ניסיון...

ויאגרה

New member
ניסיון...

ניסיון להפוך את הפורום הזה מחצר המשחקים של שארקי, שלו אני ממליץ להשיג חיים ומהר, ולהפסיק להישתמש בפורום הזה על מנת לבנות את הבטחון העצמי שלו, בחזרה לפורום שעוסק בקומיקס... השאלה שלי אליכם היא מה לדעתכם יותר חשוב בחוברת קומיקס (אמריקאי, מאנגה או כל סוג אחר שאתם קוראים) - העבודה של הצייר או העבודה של הכותב (בהנחה והם לא אותו אדם)? אתם מוזמנים להביע את דעתכם...
 

Ronan

New member
אני חושב...

שהציור נועד להעצים את הכתיבה. לכן, ספר עם כתיבה גרועה וציור מהמם לא יצליח, א להפך הוא יצליח, למרות שזה יפריע מאוד לעין.
 

ויאגרה

New member
אני חושב...

חוברת עם ציורים מהממים ועלילה מטומטת תצליח מאוד בחודשים הראשונים לפרסומה, ובסופו של דבר, אנשים יבינו שהם סתם מבזבזים את הזמן שלהם ויפסיקו לקרוא את החוברת (אפשר למצוא כמה דוגמאות כאילו גם היום). לעומת זאת, חוברת עם כתיבה מצויינת וציורים גרועים לא תצליח בהתחלה, ובהנחה שתשרוד את החודשים הראשונים לפרסומה עם כמות קטנה של קוראים ולא תבוטל. אז בסופו של דבר יקראו אותה יותר ויותר אנשים והיא תצליח (גם לזה אפשר למצוא כמה דוגמאות)...חוץ מזה, בד"כ, כשהחוברת מוצלחת מבחינת הכתיבה, אז הציורים לא רק גורעים ממנה, לפעמים הם אפילו מוסיפים (וגם לזה אפשר למצוא כמה דוגמאות - כמו אקס פורס,למשל...הציורים הם לא מה שתצפה למצוא בחוברת קומיקס, אבל הם ממש תורמים לסיפור).
 

GK_FF

New member
של הכותב אתה מתכוון לממציא העלילה?

אם כן, אז הכותב.....
 

oren*

New member
הכותב - בלי שום ספק

קראתי חוברות קומיקס עם תוכן עמוק ואיכותי וציורים בשחור לבן ברמה נמוכה (לעומת ציורים של קומיקס אמריקאים). לעומת זאת לא הייתי משקיע שקל בקומיקסים עם תוכן כמו פאוור פאף גירלס וכאלה, שחצי מהעמודים זה אפקטים של לייזר או פיצוצים או שטויות כאלה. אולי זה תלוי בגיל, או ברמת האנגלית, או ביכולת לדמיין סצינות מבלי לראות אותן בפרטי פרטים על גבי החוברת. יש חוברות שקראתי שניכר מהן שהתוכן נכתב במהלך הציור ולא לפני, ופשוט מגיעים למצבים בהם החוברת ממשיכה אבל התוכן כבר מזמן איבד את כוחו וכאילו בכוח מציירים עוד כמה עמודים - צריך לחשוב על הכל לפני תחילת הציור ולעשות סטורי בורד.
 

ויאגרה

New member
מוזר שאתה מישתמש...

דווקא בפאוורפאף גירלז בתור דוגמה... כניראה מרוב שעמום, יצא לי לראות את הסידרה הזו כמה פעמים, ואני חייב להודות שדי נהנתי - הסידרה מצחיקה, יש מספיק אקשן ואפילו כל מיני מסרים מתוחכמים בין השורות (כמו העובדה שהפרצוף של המזכירה הכוסית של ראש העיר תמיד מוסתר איכשהו...לפי מה שהבנתי זו מחאה על כך שנשים תמיד נישפטות לפי הגודל של המחשוף שלהן ולא על פי הכישורים שלהן). חוץ מזה? אני מסכים איתך...
 

green lantern

New member
שנייהם באותה מידה

אני אישית לא יאהב (סילחו לי על הכתיבה בלשון מדבר בגוף עתיד \הווה \עבר\ציווי) חוברות עם עלילה גרועה וקניתי כמה כאלו לצערי... אבל עם החוברת היא חוברת מצוינת והציורים שלה גרועים , טרם נתקלתי, אז מה הרווחנו? אני אומר שציורים חשובים ,כמו שעליליה חשובה... לכן חוברות "אפלות" יותר טובות מחוברות רגילות דווקא בגלל הציורים המרשימים והעלילה היותר עמוקה.... אבל לא צריך להגזים גם ציורים בטעם טוב עם עלילה ממוצעת עושים את העבודה
 

ויאגרה

New member
אני מסכים איתך...

גם לי יצא, בתור קורא, להיתקל יותר בחוברות עם עלילה גרועה וציורים טובים מחוברות עם עלילה מרתקת וציורים גרועים...אבל תאמין לי, אפשר למצוא גם כאלו. חוץ מזה, בלי שום קשר...למה אתה מסתפק בממוצע? בן אדם, בכל תחום, תמיד צריך לשאוף לטוב ביותר.
 

green lantern

New member
תשמע במרבל ודי סי כל הזמן מתחלפים

הכותבים והציירים אז יש לך גילינות טובים וגליונות ממוצעים לדוגמא: ג´יי פרפבר כתב את החוברות של ג´י אל בקיץ של 2000 והוא כותב מעולה וג´וד ווינקיק כותב עכשיו אבל הוא פחות טוב... אבל זאת לא סיבה להפסיק לקרוא ולהפסיד את סאגת יון שמתרחשת בג´י אל.... אז לפעמים צריך להתפשר...
 

