ניתוח אף ונזלת

ניתוח אף ונזלת

ביום שלישי עברתי ניתוח אף פלסטי אצל רופא בכיר. עם כל שעה שעברה, הרגשתי שהמצב שלי מחמיר - העפעפיים התנפחו למימדים ענקיים, האף כאב בצורה בלתי רגילה, לא היה לי תיאבון, חום 38, חולשה וכו'. הייתי מודעת לתופעות לוואי שעלולות להופיע אחרי הניתוח, אך לא ידעתי אילו מהן בגדר תופעות לוואי ואילו מהן עלולות לדרוש טיפול מיידי.
שכחתי שמס' פלאפון של המנתח מופיע על טופס שחרור, ובכל מקרה לא רציתי ליצור איתו קשר כי הוא היה גס רוח וגם השעה הייתה מאוחרת (יחסית שסכום המופקע שהניתוח עלה הייתי מצפה ממנו לקצת יותר נחמדות).

נסעתי למיון בביה"ח קרוב לבית שלי, ושם הפנו אותי לרופא א.א.ג. הוא לא ידע איך לעזור לי, כי הוא לא פלסטיקאי ולא ידע אם אילו תופעות לוואי נורמליות אחרי ניתוח. להערכתו, יש חשש לזיהום. מה שכן, הוא נתן לי אנטיביוטיקה נגד זיהום ואמר לי לפנות למיון בביה"ח אחר שיש בו פלסטיקאי.

משם המשכתי לביה"ח שבו יש פלסטיקאי במיון. הוא בדק אותי, ואמר לי שהכל בסדר. אלה תופעות לוואי נורמליות אחרי ניתוח אף, ו48 השעות הראשונות הן השיא מבחינת הכאב והסבל. הוא אמר שהחום והחולשה שלי לא קשורים לניתוח, אלא כנראה יש לי שפעת. הבנתי שהוא צודק. הייתי עייפה וחלשה, ושכחתי לשאול אותו אם ניתן לטפל בנזלת, ואם כן - איך.

השורה התחתונה היא שאני אחרי ניתוח אף, עם שפעת שמסרבת לעבור (אני לוקחת אקמול ג'ל) שמלווה שנזלת חזקה (זה בלתי נסבל, כי היא פוגעת בתפרים וזה כואב וגם כי האף דולף בלי הפסקה וכשמנגבים אותו ופוגעים בתפרים - זה כואב).

החלטתי לאזור אומץ ולשלוח הודעה למנתח. שאלתי אם ניתן לטפל בנזלת איכשהו כבר עכשיו, לפני שהוסרו התפרים. הוא ענה לי שהוא יודע שהייתי בשני מיונים, ושבטח כבר שאלתי שאלות שם והתשובה היא אותה תשובה. לא שאלתי את כל השאלות, וגם אם כן - הוא מרוויח ממני מספיק בשביל להקדיש כמה דקות ולענות לי.

בקיצור, הנזלת הזאת הורגת אותי. זה כואב ברמות. האם יש איזשהו דרך לטפל בה בלי לפגוע בתפרים? ידוע לי שאסור לקנח את האף. שימוש בתרסיסי אף למיניהם - מותר או אסור (אפילו שהאף לא נקי)? תרופות לבליעה ללא מרשם נגד שפעת לא עושות כלום.

שכחתי לציין גם שהעפעפיים ממש מגרדות. אפשר לטפל בזה? נגיד התרופה טלפאס תעזור במקרה הזה? תרופה אחרת?
 
ניתוח אף

שלום

המהלך שאת מתארת באמת יכול להלחיץ ולהתיש וחבל שהיית צריכה לפנות לשני מיונים. מאוד קשה לי לענות מבלי לבדוק אותך וחסרים נתונים - האם הרושם שהנזלת והעפעפיים מתאימים לאלרגיה, כי אז טלפאסט עשוי להועיל, או יותר מתאים באמת לשפעת כי אז הייתי נמנע מטלפאסט ואולי רק נעזר בשטיפת אף עדינה עם מי מלח לפינוי הנזלת. בכל מקרה התופעות האלה לא נדירות מספר ימים לאחר ניתוח - במידה ואין שיפור בהמשך הייתי מגיע במקומך לפגוש את המנתח.

בהצלחה

ד"ר אודי ארד
 
למעלה