ניסון נואש להראות מגניבה?

לצד לא מעט פרסום של שלטי חוצות בכל פינה - מסתבק שאמדוקס החליטה לאחרונה להפיק לזמרת צעירה קליפ בתמורה לזה שבסופו יוצג הלוגו של אמדוקס. בשיר מודגשת בעיקר מילה אחת: amazing, כביכול ערך שבו מתגאה אמדוקס לצד יצירתיות, תעוזה ועוד שלל שמות תואר שלא ממש מתחברים לדימוי של אמדוקס.

ואני שואלת: למה להשקיע כל כך הרבה במיתוג? את מי מנסה החברה למשוך? מבחינת מתכנתים - יש מעט מאוד עבודה באמדוקס שיכולה לעניין מתכנתים מוכשרים, ולרוב התפקידים בה הם כאלו שלחברה עדיף לא לשכור עבורם מתכנתים מוכשרים כי הם יהפכו להיות ממורמרים ויעלמו מהר (או יפוטרו מהר). מצד שני, אני מודה שאין לי מושג איך נתפסים מנהלים שגדלו והתפתחו בחברה בשוק (למרות שיש לי תחושה שגם הם לא מגיעים עם תדמית מזהירה).

אלא אם כן החברה פשוט רוצה להראות שאם כבר חברות הייטק פלשו למרחב הפרסומי - היא צריכה לצאת הכי גדולה והכי בולטת והכי מרשימה, גם אם אין מאחורי הפרסום הזה שום רצון למשוך עובדים.
 

vinney

Well-known member
לאמדוקס ספציפית יש בעיית תדמית חמורה בשוק ההייטק הישראלי (ודיברת עליה בעצמך פה לא מזמן). אני זוכר עדיין את השמועות על איך אמדוקס דאגו להציב אמבולנסים מתחת למגדל שלהם בצומת רעננה (מסתבר לאחר גיגול קצר שזה לא היה נכון) בתקופת פיטורים המוניים שלהם בתחילת שנות ה2000, שלא לדבר על בעיות שנוצרות לעובדים שלהם בלמצוא מקומות עבודה אחרים הן בין אם אובייקטיבית הנסיון שלהם מאמדוקס הוא חסר תועלת לכל מקום אחר ובין אם בגלל התדמית שלהם בשוק העבודה.

אני לא יודע אם ההפקה הזאת תועיל במשהו לחברה, אבל כידוע אין פרסום שלילי, יש רק פרסום.
 
לאמדוקס ספציפית יש בעיית תדמית חמורה בשוק ההייטק הישראלי (ודיברת עליה בעצמך פה לא מזמן). אני זוכר עדיין את השמועות על איך אמדוקס דאגו להציב אמבולנסים מתחת למגדל שלהם בצומת רעננה (מסתבר לאחר גיגול קצר שזה לא היה נכון) בתקופת פיטורים המוניים שלהם בתחילת שנות ה2000, שלא לדבר על בעיות שנוצרות לעובדים שלהם בלמצוא מקומות עבודה אחרים הן בין אם אובייקטיבית הנסיון שלהם מאמדוקס הוא חסר תועלת לכל מקום אחר ובין אם בגלל התדמית שלהם בשוק העבודה.

אני לא יודע אם ההפקה הזאת תועיל במשהו לחברה, אבל כידוע אין פרסום שלילי, יש רק פרסום.
בדיעבד אני חושבת שבעיית התדמית של החברה היא מורכבת יותר.

פעם (ובמיוחד לפני המשבר הכלכלי של תחילת שנות האלפיים) - אמדוקס נחשבה לספינת הדגל של ההייטק הישראלי (יחד עם קומברס ואולי צ׳קפוינט בשלב מאוחר יותר). אני לא חושבת שהתדמית של החברה היתה אי פעם מזהירה מבחינה טכנית, אבל לדעתי בתקופה של לפני המשבר הכלכלי של תחילת שנות האלפיים מי שהצליח למצוא בה תפקיד שלא היה מבוסס קובול ועזב אחרי שנה שנתיים - לא התקשה במיוחד למצוא עבודה.

