ניתוח לייזר - לטייס
אני טייס (פרטי) עם צלינדרים ומשקפיים 2.5- / 3.5-. בן 38, מצב בריאותי תקין לחלוטין (ומרגיש/נראה מצוין). בגלל שאני מתחרה בתחרוית אוירובטיקה, יש לי בעיה עם הראיה דרך משקפיים עקב הצורך לבצע תרגולים על בסיס ראיה תלת-מימדית ולקלוט בזוית העין את מצב הקרקע/הכוון תוך כדי תנועה של המטוס. בנוסף, הגוף (ולפיכך גם העדות או הניתוח) עומדים בתנאי G גבוהים, שיכולים להגיע עד ל 9G (פלוס ומינוס). במצב זה "משקל" הגוף/הקרנית/העדשה הם עד פי 9 ממשקלם הרגיל. מדובר על פרקי זמן קצרים (9G ל 3 שניות, 4G ל 10 שניות) אשר חוזרים על עצמם. והשאלה: האם לעשות ניתוח... אם אפשר לקבל הפנייה למידע מדעי רציני ברשת לגבי אחוזי הסיכון לקבוצה שלי - מאד יעזור לי. אני מבין שיש סיכוי טוב לראיה מושלמת, אבל מצד שני יש חשש ל"HALO" גם ביום וגם בלילה, לתוצאות לא מושלמות, ליובש וכו'. כמו כן: כמה זמן כבר נערכים ניתוחי הסרת משקפיים? האם יש מאמרים על התוצאות/תופעות אחרי 20 שנה או יותר? חיפוש ב GOOGLE מאד בעייתי, כי אני מודע לכך שיש שמות טכניים שונים לסוגים שונים של ניתוחים ולפיכך תוצאות שונות. למיטב הבנתי, אין ניתוח אחד "הכי טוב" שמתאים לכולם כיום? האלטרנטיווה היא עדשות (רכות, אני מבין מסוג SofLens 66 Toric from Bausch & Lomb) - האם יש חשש שהלחץ עקב G יגרום לבעיה בעין? בפרט, ב G שלילי (כמו עמידה על הראש) זורם הרבה מאד דם לראש ולעין, וכאשר התחלתי בזה, היו לי סימנים של נימי דם קטנים שבורים בעין (תופעה ידועה) וזה חלף. האם הרכבת עדשות יכולה לגרום לבעיה? מה לגבי ניתוחים, האם הם מחלישים את העין או שמדובר רק בעדשה שאיננה מכילה "דם"? MONEY IS NO OBJECT דרך אגב... אני כותב כאן כבר לאחר פניה לרופא מומחה שלא ידע לתת תשובות לכל השאלות הללו. בינתיים התחלתי תהליך לקבלת עדשות רכות. תודה!