ויאגרה

New member
מסכים איתך...

יש מיקרים בהם אתה אוהב מספיק את הגיבור בשביל לסבול כמה סיפורים גרועים או סתם לא משהו...אני, אפילו, סבלתי 25 חוברות ממש לא משהו של Iron Man (גם העלילה וגם הציורים לא היו משהו), שרק חלק מהן היתקרבו לרמה אליה התרגלתי עד שהישתנה הכותב...עכשיו? עכשיו יש כותב וצייר חדש, וזה ניראה מבטיח.
 

illustrator

New member
לדעתי...

הדבר הראשון שקומיקס צריך זה כתיבה טובה. אני אשתמש עוד פעם בדוגמת כריס קלרמונט, שאם עדיין לא הבנתם, אני מעריץ. במשך 15 שנה הוא כתב את אקס-מן, וזו היתה החוברת הכי טובה בשוק, ובתקופה הזו, הוא עבד עם הרבה מאוד ציירים. חלקם אהבתי, חלקם חיבבתי, חלקם שנאתי. אבל תמיד נהניתי מהחוברות. מאז שקלרמונט עזב, החוברת הידרדרה באופן חד. סחבתי עוד שנתיים, מלא תקווה שהמצב ישתפר, ולבסוף התייאשתי ונטשתי את האקס-מן שכ"כ אהבתי בעבר.
 

ויאגרה

New member
בניגוד אלייך...

אף פעם לא אהבתי את סגנון הכתיבה של קליירמונט - כתיבה יותר מידי מתפלספת ומשעממת, לדעתי. חוץ מזה, אני מסכים איתך...באמת קשה לקרוא דברים שמישהו אחר כתב, אחרי שמיתרגלים למשהו מסויים.
 

ויאגרה

New member
בניגוד אלייך...

אף פעם לא אהבתי את סגנון הכתיבה של קליירמונט - כתיבה יותר מידי מתפלספת ומשעממת, לדעתי. חוץ מזה, אני מסכים איתך...באמת קשה לקרוא דברים שמישהו אחר כתב, אחרי שמיתרגלים למשהו מסויים.
 

giri

New member
שאלה ממש קשה...

אתם מכירים את הקומיקס ARIA? פעם קיבלתי את החוברת הראשונה שלו במתנה ממישהו שהיה בפסטיבל קומיקס כשאני הייתי תקועה בבסיס והוא החליט לעשות לי טובה, ובגלל שהוא ידע כמה אני אוהבת ציורים ברמה הוא קנה לי את החוברת ההיא. ציורים מדהימים, אין מילים לתאר, כמו העטיפות של heavy metal, אבל כל החוברת. וואו. למי שלא ראה - תעשו לעצמכם טובה. אבל הצייר, שנהיה פתאום פופולרי, לא עמד בזמנים סבירים, ואחרי המון תלונות החברה החליפה אותו - למישהו שהוא טוב בקנה מידה של קומיקס רגיל, אבל עלוב ביחס לצייר המקורי. אוי ואבוי, איך הרמו לאבלון את האתר בתגובות נזעמות : את אנאקלטו בחזרה ומיד! ואני הייתי בבעיה, כי הסיפור היה טוב, טוב למדי - אבל הנופך המציאותי שלו שאב מהציורים האלו, שהיו דווקא מציאותיים ואפורים והוריו את הגיבורים לרמה של יום יום... ואצל הצייק השני זה היה סתם... עוד קומיקס. בלי ייחוד בכלל. מה אני אגיד לכם? המשכתי לקנות את הקומיקס, אבל מתוך תרעומת. וקילדר היא לא קילדר אצל הצייר השני. הבחורה שהוא מצייר שם היא עלבון לבית המלוכה דנן של ארץ הפיות.
בקיצור נראה לי שסיפור מרתק תמיד ימשוך אותנו, אבל ציורים גרועים יקלקלו הרבה מההנאה, ובכל זאת יש בקומיקס משהו מעבר לסיפור רגיל, לא?
 

byron

New member
מצתרף לתרעומת

קניתי את הסדרה המקורית, חוברת preview, וחוברת של רישומים (מדהימה בשחור לבן פשוט גדולה) אח"כ את 2 החוברות של אריה ואנג´ליה ועכשיו את סיפור ליל קיץ ואני לא אקנה את הסדרה הבאה כי התאכזבתי הסדרה המקורית הייתה גדולה בגלל הציור. הסיפור היה סתמי לכל היותר.
 

HackMachine

New member
אני אישית.

אוהב קומיקס עם עלילה טובה.. אבל בצורה מסויימת יותר חשובים לי הציורים מאשר הכתיבה. אולי בגלל שאני מצייר קומיקס, אני ממש לא יודע. לעומת זאת, כבר נתקלתי במספיק קומיקסים עם ציורים גרועים אך עם עלילה מדהימה. והמשכתי לקרוא. אם אני רואה קומיקס עם ציורים מדהימים, ואני מדבר על ממש מדהימים!... רוב הסיכויים הם שאני אקנה אותו בלי לחשוב על עלילה. זה כיף לקחת דוגמא ממקצוענים. אבל אם הציורים הם בתחום ה-בסדר עד-נחמד אז העלילה באה בחשיבות עליונה.
 
למעלה