ניסוי

הלדין

New member
ניסוי

הבטתי בתעודה. "20" היה כתוב שם. ´מה?´ זה כל מה שעבר לי בראש ´למה?´. הלכתי אל המורה ושאלתי למה המחשב קבע שקיבלתי "20". המורה משך בכתפיו ואמר: "קבוצת הבוחנים החליטה לפסול את עבודת המחקר שלך. אין מה לעשות". למדתי אצל המורה הזה שלוש שנים ועל העבודה עצמה עבדתי במשך שנתיים והם ביטלו אותה. לא הבנתי למה. מילאתי את כל הסעיפים ואפילו עשיתי כמה שלא היו חובה. הנושא שבחרתי היה מקובל עליהם. באמת לא הבנתי מה לא בסדר... המורה נד בראשו למשמע זה ואמר: "תגיש שאילתא לפורום. אולי הם יענו לשאלה שלך". הוא הרים את ידו ואמר שהוא לא מוכן לדבר על זה. אני הלכתי הביתה. הצלחתי להשיג אחת מהם אחרי שלושה ימים. "למה פסלתם את העבודה שלי?". היא אפילו לא העלתה את הפונקציה החזותית אלא כתבה מייד: "תקשיב! על מה שעשית שם יכולת לחטוף בקלות עשרים שנה בכלא ולא עשרים בתעודה. אם אינך יודע מה עשית, כדאי שתעבור שוב על הספרים שלך, אדוני הצעיר!". למזלי הרב, הרובוט הקשיש עדיין לא שרף את הספרים ואף הוסיף: "ידעתי שתבוא לקחת אותם. הייתי אומר לך למה קיבלת עשרים אבל אני מעדיף שתלמד את זה בכוחות עצמך". הרובוט הניח בידי שלושה ספרים עבי כרס ועליהם כתוב השם שלי ושוליהם חרוכים במעט. עברתי על כל הספרים ולאחר נצח ראיתי למה הם פסלו את העבודה שלי. הרובוט אפילו סימן לי את הקטע במרקר. "לאחר שסיימתי לבצע את הניסוי על התת-בוגר ממין הומו ספיינס ספיינס בשעה 4:59 שעון מקומי, השבתי אותו לביתו." לקחתי את דף הסעיפים וראיתי את הסעיף- ´לאחר תום הניסוי, על הנסיין להשיב לאובייקט הניסוי את מוחו ולמחות את כל תוצאות הניסוי, ככל שיהיה הדבר אפשרי. העובר על סעיף זה, ייענש בעשרים שנה או יותר לפי החלטת בית המשפט´.
 

Yuli Gama

New member
אנטר :)?

מאוד היה עוזר אם הייתה מפריד בין משפטי הדיבור לבין שאר הטקסט, אחרת נוצרת הרגשה של משפט/גוש אחד בילתי נגמר. הפאנץ´ צולע, אחרי שאתה יוצר הרגשה שזה צריך להיות משהו חשוב (או מצד שני מכין את הרקע לסוף פתוח , כי כולם שולחים אותו לחפס, כמעט ומתבקש סוף של "הוא פתח את הספר ואז מצא את התשובה") יותר מדי חזרה על "לך ותבין לבד", אתה יוצר מצב של הכנה למשהו ( אני הרגשתי שזה מוביל לאן שהוא) ובסוף ל פאנץ´ בכלל אין קשר לכך. לא מובן מה היא העבודה, מה קשור הפורום, מה קשור הרובוט הקשיש ולמה היה אמור לשרוף את הספרים, מזה פונקציה חזיתית וכו´. (דברים שקופצים לעין ומושכים תשומת לב, בסיפור כל כך קצר זה מציק שבמקום לנסות להבין את הרעיון שאתה רוצה להעביר, צריך לתת תשומת לב לפרטים הקטנים) אהבתי את : "לאחר שסיימתי לבצע את הניסוי על התת-בוגר ממין הומו ספיינס ספיינס השבתי אותו לביתו." ´לאחר תום הניסוי, על הנסיין להשיב לאובייקט הניסוי את מוחו ....." נירא לי שחצי מה תת-בוגרים באכלוסיה שלנו הוחזרו עלידי נסיין רשלן שכזה...
 

הלדין

New member
תודה

א. הנסיין המדובר הוא תלמיד ביולוגיה. ב. בנוגע לשריפת ספרים, זו תרבות נכרית. מותר לממש כמה פנטזיות, לא?(אם היית רואה את המגירה שלי עם כמות הדפים ה-"חיוניים" שיש שם, היית מבינה למה אני לעיתים מפנטז על משרפה) ג. הייתי צריך לומר פונקציה חזותית. ד. בנוסף לשאר מגרעותיו, הוא לא יודע להגיש דו"ח בשפה בהירה וברורה. זהו תיאור של מהלך ניסוי שנכתב כמה שבועות לאחר ביצועו. ו. אם לא שמת לב, הוא מהלך חופשי. לפי הסעיף, הוא היה אמור להירקב בכלא. ז. כולם אומרים לו לחפש את זה מכיוון ש-1. המורה קיבל את העבודה והגיש אותה לבחינת קבוצת הבוחנים 2. הבוחנת שהוא יצר איתה קשר הזדעמה מאד על העובדה שהוא מעז לשאול אותה למה הם ביטלו את העבודה שלו.
 

הייזל

New member
אני שואלת אותך

כמו שזה כרגע זה משאיר את הקורא באוויר, למה בדיוק? אני יודעת שיש אנשים שמעדיפים לצייר קווים כללים ושהקורא ימלא את השאר אבל כאן זה כבר קצת מוגזם. זה סיפור טוב, שב עליו עוד כמה רגעים ותלטש אותו קצת, מלא חלק מהחורים.
 
למעלה