אבל תהליכים שהתחילו במשבר הכלכלי הגדול גרמו לזה שהיא איבדה את המעמד שלה לאורך השנים - גלי הפיטורים המאסיביים (שלא פעם הוכחשו מראש כשעלו שמועות לגביהם), המעבר המאוד אגרסיבי להודו, והמעבר המאוד מאסיבי למחוללי קוד בעצם שחקו את המעמד שלה כחברה מובילה, ״ספינת דגל״ - ויש מי שיגידו שכחברת הייטק בכלל (כשכיום היא בהחלט נחשבת לחברת פרוייקטים מהסוג הפחות נחשב).

אני לא חושבת שאמדוקס רוצה להיות כמו החברות האחרות שמפרסמות כך את עצמן, לפחות לא מבחינת יעדי גיוס (למרות שאני מניחה שגם בה צריך אנשים מוכשרים במקומות מסוימים כדי לתכנן מערכות או להתמודד מהר עם באגים עמוקים בפרודקשיין). אבל אני כן חושבת שהיא רוצה להציג את עצמה כשוות ערך אליהן כחברה ״מובילה״ בשוק ההייטק הישראלי, בלי להבין (או להפנים) שהיא הרחיקה את עצמה מלהיות כזו בצעדים שהיא נקטה.
 

choo

Active member
לצד לא מעט פרסום של שלטי חוצות בכל פינה - מסתבק שאמדוקס החליטה לאחרונה להפיק לזמרת צעירה קליפ בתמורה לזה שבסופו יוצג הלוגו של אמדוקס. בשיר מודגשת בעיקר מילה אחת: amazing, כביכול ערך שבו מתגאה אמדוקס לצד יצירתיות, תעוזה ועוד שלל שמות תואר שלא ממש מתחברים לדימוי של אמדוקס.

ואני שואלת: למה להשקיע כל כך הרבה במיתוג? את מי מנסה החברה למשוך? מבחינת מתכנתים - יש מעט מאוד עבודה באמדוקס שיכולה לעניין מתכנתים מוכשרים, ולרוב התפקידים בה הם כאלו שלחברה עדיף לא לשכור עבורם מתכנתים מוכשרים כי הם יהפכו להיות ממורמרים ויעלמו מהר (או יפוטרו מהר). מצד שני, אני מודה שאין לי מושג איך נתפסים מנהלים שגדלו והתפתחו בחברה בשוק (למרות שיש לי תחושה שגם הם לא מגיעים עם תדמית מזהירה).

אלא אם כן החברה פשוט רוצה להראות שאם כבר חברות הייטק פלשו למרחב הפרסומי - היא צריכה לצאת הכי גדולה והכי בולטת והכי מרשימה, גם אם אין מאחורי הפרסום הזה שום רצון למשוך עובדים.
אני חושב שהרבה אנשים לא מבינים את "מוד העבודה" של אמדוקס בתור חברה עסקית.

אמדוקס בנויה כבר יותר מ-20 שנה בתור "ספינת עבדים". המון מנהלים ביחס לעובדים, ומשכורות תחרותיות רק כשמדובר בעובדים מתחילים. הם פשוט פונים בעיקר לבוגרים טריים שלא מכירים את שוק העבודה ושוק הטכנולוגיה, "לוכדים" אותם לעבודה. את היותר "יוזמתיים" מתוכם - הם מקדמים די מהר לתפקידי ניהול, וכל השאר עושים עבודה שחורה ומונוטונית. הרבה אנשים צעירים מושפעים מאוד מ"חברה מאוד גדולה רוצה אותי" במירוף "הם משלמים משכורת טובה כמו בהצעות עבודה אחרות" ולכן מתחילים לעבוד שם. אחרי שהתחילו - קשה מאוד לצאת, ולכן הרבה נשארים שם לאורך זמן ממושך, גם כשהשכר לא רציני ביחס לכמות הזמן שהם עבדו בתעשייה (כי הנסיון שלהם חסר תוחלת מחוץ לאמדוקס, והוא בעיקר מהווה "עוד מאותו דבר" ללא רוחב ועומק).

