לוקחים דמות מרקע מסויים, בעל עיסוק מוגדר (סוכן ביטוח, כומר, צ'לנית וכדו') ומאמנים אותו במשך חודש להיות משהו אחר לחלוטין (פעלולן סרטי אקשן, מוכרן במגרש משומשות, די. ג'י בהתאמה), בדרך כלל בתחומים שדורשים הכשרה ונסיון של שנים. בסוף החודש, מזמינים את המתחזה, ועוד שלושה אנשים שעוסקים בתחום, למבחן ביצועים. הבוחנים, אנשי מקצוע משופשפים בתחום, לא יודעים מי המתחזה, ועליהם לבדוק על פי הביצועים מי המתחזה. לא הייתי ממליצה לכם על התוכנית מצפייה ראשונה, אבל אחרי שצפיתי בכמה וכמה פרקים מהסדרה המשעשעת/מאלפת הזו, הנה מספר תובנות שהגעתי אליהן. הסדרה היא קודם כל על זרות, על עקירת אדם מהקן הבטוח והחמים שלו, זה שהוא בונה (או הנסיבות בנו לו) בעמל רב במשך שנים. בבת אחת, מוטל האדם לסביבה חברתית, פיזית ומקצועית שונה לחלוטין (במהלך התוכנית הם גם עוברים שינוי חיצוני כדי שיתאימו לאימג' של המקצוע המדובר). משלב זה, הוא הופך לתינוק שנשבה. התלות שהוא מפתח במדריכים שלו היא מדהימה. צריך לראות כדי להאמין: אנשים שבסביבתם הטבעית שוחים כמו סושי על אצה, הופכים לילדים נזופים עם הבעת "אני מבטיח להשתפר" תמידית על פניהם. לא אחת, כשהם נאלצו להחליף מגורים במהלך חודש האימון, או כשמדריך נאלץ לעזוב לפתע, עברו המתחזים משבר של ממש. בסוף התוכנית, אמרו כל המתחזים ללא יוצא מן הכלל שהם רכשו חברים טובים, שהם לא ישכחו אותם לעד. זו תוכנית שמנקרת גם חזק בבלוטה של רובנו בחיינו הבוגרים: האם אנחנו עושים באמת את מה שרצינו לעשות? האם אנחנו מוכשרים למשהו אחר, אבל מעולם לא נחשפנו אליו או לא קבלנו הזדמנות? מה היה קורה אם נינט הייתה נולדת בראלי, צפון קרוליינה ולא בקרית גת? תוכנית ספיישל אחת תיארה את המתחזים, זמן מה לאחר התוכנית. כן, הם הפכו לסלבס, וזכו לחמשעשרה דקות שלהם בבריטניה. אבל הרבה יותר מזה, הם גילו את הפן ההוא שלא ידעו שהוא קיים בהם. הצבע מליברפול החל לעסוק גם באמנות באופן קבוע, והוא מציג בגלריות נחשבות בליברפול. הצ'לנית מתקלטת על בסיס קבוע ונערת הגוגו רוכבת על סוסים בשעות הפנאי שלה. לבסוף, יש בתוכנית גם מימד חתרני, הואיל ורוב המתחזים גם "עושים את זה" ומצליחים להונות את המומחים שהובאו לשפוט. התוכנית בעצם, תוקעת סיכה חדה וקרה בבלון הנפוח, הממולא אויר חם של "מומחים" לדבר, מבקרי טלוויזיה, אוכל ואמנות, ולמעשה מציגה אותם במערומיהם. מסתבר שעם הדרכה טובה, כל אחד יכול לעשות (כמעט) כל דבר. השאלה המטרידה יותר היא מה מקומו של הכשרון בכל זה, והאם אחרי תוכנית שכזאת, יש מקום למושג "שרלטנות".
 

קפת

New member
נינטק'ה

סחטיקה על הפרזנטציה. כן, פרזנטציה. מושג שנטבע בעולם הפרסום, וזלג ממנו לשאר חלקי המפה הסוציו-אמו. הייתי יכולה להגיד גם מצגת. האם השימוש בביטוי כ"כ מנופח ופלצני הוא סוג של שרלטנות? התחזות? לפני כמה שבועות, באתר אחר, כתבתי משהו על סטרס. קפץ אחד מאושיות האתר וזעק מרה: דברי עברית. עקה, הוא הביטוי. בחייאת זומזום. זה מה שרציתי להשיב לו, אבל התאפקתי נורא יפה: אתה יכול להמשיך לומר עקה, אמרתי לו. אני אומרת סטרס. מלה מייצרת מציאות? הבגד עושה את האדם? האישיות והזהות שלנו מורכבות ממאות פיסות זעירות. בחירת מלה, בחירת שמלה, בחירת מקצוע. נשמע כמו תרגיל מבריק בסוציולוגיה, התכנית הזו. אני חושבת שראיתי פעם איזה שביב ממנה. אבל משום מה, הם היו אמריקקים. ניסו להפוך איזו ברוקרית מוואל סטריט ל"צ'יר לידר". לא הצלחתי לחצות את התכנית עד הסוף. ההתרגשות האמתית של שלוש המדריכות שלה ל"צ'יר לידריות", גמרו אותי. מסתבר שזה ממש מקצוע בארצות הברית. אלוהים שתשמור.
 

