ניתוח לייזר - לטייס

feitnathan

New member
עדשות מגע

לא מומלץ לבצע טיסות עם עדשות מגע קשות הדבר כולל גם צוותי אוויר חליים ששם מותר רק עדשות מגע רכות
 
ניתוח לייזר - לטייס

אני טייס (פרטי) עם צלינדרים ומשקפיים 2.5- / 3.5-. בן 38, מצב בריאותי תקין לחלוטין (ומרגיש/נראה מצוין). בגלל שאני מתחרה בתחרוית אוירובטיקה, יש לי בעיה עם הראיה דרך משקפיים עקב הצורך לבצע תרגולים על בסיס ראיה תלת-מימדית ולקלוט בזוית העין את מצב הקרקע/הכוון תוך כדי תנועה של המטוס. בנוסף, הגוף (ולפיכך גם העדות או הניתוח) עומדים בתנאי G גבוהים, שיכולים להגיע עד ל 9G (פלוס ומינוס). במצב זה "משקל" הגוף/הקרנית/העדשה הם עד פי 9 ממשקלם הרגיל. מדובר על פרקי זמן קצרים (9G ל 3 שניות, 4G ל 10 שניות) אשר חוזרים על עצמם. והשאלה: האם לעשות ניתוח... אם אפשר לקבל הפנייה למידע מדעי רציני ברשת לגבי אחוזי הסיכון לקבוצה שלי - מאד יעזור לי. אני מבין שיש סיכוי טוב לראיה מושלמת, אבל מצד שני יש חשש ל"HALO" גם ביום וגם בלילה, לתוצאות לא מושלמות, ליובש וכו'. כמו כן: כמה זמן כבר נערכים ניתוחי הסרת משקפיים? האם יש מאמרים על התוצאות/תופעות אחרי 20 שנה או יותר? חיפוש ב GOOGLE מאד בעייתי, כי אני מודע לכך שיש שמות טכניים שונים לסוגים שונים של ניתוחים ולפיכך תוצאות שונות. למיטב הבנתי, אין ניתוח אחד "הכי טוב" שמתאים לכולם כיום? האלטרנטיווה היא עדשות (רכות, אני מבין מסוג SofLens 66 Toric from Bausch & Lomb) - האם יש חשש שהלחץ עקב G יגרום לבעיה בעין? בפרט, ב G שלילי (כמו עמידה על הראש) זורם הרבה מאד דם לראש ולעין, וכאשר התחלתי בזה, היו לי סימנים של נימי דם קטנים שבורים בעין (תופעה ידועה) וזה חלף. האם הרכבת עדשות יכולה לגרום לבעיה? מה לגבי ניתוחים, האם הם מחלישים את העין או שמדובר רק בעדשה שאיננה מכילה "דם"? MONEY IS NO OBJECT דרך אגב... אני כותב כאן כבר לאחר פניה לרופא מומחה שלא ידע לתת תשובות לכל השאלות הללו. בינתיים התחלתי תהליך לקבלת עדשות רכות. תודה!
 
ניתוחי לייזר וטיס

שלום רב ותודה על שאלתך. היום קיימות מספר שיטות לתיקון הראיה - מניתוחי לייזר, השתלת טבעות בקרנית ועד השתלת עדשות תוך עיניות. לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. ה "HALO" וה "GLARE" שאתה מציין אכן קיימים, אך פחות בנתוח מסוג LASIK ויותר בשיטות הישנות כמו PRK. כמו כן, מכשור חדש יותר שיצא לשוק לאחרונה וידוע בשם "'WAVE FRONT GUIDED" נחשב לטיפול המוריד את הסיכוי לבעיות אלו לאחר הניתוח. באשר למאמצים ולכוחות שמופעלים על העין בזמן טיסה כפי שתארת - יש מחקר שבוצע בחיל האוויר האמריקאי לפני מספר שנים: במחקר זה בוצע ניתוח לייזר מסוג LASIK לארנבות, באותה שיטה שניתוח זה מתבצע לחולים רגילים. חודש לאחר ניתוח זה, הארנבות הוכנסו לתאים בהם הופעל לחץ וכוחות דומים לאלו שתארת. על פי מחקר זה לא היו השפעות שליליות על הניתוח בעיניהם. אני ממליץ לך להיעץ שוב עם הרופא הנמתח לקבלת מידע נוסף. אם תרצה, יש מאמר בעיתון רפואי EUROPEAN JOURNAL OF MEDICAL RESEARCH שפורסם בספטמבר 1999 המתאר את ההשפעות של ניתוחים מסוג זה על טייסים. (ניתן להסיג אותו בב''ס לרפואה, לדעתי). בברכה ד'ר אורן מן
 
תודה!

קראתי כמה שעות בכל מיני מקומות. אני מבין שה WAVEFRONT זה משהו די חדש ויש לו מתנגדים גם ברמת "איך משתמשים בזה" וגם ברמה מדעית (לנבדקים עם ראיה מעולה דווקא היו סטיות גבוהות באותם מדדים שהמכשיר החדש מנסה לתקן) היכן בארץ משתמשים במכשיר הזה? מסכנות הארנבות, אבל אני שמח על הניסוי/מידע. זה מרגיע. שוב, תודה.
 

feitnathan

New member
ניתוחי ליזר

פרטים בקשר לניתוחי ליזר ובטיחות טיסה ניתן לקבל אצל דר לוי אופא עניים ירפא
 
למעלה