לפיכך, כל עבודת שיווק שאמדוקס עושה בהקשר לגיוסי עובדים - צריך להבין אותה בתור פנייה לבוגרים טריים חדשים, ולכן השימוש שלהם בנוגה ארז מותאם בדיוק לקהל המטרה - זמרת יוצרת שמקיפה עצמה במוזיקה אלקטרונית וסאונד עדכני (השיר הזה יחסית רגוע באלקטרוניקה ביחס למה שהיא עושה בדרך כלל).

את אמדוקס לא מעניין "לשקם את התדמית שלה" בעיניי עובדי הייטק מנוסים, והשת"ף הזה כלל לא מעניין את לקוחות החברה (חברות תקשורת/כבלים/טלפוניה שמרניות יחסית, שאמדוקס מספקת להם בעיקר שירותים של מערכת חיוב לקוחות - תחום ה"מדריכים המסווגים" שמנו התחילה אמדוקס (מה שהיה מוכר בארץ בתור "דפי זהב") כבר מת מזמן).
 
אני חושב שהרבה אנשים לא מבינים את "מוד העבודה" של אמדוקס בתור חברה עסקית.

אמדוקס בנויה כבר יותר מ-20 שנה בתור "ספינת עבדים". המון מנהלים ביחס לעובדים, ומשכורות תחרותיות רק כשמדובר בעובדים מתחילים. הם פשוט פונים בעיקר לבוגרים טריים שלא מכירים את שוק העבודה ושוק הטכנולוגיה, "לוכדים" אותם לעבודה. את היותר "יוזמתיים" מתוכם - הם מקדמים די מהר לתפקידי ניהול, וכל השאר עושים עבודה שחורה ומונוטונית. הרבה אנשים צעירים מושפעים מאוד מ"חברה מאוד גדולה רוצה אותי" במירוף "הם משלמים משכורת טובה כמו בהצעות עבודה אחרות" ולכן מתחילים לעבוד שם. אחרי שהתחילו - קשה מאוד לצאת, ולכן הרבה נשארים שם לאורך זמן ממושך, גם כשהשכר לא רציני ביחס לכמות הזמן שהם עבדו בתעשייה (כי הנסיון שלהם חסר תוחלת מחוץ לאמדוקס, והוא בעיקר מהווה "עוד מאותו דבר" ללא רוחב ועומק).

לפיכך, כל עבודת שיווק שאמדוקס עושה בהקשר לגיוסי עובדים - צריך להבין אותה בתור פנייה לבוגרים טריים חדשים, ולכן השימוש שלהם בנוגה ארז מותאם בדיוק לקהל המטרה - זמרת יוצרת שמקיפה עצמה במוזיקה אלקטרונית וסאונד עדכני (השיר הזה יחסית רגוע באלקטרוניקה ביחס למה שהיא עושה בדרך כלל).

את אמדוקס לא מעניין "לשקם את התדמית שלה" בעיניי עובדי הייטק מנוסים, והשת"ף הזה כלל לא מעניין את לקוחות החברה (חברות תקשורת/כבלים/טלפוניה שמרניות יחסית, שאמדוקס מספקת להם בעיקר שירותים של מערכת חיוב לקוחות - תחום ה"מדריכים המסווגים" שמנו התחילה אמדוקס (מה שהיה מוכר בארץ בתור "דפי זהב") כבר מת מזמן).
אבל עולה לי השאלה עד כמה ג׳וניורים באמת לא מודעים לתדמית הגרועה של אמדוקס? מעבר לזה, עול השאלה עד כמה אפשר ״לברוח״ משם בשלום תוך שנה שנתיים בתור מישהו עם קצת ניסיון שקל לו יותר לחפש עבודה?
 