יס באך

New member
גם אני צופה מדי פעם בתוכנית המוזרה

הזאת, ושואל את עצמי: בשביל מה ספרים מקדישים כלכך הרבה שנים ללמידת המקצוע אם אחד מגיע מהכפר ותוך חודש הוא ספר? פ[א]ם למדתי הנהלת חשבונות סוג 3 קורס מזורז של חצי שנה. הלכתי אח"כ למשרד העבודה, כתבתי מבחן מקצועי, עברתי אותו ואני מנהל חשבונות סוג 2 או 3 כבר לא זוכר. אני רק חושב על תלמידים שלומדים במשך 3 שנים מקצוע שלקח לי חצי שנה ללמוד אותו.
 
טעית בכתובת

אז למה אתה מספר דבר כזה כאן ולא בתא הווידויים? אמור שלושה "תצא בחוץ" וקרא פרק מ"הטה של חזרזיר". עיסאם מח'ול, עיסאם מח'ול, עיסאם מח'ול.
 

יס באך

New member
תגיד מלפונמוץ

זה וידוי זה? ליד הייתי כלבתו של קדאפי וכאלה? אבך 'תה נחמד, אז אולי לא אזרוק לך טיפ איך להתחיל עם גיליל המתענינת.
 
כן יו"ד סמ"ך

להודות שאתה מנהל חשבונות מוסמך
? לדעתי זה וואחד ווידוי. אני לא חושב שלי היה אומץ להודות בדבר כזה בפומבי.
 

קפת

New member
יופי. מנסים לקיים פה דיון תרבותי

ומעמיק על אינלימושגעלמה, ואתם חייבים לדחוף לפה את המאוויים, ההזיות, הפנטזיות והסטיות שלכם?
 

יס באך

New member
את קנאית, את..

את לא מחבבת את הרעיון שמלפפוניםחמוצים ואנוכי מצאנו שדה דיון מרתק עבור שנינו, ואת קצת מחוצה לו? זה לא דיון תרבותי הקשר בין זהב/שבדיות/הבורג/ז'אן פול ריקאר/STARTRAK אנא פנה דודך היפה בנשים אנה פנה דודך ונשאנו עמך? דודי ירד לגנו לערוגות הבושם --------- ואני לא אומר יותר כלום
 

קפת

New member
גם מה שאמרת יותר מדי

כי לא הבנתי כלום. אני לא קנאית, אני מנהלת מסורה. אנשים מתלוננים שאין פה דיונים, רק זיונים. יש לי אחריות כלפי הציבור שנתן בי אמון. ומנדט. אני חושבת.
 

יס באך

New member
אני רוצה להבין

דיון תרבותי הנע סביב זהב-שבדיות-שטרי כסף = כלכלה אינו ראוי בעינייך? אז מה אם פה ושם יש קצת התעסקות בעניני זין?
 

יס באך

New member
חוצמיזה אני מקשיב עכשיו

לאלילת נעוריי, חיי, אהבותיי ובכלל בילי הולידי, וכלום, אבל כלום, לא יעצבן אותי.
 

קפת

New member
ניתן לומר שבאופן די עקיף

יש לי חלק בטרנקוויל שלך.
 

