ניתוח חוזר לתיקון בקע דו צדדי+טבורי

Avish1957

New member
ניתוח חוזר לתיקון בקע דו צדדי+טבורי

לפני כשנה וחצי עברתי ניתוח לתיקון בקע דו צדדי+טבורי בשיטה לפרסקופית ,בבית חולים השרון (לצערי). לפני כשבוע הרגשתי כאב בצד שמאל, ונבדקתי באולטרסאונד בו הובחן כי שלושת הבקעים חזרו לאותו גודל כמו לפני הניתוח.
נגשתי להבדק ע"י הרופא שניתח אותי (לטענתו), והכן נמצא כי הבקע חזר בצד שמאל ובטבור. הרופא המליץ על ניתוח חוזר אבל בשיטה פתוחה.
1. האם מומלץ לעשות ניתוח חוזר בשיטה פתוחה או שעדיין יש יתרון לניתוח לפרסקופיה. ?
2. באיזה שיטה בטוח יותר מבחינת הצלחה וסיבוכים לבצע ניתוח חוזר?
3. מהו פרק הזמן המקובל להחלמה מניתוח פתוח ?
כיוון שאני חרד שוב לבחור לא נכון, אבקש את המלצתכם היכן מומלץ יותר לבצע ניתוח חוזר.
תודה
 
בקע חוזר לאחר ניתוח לפרסקופי

שלום רב, Avish 1957
לא תמיד התשובה של אולטרסונד מדויקת כמו שכתבתי בפורום כמה וכמה פעמים. במקרה שלך, הכירורג הסכים עם תוצאות האולטרסונד וממליץ על ניתוח חוזר.
לענות לשאלה שלך, רוב הכירורגים מומחים בתיקון בקעים בלפרסקופיה ממליצים שיטה פתוחה לתיקון בקע חוזר. הסברה פשוטה. כל ניתוח בשטח של המפשעה גורם לרקמות להידבק לעצמן לא משנה אם השתמשו עם רשת או לא. כדי לבצע ניתוח נוסף באותה גישה צריך שוב לחזור ולהפריד את אותו שטח. זה יכול להיות קשה ואפילו לגרום לסיבוכים. אם הניתוח בהתחלה היה בלפרסקופיה, קרי, גישה מתחת לשרירי הבטן, השיטה הפתוחה ניגשת מעל שרירי המפשעה באיזור "בתולי". וכן להפך. ראיתי הערב אחד שעבר פעמים תיקון בקע בשיטה פתוחה ושוב חזר. אין ספק שגישה לפרסקופית הדרך הטוב ביותר לפעם השלישי בשבילו. אחרי שזה נאמר, יש מומחים שכן ניגשים שוב בשיטה לפרסקופית. הם רוצים לראות למה זה נכשל בפעם הראשונה. ניתן לשים עוד רשת לטפל בבקע בלי להשתדל להוציא את הרשת הקודמת. אם הולך, הולך. ואם לאו, עושים ניתוח פתוח.
בקשר להחלמה לאחר ניתוח פתוח, הכאבים העיקרים בימים הראשונים ולוקחים משככי כאבים לפי צורך. זמן להחלמה תלוי על רמת הכאבים ומה המטופל רוצה לעשות. לכן לא ניתן לנבא מראש. בד"כ מדובר בשבוע-שבועיים.
בקשר למי לפנות, זה המומחיות שלי ואשמח לראות אותך אבל להמליץ על עצמי, לא יפה..."יהללוך זר ולא פיך" - משלי (כז, ב). להמליץ על אחרים, זה לא דרך העולם. בפורום לא מקובל לדבר על רופאים לפי שם.
בהצלחה רבה
 
תיקון בקע בשיטה לפרסקופית פעם שנייה

במקרה, בשבוע שעבר תיקנתי בקע בצד ימין בשיטה לפרסקופית למרות שהמטופל עבר כבר ניתוח לפרסקופי. הניתוח הראשון שהיה בצרפת לפני 20 שנה תיקן צד שמאל וכנראה אז לא בדקו בצד ימין. ציפיתי לקשיים עקב הדבקויות. ניגשתי לצד ימין בשיטה מיוחדת שפיתח ידידי, כירורג הדגול מקולומביה, פרוף. הורהי דיאז. הניתוח הלך טוב למרות ההדבקוית שהגיע גם לצד ימין. במקרה שלך, התיקון עצמו היה בצד שצריך לחזור לתקן לפי מה שכתבת. אם זה נכון, הגישה הפתוחה הכי בטוחה ומומלצת.
 
למעלה