סה"כ מצטרפים לגל הפרסומות הנוכחי. דווקא יותר מעניין אותי לדעת אם הפרסומות היותר "מגניבות" (כמו הסרטון של אפספלייר למשל) עזרו במשהו לגיוס.
 

user32

Well-known member
מנהל
מכל החברות שיצאו בקמפיינים, דווקא לאמדוקס יש הכי הרבה הצדקה לזה. לא יודע מה התועלת בקמפיין לסטארטאפ שממילא נתפס כחדשני ומגניב אבל לחברה וותיקה יש הרבה סיבות לעשות שינוי תדמית וקמפיינים פרסומיים זו דרך טובה לקדם את זה.
אולי לאמדוקס יש תדמית שלילית אבל זה משהו ניתן לשינוי, בהנחה ומנסים לשנות גישה לא רק בפרסומות אלא גם בעבודה עצמה. אנחנו פה בפורום "זקנים" ויש לחלקנו דעה שלילית על אמדוקס אבל יש לי בת דודה בת 24 שסיימה מדמ"ח באוניברסיטה והתחילה לעבוד שם והיא והחברים שלה מרוצים מאוד. מליאניאלנס ודור הZ לא תמצאו כאן בפורום תפוז ואני משער שאמדוקס מטרגטת אותם ולא את כותבת הפוסט שאם אני זוכר נכון העידה על עצמה שחצתה את גיל 45.
 
מכל החברות שיצאו בקמפיינים, דווקא לאמדוקס יש הכי הרבה הצדקה לזה. לא יודע מה התועלת בקמפיין לסטארטאפ שממילא נתפס כחדשני ומגניב אבל לחברה וותיקה יש הרבה סיבות לעשות שינוי תדמית וקמפיינים פרסומיים זו דרך טובה לקדם את זה.
אולי לאמדוקס יש תדמית שלילית אבל זה משהו ניתן לשינוי, בהנחה ומנסים לשנות גישה לא רק בפרסומות אלא גם בעבודה עצמה. אנחנו פה בפורום "זקנים" ויש לחלקנו דעה שלילית על אמדוקס אבל יש לי בת דודה בת 24 שסיימה מדמ"ח באוניברסיטה והתחילה לעבוד שם והיא והחברים שלה מרוצים מאוד. מליאניאלנס ודור הZ לא תמצאו כאן בפורום תפוז ואני משער שאמדוקס מטרגטת אותם ולא את כותבת הפוסט שאם אני זוכר נכון העידה על עצמה שחצתה את גיל 45.
כותבת הפוסט (בת 46 כבר) היא במקרה (או שלא) עובדת אמדוקס לשעבר.

גם אני גוייסתי אחרי התואר, קצת לפני המשבר של 2001. באותה תקופה אמדוקס נחשבה לחברה מיושנת, אבל בעיקר בגלל שחלק גדול מהתוכנה בה נכתב בקובול שכבר אז נחשבה לשפה לא רלוונטית לשוק. אבל במקביל לא מעט תוכנות חדשות בחברה נכתבו בשפות שאז נחשבו למודרניות יותר (אני למשל השתלבתי בפרוייקט שנכתב במה שכונה אז Visual C++ שאותו כתבנו עם תשתית מקבילה ל MFC) ורבים מהבוגרים שלמדו איתי שקלו להצטרף לחברה בתפקידים כאלו.

באותה תקופה למרות שהעבודה שלנו נעשתה בפרוייקטים ללקוח ספציפי - התחושה לא היתה של ״חברת פרוייקטים״ אלא חברת רגילה שבה עוברים בתדירות גבוהה יותר בין צוותים, ושבהחלט רוצים להשאיר עובדים בחברה לטווח הארוך - כששמתי לב לכך ששמים דגש מיוחד על גיוס בוגרי תארים ולא רק בוגרי הסבות (לאמדוקס היתה הסבה משל עצמה באותה תקופה), כולל מתן משכורות ובונוסים שהפכו את השכר לתחרותי בשוק. אני גם זוכרת לא מעט מאמץ לקדם אותנו טכנית - החל מקורסים וכלה ביוזמות של ראשי הצוותים לעודד אנשים לקדם את עצמם. החברה השקיעה גם לא מעט מאמץ בפעילויות רווחה שונות ומגוונות.