קפת

New member
מה שאתה מתאר

מדגיש את הגועל שתכניות הריאליטיוי מייצרות: הכל אינסטנט. נינט היא לא באמת כוכבת. גם שרון ושות', או סטיב. הם הופכים לכוכבים רק ברגע שהמצלמות נדלקות, משום שאין שום דבר שיזין את ה"כוכבות" שלהם, פרט לאור הזרקורים שהיגאלשילונים מפנים לעברם, לטובת הרייטינג. זה מזכיר לי את הפסיכופתים האלה שמתחילים לצעוק "מוות לערבים" בהפגנות, ברגע שהם מזהים שצוות הטלויזיה עולה לשידור. או את הטמבלים שמסתופפים מאחורי איזה מרואיין, פוליטיקאי או עוברת אורח, שאיתרע מזלם להיות במוקד של ראיון טלויזיוני מקרי. ועכשיו יש גם חידוש: אפשר לצלצל לדודה שולה מעפולה ולנהל איתה שיחת טלפון בשידור חי. וככה גם עם התכניות הריאליטי האלה. עידן האנשים הקטנים. אלה שאין להם מה להגיד, אבל אם יתנו להם במה, הם לא יהססו לנצל אותה. ולכן, לשאלתך נינט, התכניות לא חושפת שרלטנות ושרלטנים, אלא מייצרות אותם. האם הצבע מליברפול הוא באמת אמן, או שהוא מנצל את הסיטואציה? ואם הוא אמן, ואם נינט היא *באמת* זמרת, האם היו מצליחים לפרוץ קדימה גם בזכות עצמם אלמלא קיבלו קביים וירטואליות?
 

בחבח

New member
an ode to ninnett

דבר ראשון נינט כוכבת. אולי לרגע אבל יש גם כוכבים לרגע. חוץ מזה, מה זה כוכבת ? יש לה תהילה ארוכה יותר מאשר למרבית הזמרים בהתחשב בגילה, היא ניצלה הזדמנות כשאחרים פספסו הזדמנויות גדולות יותר והיא כרגע נחשבת לפוטנציאל גדול להיות יורשת לדיוות הישראליות הגדולות. אז היא הגיעה לתהילה דרך תחרות כשרונות מתוקשרת היטב. האם הסיכוי שהיא קיבלה הוא פיירי בהתחשב לאנשים אלמונים כמו בן ארצי, אביב גפן, אסף אמדורסקי או כל משפחת בנאי לדורותיה ? או אולי לסיכוי דרך נישואין כמו מיכל אמדורסקי או אילנה אביטל ? או האם הסיכוי הוא משהו שצריך לפסול אותו ולהשאיר אותה בידיים של כל מיני אמרגנים מפוקפקים שבזכותם אריק איינשטיין, אריק סיני, מתי כספי ועוד כמה נכסי תרבות שלנו בקושי סוגרים חודש ? או במקומות הפחות טובים אליהם הגיעו מירי אלוני, עופר לוי, ישי לוי וכמובן זוהר ארגוב ? או שבכלל תקבור את החלום שלה ולא תנסה ? האם ההצלחה העכשווית שלה אומרת שהיא יוצרת גדולה ? לא. היא זמרת מבצעת בתחילת דרכה ואם היא תצליח לנווט נכון עוד נראה ממנה דברים טובים. גם אריק איינשטיין זמר מבצע. גם ריטה. גם פרנק סינטרה היה כזה. אבל בינתיים, ולכן אני יוצא להגנתה, היא הראתה ניצוצות של משהו הרבה יותר מעניין מאשר מרבית הטיפוסים המסתובבים באזור, כשהיא נותנת חיבור מעניין בין רוק הארדקור סטייל היהודים לנגיעות מזרחיות שלא בורחות לסלסולים ומעוואלים כשאין להם משהו אמיתי להציע. אז נכון שפסטיבל נינט יצר אנטגוניזם, צביקה הדר ואנטה הפקות אף פעם לא הצטיינו באיכות אלא יותר בדחיסת מוצר להמונים עד לשריפתו המוחלטת והיוצרים שהדביקו עכשיו לנינט - יענק'לה רוטבליט ורמי קליינשטיין - לא לוקחים אותה לשום מקום מעניין, לא כזמרת ולא ככוכבת, אבל אני בעדה. גם כי היא כרגע האנדרדוג שכולם רוצים שהוא ייכשל, גם בגלל ההופעה המודעת-לעצמה שהיא הרביצה בארץ נהדרת שהראתה שיש לה יותר חוש הומור מלמרבית האנשים, גם בגלל שהיא שוברת כמה סטיגמות לגבי מזרחים-חייבים-לשיר-מזרחית ו-כוכבת-חייבת-להיות-מקל, גם כי היא החזיקה מדינה שלמה על הטלפון וכמה עשרות-אלפים בחופים של ניצנים וגם כי היא עד עכשיו לא נתנה לי סיבה אחת אמיתית לומר עליה מילה רעה. וזה בניגוד לתחושת הקבס הקרויה סטיב ולזיוף הגדול של שרון איילון - מקרים שבהם זה לא מרגיש נכון איך שלא מסתכלים על זה. תגידי מה שתגידי, אבל מגיע לילדה להוציא את שמה מהחבורה המפוקפקת ולהיות קצת בעדה.
 
למעלה