סוף טוב
המממ... הסיפור קצת מסובך, אז תנסה לעקוב (זה מהזיכרון, אז יכול להיות שאני משמיטה כמה דברים, או מבלבלת את סדר האירועים): מערכה ראשונה: האופרה נפתחת בזה שפיגארו וסוזנה (הם המשרתים של הרוזן אלמוויוה והרוזנת, בהתאמה) עומדים להינשא, הרוזן הקצה להם חדר הנמצא בדיוק בין חדריהם שלו ושל הרוזנת, כיוון שהוא רוצה גישה נוחה לסוזנה, בה הוא חושק. ברתולו, רופא שרוצה לנקום בפיגארו (לא אכנס לפרטים, אבל ראה עלילת "הספר מסוויליה"), ומרצ'לינה, סוכנת הבית, מתכננים גם הם לעמוד בדרכה של החתונה - מרצ'לינה הלוותה לפיגארו כסף, ועל פי חוזה שחתמו אם הוא לא מחזיר לה את הכסף הוא חייב להתחתן איתה, ולא עם סוזאנה. כרובינו, נער החצר, נכנס לחדרה של סוזנה, ומתאר את תחושותיו כנער מתבגר שעסוק כל הזמן רק באהבה. הרוזן נכנס במפתיע לחדר וכרובינו מתחבא. הרוזן מחזר אחרי סוזנה, עד שנכנס דון בזיליו המורה למוסיקה. הרוזן ממהר להתחבא מאחורי הכסא, וכרובינו עובר במהירות להתחבא *על* הכיסא, מכוסה בשמיכה. דון בזיליו מדבר עם סוזנה על כך שכרובינו מאוהב ברוזנת, הרוזן יוצא ממחבואו. הוא מגלה גם את מחבואו של כרובינו, ומבין שכרובינו שמע איך חיזר אחרי סוזנה. פיגארו נכנס עם קבוצה של איכרים שמהללים את הרוזן, במטרה שהרוזן יברך את פיגארו וסוזנה ובכך יאשר את נישואיהם. הרוזן מעכב את ברכתו, וכדי להיפטר מכרובינו, ממנה אותו לקצין בצבא - הוא אמור להתייצב לתפקידו בו ביום. פיגארו אומר לכרובינו שלא יעזוב עדיין, ושר לו שיר עידוד/לעג שמתאר את איך כרובינו יהיה כקצין. מערכה שנייה: הרוזנת עצובה כי היא מרגישה שבעלה לא אוהב אותה יותר. פיגארו מציג את תכניתו להלביש את כרובינו בבגדי אישה, ושהוא ייתיצב במקום סוזנה לפגישה עם הרוזן - כדי לתפוס את הרוזן על חם. פיגארו עוזב, סוזנה והרוזנת מתכוונות להלביש את כרובינו בבגדי אישה, סוזנה יוצאת לרגע, ואז מגיע הרוזן. הרוזנת ממהרת להחביא את כרובינו בארון. הרוזן דורש לראות מה יש בארון, והרוזנת אומרת שסוזנה נמצאת שם, והיא לא יכולה לפתוח את הדלת כיוון שסוזנה מודדת את שמלת החתונה שלה. במקביל סוזנה חוזרת לחדר בלי שאף אחד מבחין בכך, וקולטת מיד את המצב. הרוזן לא מאמין שזוהי סוזנה בארון, הוא הולך להביא כלים כדי לפרוץ את הארון, ולוקח את הרוזנת איתו. כשהם יוצאים, סוזנה ממהרת להיכנס לארון בעצמה, וכרובינו קופץ מהחלון על ערוגת פרחים שנמצאת מתחתיו. הרוזן והרוזנת חוזרים, הרוזנת מתוודה על כל התכנית ועל כך שכרובינו בארון, אבל אז הם פותחים את הארון ולהפתעת שניהם מוצאים שם את סוזנה. הרוזן מתנצל שלא האמין לרוזנת. אז נכנס אנטוניו הגנן ומתלונן שמישהו קפץ מהחלון על ערוגת הפרחים שלו. בכדי שהרוזן לא יחשוד בכרובינו, פיגארו טוען שזה הוא. המערכה מסתיימת בכך שמרצ'לינה, ברתולו ובזיליו נכנסים ושוטחים בפני הרוזן את טענותיהם על כך שפיגארו חייב להתחתן עם מרצ'לינה. מערכה שלישית: סוזנה מסכימה להיפגש עם הרוזן, כחלק מתכנית שהיא רוקמת עם הרוזנת. ה"משפט" בנושא פיגארו-מרצ'לינה מתקיים, הרוזן אומר לפיגארו שהוא חייב להחזיר את הכסף למרצ'לינה או להתחתן איתה, אולם אז בטוויסט מפתיע מתגלה שמרצ'לינה וברתולו הם בעצם ההורים של פיגארו (כמה טלנובלה מצדם!). הם מקבלים את ברכת הרוזן לחתונה כפולה, פיגארו-סוזנה ומרצ'לינה-ברתולו. סוזנה והרוזנת כותבות מכתב לרוזן, בו נקבעת שעת הפגישה עם סוזנה, וסוגרות את המכתב עם סיכה של סוזנה, אותה אמור הרוזן להחזיר לסוזנה כדי לאשר את קבלת המכתב. פיגארו רואה את הרוזן מקבל את המכתב ואת הסיכה. מערכה רביעית: ברברינה, בתו של אנטוניו, נלחצת מכך שאיבדה את הסיכה שהייתה אמורה להחזיר לסוזנה, ופיגארו מבין מדבריה שהייתה זו סוזנה ששלחה את המכתב לרוזן, והוא אכול קנאה. בערב בגן הרוזנת מגיעה מחופשת לסוזנה וסוזנה מחופשת לרוזנת. הרוזן מחזר אחרי אישתו (בחושבו שזו סוזנה), פיגארו מרוב קנאה מחזר אחרי הרוזנת - כלומר סוזנה המחופשת לרוזנת. גם כרובינו מתחבא שם עם ברברינה. בסופו של דבר הרוזנת מגיעה לבושה בבגדיה, הרוזן מתחרט על כל מעשיו ומתפייס עם אשתו, פיגארו מתפייס עם סוזנה וכולם שמחים ומאושרים. !