העניין הוא שמשהו התחיל להשתבש כשהתחיל משבר הבועה ב 2001. זה התחיל עם גלי הפיטורים (למרות שאפשר לטעון שהיו פיטורים בכל תחום ההייטק - וגודל הפיטורים של אמדוקס פשוט שיקפו את העובדה שמדובר על חברה גדולה), אבל בשלהי המשבר התחושה בחברה היתה כבר אחרת. התחיל אז גיוס מאסיבי מאוד בהודו והיתה תחוחשה שמעבירים לשם פרוייקטים בצורה מאוד אגרסיבית. בתחום המשכורות היתה תחושה שלחברה מאוד נוח להיות כזו שמשלמת פחות מהממוצע - ובמקביל מבחינה טכנולוגית ראיתי יותר ויותר פרוייקטים שנכתבו מעל מחוללי קוד ופחות מ״אפס״, משהו שכנראה הפך לנורמה בחברה.

אני לא אומרת שאין מקומות עבודה טובים באמדוקס. אני חושבת שלמשל מי שכותב את מחוללי הקוד כנראה כותב קוד ברמה לא רעה ואפילו טובה. אבל אני חושבת שכנראה כיום קשה לסנן את התפקידים הטובים מהגרועים (כי כולם יפורסמו למשל כ״מתכנתי ג׳אווה״), ומכתבות ודיונים שונים קיבלתי תחושה שהחברה הפכה להיות יותר פרוייקטלית באופיה, ושעדיין יש ניסיון להפחית את הפעילות בארץ ולהעביר כמה שיותר ממנה להודו. זה בעיני הופך את החברה לפחות אטרקטיבית, ולא עניין הניסיון או הגיל.
 

user32

Well-known member
מנהל
הכל נכון אבל העבודה בפועל היא רק פקטור אחד באווירה בחברה. בנוסף לזה יש את המיתוג ויש את סגנון הניהול ושיטות העבודה שמנסים להנהיג.
אמזון היא חנות אינטרנט גדולה שמעסיקה מאות אלפי עובדים בתנאים מחפירים ובמקביל היא גם חברה טכנולוגית חדשנית מהנחשקות בעולם. אפשר לומר דברים דומים על אפל ועל הרבה חברות ענק. נסי לחשוב מה ההבדל בין חברות ביטוח מיושנות, נגיד AIG וכאלה, לבין חברות "אינשורטק" סטארטאפים ומנפיקי ספאק כמו למונייד, היפו וכו'. בסוף כולם מוכרים ביטוחים וגם לחברות הביטוח הישנות יש מחשבים, אלגוריתמים ואפילו AI/ML וכל הדברים האלה.
אז אמדוקס יכולה למתג את עצמה כחברת פרוייקטים עם אינטגרטיורים ועובדי IT הודים, או כחברה בחזית הטכנולוגית בדיוק כמו שwework שכנעה הרבה אנשים שהשכרת משרדים מעוצבים זה "הייטק".
לצורך כך שווה לפעמים לגייס נגה ארזים וכאלה או לעשות כמו וויוורק ולעודד תרבות פרועה של מסיבות רוויות אלכוהול וסמים. זה כנראה ינער את התדמית האפרורית של החברה אם כי לא בטוח איך זה ישפיע על העסקים או הלקוחות שלה...
 

user32

Well-known member
מנהל
אם דייסון לקחו את המוצר הכי אפרורי ומדכא והפכו אותו לגאדג'ט מגניב, אין סיבה שאמדוקס לא תיקח חברה של פרוייקטים-הודים ותהפוך אותה למקום עבודה נחשק ונוצץ. בהצלחה להם.
 
אם דייסון לקחו את המוצר הכי אפרורי ומדכא והפכו אותו לגאדג'ט מגניב, אין סיבה שאמדוקס לא תיקח חברה של פרוייקטים-הודים ותהפוך אותה למקום עבודה נחשק ונוצץ. בהצלחה להם.

האם זה אפשרי? בהחלט. האם זה יקרה? תלוי עד כמה ההנהלה מוכנה לבצע שינויים מהיסוד שיעזרו לחברה לשנות את התדמית שלה כמקום פחות ״שווה״ לעבוד בו (ובינינו, קליפ כזה הוא לא הפתרון המלא לבעיה).
 
