ניסיון להעניק מיומנויות לילדה עם
פיגור שכלי בינוני, עיוורון ולקות שמיעה. השפה בה מדברים בבית היא קווקזית והיא אינה שולטת היטב בשפה העברית. היא אינה מגיבה לגירויים ועושה פעולה כלשהי רק עם כיוון פיזי. לאחרונה נעשה ניסיון לגרום לה להגיב על השאלה "האם את רוצה לאכול?" ע"י הנדת הראש לחיוב או לשלילה. הגננת בגן הודיעה שמעתה ואילך היא לא תקבל אוכל אם לא תניד בראשה, וצורם לי מאוד העניין שגובל באילוף הילדה הזו. הילדה לא מגיבה ואין לה מודעות לעניין בכלל והיא בוכה כי היא רעבה. אני לא מסכימה עם דרכה של הגננת והשאלה שלי היא כזו: איך ניתן לגרום לה להגיב ולרכוש מיומנויות בשיטה אחרת? תודה.
פיגור שכלי בינוני, עיוורון ולקות שמיעה. השפה בה מדברים בבית היא קווקזית והיא אינה שולטת היטב בשפה העברית. היא אינה מגיבה לגירויים ועושה פעולה כלשהי רק עם כיוון פיזי. לאחרונה נעשה ניסיון לגרום לה להגיב על השאלה "האם את רוצה לאכול?" ע"י הנדת הראש לחיוב או לשלילה. הגננת בגן הודיעה שמעתה ואילך היא לא תקבל אוכל אם לא תניד בראשה, וצורם לי מאוד העניין שגובל באילוף הילדה הזו. הילדה לא מגיבה ואין לה מודעות לעניין בכלל והיא בוכה כי היא רעבה. אני לא מסכימה עם דרכה של הגננת והשאלה שלי היא כזו: איך ניתן לגרום לה להגיב ולרכוש מיומנויות בשיטה אחרת? תודה.