ניתוח גלאוקומה בפולשנות מזערית

ניתוח גלאוקומה בפולשנות מזערית

שלום דר שוהם
אני שמחה שאתה איתנו ,
אולי תסביר לאורחים מה המיוחד בניתוח הגלאוקמה שאתה מתמחה ?
מה כוונתך לפולשנות מזערית?
תודה
ארזה
 
ניתוח גלאוקומה בפולשנות מזערית

ארזה שלום רב,
לכבוד הוא להיות כאן ולענות לשאלות המאוד מלמדות של הקהל.
לשאלתך, ניתוח גלאוקומה "שגרתיים" הינם פולשניים ואנו מכנים אותם ניתוחים חודרים, מאחר ובעצם אנו עושים מעין "חור" בגלגל העין לשפר ניקוז מי הלשכה, להורדת לחץ.
בשיטה החדשה, אותה הבאתי לארץ עם חזרתי מקנדה, לרוב לא מבצעים "חור" בעין, אלה תעלה זעירה, שאינה חודרת את גלגל העין, ולניתוח זה סיכונים וסיבוכים מזעריים לעומת ניתוח גלאוקומה "שגרתי/פולשני".
כיום בארץ, לנו קיימים מספר ניתוחים כאלה:
1. ניתוח הראשון שהגיע לארץ - AB INTERNO TRABECTOME. את ניתוח זה הבאתי לארץ, עוד בטרם חזרתי לארץ. ניתוח זה מרחיב את תעלת הניקוז הטבעית, ומוריד תנגודת לניקוז. ניתוח זה יכול להתבצע השילוב עם ניתוח ירוד/קטרקט או לחוד.
2. ניתוח גלאוקומה עם לייזר CO2. מכונה CO2 Laser Assissted Sclerectomy Surgery CLASS. זה ניתוח, פרי פיתוח כחול לבן, ובניתוח זה, לא מתבצע כל חדירה לעין, ומאפשר שיפור ניקוז העין, הפעם מבחוץ.
3. ניתוח חדשני שהגיע לארץ, ולי יש ניסיון נהדר איתו בשעת פיתוחו עוד מקנדה. ניתוח זה נקרא Xen 45 Gel Implant. בניתוח זה מחדירים צינורית זעירה באורך של 6 מילימטר, המסייעת בניקוז מי הלשכה של העין ומורידה לחץ.
היתרונות הגדולים של ניתוח קטנים אלה הם: סיכון נמוך לעין לסיבוכים, החלמה מהירה למטופלה, מעקב קל כדומה לניתוח ירוד/קטרקט (יום לאחר הניתוח, שבוע לאחר, וחודש לאחר הניתוח), ניתוח מהיר יחסית לניתוח שגרתי לגלאוקומה, וכמובן משאיר לנו את האפשרות לבצע ניתוח "שגרתי" במידת הצורך.
אנחנו חיים היום בזמנים מאוד מרתקים של שיפור בטיפול במחלה קשה זו.
תודה על השאלה.
 
ניתוח גלאוקומה בפולשנות מזערית

בהמשך לתשובתך המענינות,
למי תמליץ לעבור ניתוח כזה ? ומי לא מתאים?וכמה זמן זה אורך?
תודה
 
ניתוח גלאוקומה בפולשנות מזערית

ארזה, שאלה מעולה!
לרוב, ניתוחי ה-MIGS - Minimally Invasive Glaucoma Surgery, ניתוחי גלאוקומה בפולשניות מזערית מתאימים למטופלים עם גלאוקומה פתוחת זוית קלה ובינונית. עם זאת, לנו במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי, יש ניתוח ייחודי נוסף המתאים גם למטופלים עם גלאוקומה סגורת זוית. ניתוח זה נוסף לניתוח ירוד/קטרקט, ומכונה - ECP Endoscopic Cyclophotocoagulation. זה ניתוח העושזה שימוש בלייזר להוריד לחץ תוך עיני, במודרך ע"י אנדוסקופ, ניתוח יעיל, וגם מאוד יפה, המדגים את המבנה, אנטומיה ומטרפ בבעיה המרכזית והפתולוגיה בהדרכת האנדוסקופ."מצלמה".
ניתוחי ה-MIGS לרוב הינם ניתוחים יותר קצרים, ולוקחים כ-10-30 דקות.
תודה.
 
למעלה