הכל נכון אבל העבודה בפועל היא רק פקטור אחד באווירה בחברה. בנוסף לזה יש את המיתוג ויש את סגנון הניהול ושיטות העבודה שמנסים להנהיג.
אמזון היא חנות אינטרנט גדולה שמעסיקה מאות אלפי עובדים בתנאים מחפירים ובמקביל היא גם חברה טכנולוגית חדשנית מהנחשקות בעולם. אפשר לומר דברים דומים על אפל ועל הרבה חברות ענק. נסי לחשוב מה ההבדל בין חברות ביטוח מיושנות, נגיד AIG וכאלה, לבין חברות "אינשורטק" סטארטאפים ומנפיקי ספאק כמו למונייד, היפו וכו'. בסוף כולם מוכרים ביטוחים וגם לחברות הביטוח הישנות יש מחשבים, אלגוריתמים ואפילו AI/ML וכל הדברים האלה.
אז אמדוקס יכולה למתג את עצמה כחברת פרוייקטים עם אינטגרטיורים ועובדי IT הודים, או כחברה בחזית הטכנולוגית בדיוק כמו שwework שכנעה הרבה אנשים שהשכרת משרדים מעוצבים זה "הייטק".
לצורך כך שווה לפעמים לגייס נגה ארזים וכאלה או לעשות כמו וויוורק ולעודד תרבות פרועה של מסיבות רוויות אלכוהול וסמים. זה כנראה ינער את התדמית האפרורית של החברה אם כי לא בטוח איך זה ישפיע על העסקים או הלקוחות שלה...
אפל ואמאזון יצרו לעצמן שם טוב כחברות הייטק לא בגלל קליפ כזה או אחר, ואפילו לא רק בגלל איכות המוצר שהן מייצרות - אלא כי הן יצרו לעצמן דימוי של חברות שנמצאות בקדמת הטכנולוגיה. אמדוקס רחוקה מאוד מלהיות שם...
 

Nuke1985

Active member
ואפשר ללמוד בהם כישורים טובים ורלוונטים וכמובן לעשות הרבה כסף ... (זה כנראה הדבר שהכי מושך עובדים בממוצע מכל האופציות הקיימות, להעלות משכורות זה הרבה יותר יקר מלהפיק פירסומת).
 
ואפשר ללמוד בהם כישורים טובים ורלוונטים וכמובן לעשות הרבה כסף ... (זה כנראה הדבר שהכי מושך עובדים בממוצע מכל האופציות הקיימות, להעלות משכורות זה הרבה יותר יקר מלהפיק פירסומת).
אני חושבת שאני לא היחידה שתהיה מוכנה להתפשר על קצת מהמשכורת כדי לקדם את הידע שלי לאורך זמן.
 

Nuke1985

Active member
העניין הוא שמשהו התחיל להשתבש כשהתחיל משבר הבועה ב 2001.
עשיתי חיפוש קצר, לפי זה וגם זה (ע 19) ההכנסות שלהם לא הפסיקו לגדול לפני ואחרי המשבר, הם כנראה ראו שהביקוש למתכנתים ירד והבינו שהם ייכולים להעסיק עובדים יותר משתלמים (יותר זולים, עם יחס ביצועים לעומת עלות טוב יותר), אז הם פיטרו אנשים.
 
עשיתי חיפוש קצר, לפי זה וגם זה (ע 19) ההכנסות שלהם לא הפסיקו לגדול לפני ואחרי המשבר, הם כנראה ראו שהביקוש למתכנתים ירד והבינו שהם ייכולים להעסיק עובדים יותר משתלמים (יותר זולים, עם יחס ביצועים לעומת עלות טוב יותר), אז הם פיטרו אנשים.
עד כמה שידוע לי חלק מהעניין הוא לא רק גדילת ההכנסות - אלא גם עד כמה החברה עמדה בציפיות. אם הציפיה היתה שהחברה תגדל ב 10% טבעצם עלתה ״רק״ ב 7% זו נחשבת בעיה ומשקיעים עלולים לנטוש אותה.
 

Nuke1985

Active member
אבל יש לי בת דודה בת 24 שסיימה מדמ"ח באוניברסיטה והתחילה לעבוד שם והיא והחברים שלה מרוצים מאוד. מליאניאלנס ודור הZ לא תמצאו כאן בפורום תפוז ואני משער שאמדוקס מטרגטת אותם ולא את כותבת הפוסט שאם אני זוכר נכון העידה על עצמה שחצתה את גיל 45.

שביעות רצון זה תופעה פסיכולוגית, ייכול להיות שעכשיו הם מרוצים אבל הם כותבים XML ועד שהם יעזבו הם יבינו את המצב שלהם יותר טוב (אני חושב שזה לא נדיר, להיתקע עם כישורים סופר ספציפיים באיזה חברה גדולה ורק אחרי כמה שנים להבין את ההשלכות).
 
שביעות רצון זה תופעה פסיכולוגית, ייכול להיות שעכשיו הם מרוצים אבל הם כותבים XML ועד שהם יעזבו הם יבינו את המצב שלהם יותר טוב (אני חושב שזה לא נדיר, להיתקע עם כישורים סופר ספציפיים באיזה חברה גדולה ורק אחרי כמה שנים להבין את ההשלכות).
קצת קשה לי להאמין שמישהו שכותב XML יחשוב שהוא מתכנת. יכול להיות שהם ספציפית הגיעו לתפקיד טוב יותר, אבל לא כזה שאופייני לאמדוקס.
 

Nuke1985

Active member
קצת קשה לי להאמין שמישהו שכותב XML יחשוב שהוא מתכנת. יכול להיות שהם ספציפית הגיעו לתפקיד טוב יותר, אבל לא כזה שאופייני לאמדוקס.

אני חושב שאולי קצת שכחת כמה קלולסים חלק מהבוגרים ייכולים להיות, לאנשים גם כנראה יש נטיה לאובר אופטימיות אז הם גם יייכולים לחשוב שהם ימצאו עבודה דומה אם הם יצטרכו וחלק מהידע שלהם אפשר להעביר (ויאמר להגנת אמדוקס, אני לא חושב שמישהו פה יודע אם באמת רוכשים כישורים כאלה, גם אינטגרטור נניח ייכול לרכוש ידע ברשתות).
 
אני חושב שאולי קצת שכחת כמה קלולסים חלק מהבוגרים ייכולים להיות, לאנשים גם כנראה יש נטיה לאובר אופטימיות אז הם גם יייכולים לחשוב שהם ימצאו עבודה דומה אם הם יצטרכו וחלק מהידע שלהם אפשר להעביר (ויאמר להגנת אמדוקס, אני לא חושב שמישהו פה יודע אם באמת רוכשים כישורים כאלה, גם אינטגרטור נניח ייכול לרכוש ידע ברשתות).
לגבי תמימות: אני יכולה לספר חל שכבוגרת תואר רציתי לחפש תפקידים שהיו קשורים לפיתוח תחת חלונות כי יצא לעשות קורס ופרוייקט בנושא, ומאוד התלהבתי. בראיון היחידי שהיה לי בחברה* נאמר לי שזה אכן התפקיד שהם מחפשים עבורו, ורק אחרי תחילת העבודה גיליתי שבמקום תכנות מול ה API של חלונות או MFC שזה התפקיד שחיפשתי - היה מדובר על תכנות מעל ספרֿיה שונה לחלוטין (שהתירוץ של שימוש בה במקום MFC היה כביכול כי היא הציעה פיצ׳רים טובים יותר בגרסאות המוקדמות שלה) שמשמשת רק את אמדוקס. אבל בסופו של דבר כן יצא לי לתכנת ב C++ ולצבור בשפה מספיק ניסיון כדי למצוא עבודה בהמשך הדרך.

אבל בהחלט הייתי מודעת מספיק כדי לדעת להזהר מפרוייקטים שנכתבו בקובול, וכך גם למשל חברה שלי לתואר שדווקא היה לה נוח לעבוד בחברה אבל סירבה להצעה ממנה רק כי החברה התעקשה לשבץ אותה בתפקיד בקובול.


*עוד היבט של תמימות היה שלא הבנתי אז שתהליך שכולל רק ראיון אחד עם מנהלת בכירה שבסופו מציעים לי חוזה למרות שאני מרגישה שלא הלך לי הכי טוב זה חריג.
 
למעלה